Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Welke GPU gebruiken voor video editing?

Gestart door Steftielemans, zaterdag 13 maart 2021, 10:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steftielemans

Hallo,

Mijn naam is Stef Tielemans en heb recent een PC gebouwd. Ik heb deze gebouwd voor muziek productie (FL studio) en heb dus een heerlijke ryzen 7 5800x met 32 GB ram. Echter, de GPU die ik nu heb is een tijdelijke oplossing (kaartje uit 2010), zou er net zo goed een krentenbol in kunnen leggen.... Ik ben actief aan het zoeken op marktplaats naar eeen GPU, maar weet ook dat de prijzen helaas over de kop zijn.

Waar moet mijn videokaart goed voor zijn?

Naast muziek productie, kloot ik af en toe wat in adobe premiere pro en soms wat in aftereffect. Verder doe ik veel photoshop. Ik game eigenlijk nooit, misschien dat ik zo 2 of 3 keer in de maand eens GTA of minecraft zou willen spelen met wat vrienden :p

Ik las op een aantal forums en sites, dat GPU nog niet eens extreem belangrijk is voor video-editing, dus mijn vraag aan jullie: welke GPU past het best in mijn pc voor mijn gebruik, met een oogje op het feit dat ik het liefst zo min mogelijk meer uit geef.

Ik zat zelf te kijken naar een 1060, maar zou een 1050ti ook al voldoende zijn? Of moet ik juist richting de 1070?


Ik hoor graag van jullie!!

Met vriendelijke groet,

Stef Tielemans

Pearl

https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/kb/photoshop-cc-gpu-card-faq.html
Kijk naar waar de GPU kan worden gebruikt.
Ze kunnen het alle drie wel doen, de CPU doet het meeste werk.

Reinier

CiteerIk ben actief aan het zoeken op marktplaats naar een GPU
Dat raad ik je pertinent af, het is gewoon niet betrouwbaar.
Je zult de eerste niet zijn die niets ontvangt of een kaart krijgt opgestuurd die geroosterd is door 1 of andere onbenullige overklokker...
Als je een 2e hands kaart zoek , met een zekere betrouwbaarheid, kijk dan eens hier: https://tweakers.net/videokaarten/aanbod/

De prijzen zullen hier ongetwijfeld een fractie hoger zijn maar daar krijg je wel wat betrouwbaarheid voor terug.
Vaak zijn de aanbieders daar wel mensen met een redelijke kennis van hardware.......

SMF spam blocked by CleanTalk