Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Welke printer?

Gestart door Wolfke, zaterdag 02 januari 2021, 18:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

ik weet het: het is een moeilijke vraag en maar ik vind in het bos de goede boom niet.

Mijn Canon Inkjet MG5550 heeft de geest gegeven.
(geen enkele revalidatie-tip helpt nog)
Moest ik dezelfde vinden, ik kocht hem direct, maar dit model is te oud.
Nooit problemen mee gehad.

Ik zoek dus iets vergelijkbaar:
- plug and play;
- €100-€150;
- USB zeker nodig (wifi mag);
- printen scannen kopieren;  A4
- inkjet (meerdere kleurcartridges???);
- heel sporadisch print ik foto's, maar dan moeten ze toch goed zijn;
- meestal tekst met kleur bij;
- niet te lawaaierig zodat het hele huis niet wakker wordt;
- inkt goed verkrijgbaar en deftig verbruik  :Kicon_wink:.

Gerrit

wat doet de printer niet?
ik heb al heel wat "defecte printers gezien" en zelfs aangeschrevenen 80% deed het gewoon......na een paar trucjes :Kicon_o_O:

Wolfke

Hij geeft error B200.
-ik heb de trucjes met de klep open - stroom aan, klep toe;
- stroom uit, klep open wagen met de hand verplaatsen enz.

Is daarna 1x terug opgestart voor een paar seconden en dan terug... B200

Printkop demonteren en afwassen, heb ik niet gedaan.

lucas

Canon PIXMA TR7550 Is een prima WiFi All in One printer met 5 kleurencartridges en om en nabij de € 148,-

Gerrit

de fout code geeft aan inktpotjes niet op de juiste plaats vaak slechte imitatie of en daar komt ie de contacten waar u de inktpatroon plaatst zijn vuil.
een oorwatje en wat demiwater doen wonderen die halen het inkt weg.
imitatie is vaak bijvullen maar dan moet je wel opletten dat geel niet in zwart stopt en dan op zwarte een nieuwe sticker zet geel.........

Wolfke

ik gebruik altijd originele inktpatronen. Ik zal eens proberen met de printkop te verwijderen en het geheel te reinigen.

@lucas: bedankt voor de printertip, kzal de manual eens doornemen.

Reinier

Ik heb onlangs de Brother MFC-L2710DW gekocht ter vervanging van mijn 10 jaar oude Brother N2150 laser-printer.
Ook dit betreft een monochroom laser printer ( zwart / wit dus ) en scant, kopiëert, faxt, kan dubbelzijdig printen etc. en heeft zowel WiFi als netwerkaansluiting.
Omdat ik, net als jij, maar heel af en toe iets in kleur wil / moet hebben doe ik dat bij een Copy-shop, dat is vele malen goedkoper als de helft van je kleur-inkt verspillen aan koppen reinigen.
Wellicht is dat ook voor jou een optie....
Voor 10 kleurenprintjes / jaar is het echt weggegooid geld om daar een kleurenprinter voor te kopen, of dat nou een inkjet of laserprinter is maakt niet uit.

Wolfke

#7
kzal er eens over nadenken Reinier, maar ik geef toch de voorkeur aan kleur.
Ik heb ooit mijn zwart-wit HP vervangen door die Canon om kleuren te hebben en er is hier geen copycenter in de omgeving.

Ondertussen printkop gedemonteerd en het binnenste gereinigd (was in 't geheel niet vuil) maar dat hielp niks.
't wordt dus een nieuwe, maar het is nogal een bos!.
Alleen bij Canon heb je TR... TS... MG... enz reeksen. Waar blijven ze het halen?

Gerrit

#8
Citaat van: Wolfke op zondag 03 januari 2021, 10:25:36
ik gebruik altijd originele inktpatronen. Ik zal eens proberen met de printkop te verwijderen en het geheel te reinigen.

@lucas: bedankt voor de printertip, kzal de manual eens doornemen.

dan zou ik contact opnemen met de verkoper!!!
de code die u aangeeft duid erop dat de patronen niet op de juiste plaats zitten bv geel in zwart zoals ik al eerder vermelde.
ik heb niet gezegd dat u de printerkop moest reinigen maar de contact punten van de printer met het patroon

HP hier staat vermeld waar ik op doel

Wolfke

ik heb alles gekuist wat ik kon kuisen, ook die contacten.
Het kuisen van de printkop wordt in elke tip op 't net gegeven.
het vervangen van alle cartridges is ook een tip, maar dat doe ik niet meer: weggegooid geld als het niet werkt, want diepassen nit meer op een nieuwe.
Bij de verkoper moet ik niet meer aankloppen: die printer heeft zijn jaren dienst bewezen.

Ondertussen staat hij klaar om naar het containerpark te brengen, ik zoek dus een nieuwe.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wolfke

Dat is een zeer dure qua verbruikskosten/pagina €0.19.

Wolfke

Het is een HP Envy 6022 All-in-one geworden.
€79 daar kun je niet voor sukkelen.

lucas

een HP Envy 6022 All-in-one zitten maar 2 cartridges in zie ik die canon had er 5. Maar goed veel plezier met de nieuwe printer.

Reinier

Tja, 1 cartridge met 3 kleuren...
Als 1 van de drie op is moet je de hele cartridge vervangen i.p.v. 1 kleur...
Of dat nou zo voordelig is vraag ik mij af... :icon_rolleyes:

SMF spam blocked by CleanTalk