Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Zou graag een nieuwe laptop kopen met jullie Advies

Gestart door hobbygirl, woensdag 11 november 2020, 13:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbygirl

Zou graag een nieuwe laptop kopen
met jullie Advies
deze is helaas veroudert en te traag voor mijn programma,s
heb de Acer E15
vind Acer laptops ook heel prettig om mee te werken
Het liefste heb ik ook een acer terug

De prijs kan tussen de 500 A 700 Euro

Ik heb maar 2 wensen een werk geheugen van minimaal 16 weet niet of er nog hoger is
en Windows 10
Gebruik een soort van foto programma
wat heel veel werkgeheugen gebruikt
Daarom loop mijn oude laptop die ik nu heb steeds vast
omdat te weinig werkgeheugen is ik heb nu 8

Reinier

#1
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: als je kwalitatief echt een goede laptop wilt dan moet je geen Acer kopen.
Acer staat niet echt goed bekend om z'n betrouwbaarheid.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een Lenovo, Toshiba of Dell.

Paar voorzetjes:
https://tweakers.net/pricewatch/1557964/lenovo-ideapad-l340-15api-81lw00humh.html  ( informeer naar de levertijd, deze schijnt niet heel goed verkrijgbaar te zijn maar wel een top-machine ! )
Dit is de enige laptop binnen deze prijsklasse met een Ryzen 7 processor, deze is sneller als een Intel Core i7.

https://tweakers.net/pricewatch/1526782/lenovo-ideapad-l340-15api-81lw00hamh/specificaties/ ( Ryzen 5 processor i.p.v. de Ryzen 7 hierboven, verder vrijwel identiek ).

Dat zijn er 2 die ik zonder meer kan aanraden: beide een M2 SSD, 16 Gb geheugen, goede videokaart ( Vega ) en Full HD scherm.

Een overzicht, ook met Acers via deze link.
Ik heb de max. prijs ingesteld op € 750 maar dat kun je zelf aanpassen.

Gerrit

waarom niet de goedkope oplossing?
geheugen kan u toch uitbreiden tot max 16 gb?
u geeft aan dat het geheugen bij u een probleem is......of zijn er meer problemen?

lucas

Heb bijzonder goede ervaringen met Lenovo we gebruiken dit op het werk ook met zo'n 5000 users. Het zijn laptops zonder onnodige toeters en bellen en geweldig degelijk. Heb ook Acer en HP gehad. De HP heeft zo'n slap toetsenbord dat vind ik persoonlijk niets. De acer bevalt wel nooit geen problemen mee maar wel een design waar je van houden moet. Ik geef daar niks om en ga meestal voor degelijkheid.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk