Licentie windows 10 eerdaags verlopen

Gestart door koosr1946, dinsdag 03 november 2020, 19:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koosr1946

Misschien zit ik helemaal verkeerd met mijn gedachtengang, daarom stel ik deze vraag hier.

In 2016 heb ik een PC gekocht waar Windows 10 op geïnstalleerd was en dat tot volle tevredenheid tot aan gisteren.
De dag daarvoor was er een upgrade geweest tot versie 2004

Bij ACTIVERING staat:
Windows is geactiveerdmet de activeringsservice van uw organisatie

Wie weet wat ik moet doen

Gerrit


koosr1946

Bedankt voor je reactie, maar ik krijg wel 10 x per dag die boodschap.
Ik had vergeten om te zeggen dat ik een boodschap kreeg met de mededeling dat ik opnieuw moest activeren
Kan ik dat onderdrukken?

Reinier

Meer info: https://nl.stealthsettings.com/fix-your-windows-license-will-expire-soon-windows-10-activated-windows-is-activated-using-your-organizations-activation-service.html
Blijkbaar is de Win 10 licentie er 1 van een VLK pakket.

Volg de instructies in het artikel om Windows opnieuw te activeren.
Hoe je dat doet staat onder Hoe verlengen we de geldigheidsduur van de licentie voor Windows 10 Pro
Denk erom dat je dit als administrator uitvoert !

Mocht dat niet werken kun je ook dit proberen:
Je kunt m.b.v. Product KeyFinder je licentie-sleutel uitlezen.
Schrijf deze op en ga naar Instellingen => Systeem => Info => scroll in het re-scherm naar Productcode wijzigen of Windows upgraden.
Klik op deze blauwe link en voer de uitgelezen sleutel opnieuw in.
Kijk of je de melding daarna nog krijgt..?

koosr1946

Het blijft een mysterie, ik heb de leverancier van de PC gebeld, die heeft ingelogd op mijn PC en de eindconclusie was dat het allemaal goed was en dat WINDOWS gewoon geactiveerd was.
De BOODSCHAP komt nog wel maar niet zo veel meer.

Ik kreeg ook steeds een melding in MELDINGEN dat Microsoft defender antivirus en KPN veilig by F-Secure beiden zijn uitgeschakeld.
Als je dan kijkt bij beveiliging  blijkt dat alles goed is ingesteld en er niets hoeft worden gedaan.

Ik laat het maar zo en zie wel hoe het afloopt.

In elk geval bedankt voor het mee denken

Reinier

Blijkbaar is er dus nog meer niet in orde, anders kreeg je deze melding niet.
Zou er dan serieus over gaan denken om een herstel uit te voeren van Windows, dat kan met behoud van bestanden.
Hierbij wel de aantekening dat alle zelf geïnstalleerde apps na dit herstel weg zijn en dus opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Je raakt echter geen documenten, foto's, email etc kwijt.

Als je besluit om dit te proberen: maak vóór je dit doet een complete Windows backup op een externe schijf !
Indien je dit niet ziet zitten, ook goed, maar maak regelmatig een goede backup voor het geval dat.....
Succes en een fijn weekend alvast  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk