Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Modem ( Technicolor) valt steeds uit.

Gestart door Laurens, zondag 20 september 2020, 11:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens

Hallo, ik heb enorme problemen met mijn (Ziggo) modem, model : TC 7210.Z  De laatste paar weken viel ie geregeld zomaar uit..... vorige week contact opgenomen met Ziggo en ze vertelden mij dat het waarschijnlijk lag aan de kabel vanaf de muur tot de modem. Ze hebben me een nieuwe kabel opgestuurd afgelopen donderdag en t leek goed. Echter.....gisteravond viel tot drie/vier keer toe weer mijn modem uit.....dan is gewoon de stroom eraf zeg maar. Heb de stekkers uit de modem gehaald en na ca 10 minuten de modem weer opgestart, de laatste keer was afgelopen nacht om ca 00.30 uur. Daarna deed ie t weer en had ik ook Internet. Echter, vanmorgen rond 10.30 u begon het gedoe weer.... tot drie keer moeten opstarten en nu doet ie t eindelijk weer. ( kreeg wel tijdens de 1e keer opstarten de melding: De DNS server reageert niet. ) Opnieuw opgestart, ook de pc, en nu is ie goed....tot..... zeg t maar. Nu denk ik dat mijn modem stuk is, modem heeft continu ca 4 jr dag en nacht aangestaan. Nu kan ik via een kennis een soortgelijke modem gebruiken, zelfde merk- en ook van Ziggo, die wel goed moet zijn. Kan ik mijn modem zonder problemen vervangen door die andere, en zo ja..... waar moet ik dan op letten ? Alvast dank voor evt. reacties.

lucas

#1
Nee dat kan niet omdat ziggo elke modem op afstand configureert. Wat me niet helemaal duidelijk is. Valt het modem nu uit door problemen met de stroomvoorziening? Dan zou ik kijken of de stekkerdoos en de bedrading waar het modem op zit Wel ok is.

Bellen naar Ziggo en modem laten vervangen door een andere. Dit probleem is nl bekend bij hun. Read  :read4: :read4:

Laurens

Dank voor je reactie. Nee, is niet dat de stroom uitvalt hier. Enkel en alleen de modem die gewoon maar opeens er mee ophoudt/stopt. Heb enkele maanden geleden alle kabels vernieuwd, en een week of drie geleden een nieuwe stekkerdoos gekocht, dus daar kan t niet aan liggen volgens mij.

John

FF doen wat Lucas al zei, "Bellen naar Ziggo en modem laten vervangen door een andere." :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Gezien de klacht is het duidelijk een probleem met de modem/router, hoogstwaarschijnlijk een warmte gerelateerde storing ( veroudering componenten of haarscheurtjes in de de soldeerverbindingen op de printplaat ( moederbordje ) ) van het apparaat.
Ziggo hoort deze gewoon te vervangen maar het mag blijkbaar niks kosten  :icon_confused:
Het is providers zo wie zo eigen om de schuld in 1e instantie bij de klant neer te leggen, dat deed UPC in het verleden ook en ook KPN had er een handje van...

Gewoon volhouden, laat je niet afschepen, desnoods geef je aan een andere provider te kiezen als het niet wordt opgelost..
Je zult verbaasd staan wat er dan ineens allemaal mogelijk is... ( ik kreeg bij UPC ineens € 30 / maand korting op mijn abbo als ik maar klant bleef )...  :schater: :schater:

Laurens

Allen dank voor jullie reacties. Ik ga morgenvroeg maar weer eens bellen met Ziggo, en eis dat er een nieuwe modem moet komen. Ik laat het jullie weten. Fijne avond allen !

Laurens

P.S. Na vanmorgen het opstarten half 1 vannacht, rond half 11 vanmorgen, viel ie vanmiddag weer twee keer uit....rond 17.00 u en om 19.45 uur..... ( tot nu toe werkt ie nog...haha). Dus al met al vandaag al vier keer dat ie uitviel en opnieuw opgestart moest worden.....pppffff.....

Reinier

Precies, dat is toch niet normaal...?
Stel je voor:  je huis staat in de hens en je moet 112 bellen...en je mobiel ligt boven op je nachtkastje..... :icon_eek1:
Aaaaiii, de router doet het niet, eerst even opnieuw opstarten...
Tegen die tijd staat die router ook in de fik.. :icon_mad: :icon_mad:

Daarbij, als ze zoveel van afstand kunnen zien in je router kunnen ze ook zien waarom deze uitvalt, toch..?
Eerst was het de kabel, die is intussen vervangen door een nieuwe dus nu de volgende stap..
Nieuwe Media Connect box incl. voedingsadapter...  :icon_good:

Laurens

Heren...... net gebeld met Ziggo..... het hele verhaal ( voor de zoveelste keer weer eens ) uitgelegd, en ze sturen me een nieuwe modem op. Krijg daar 'vandaag of morgen' een bevestiging van via de mail. Allen dank voor jullie reacties !

Reinier

Mogen we nog van je vernemen of die nieuwe router jouw probleem heeft opgelost..?

Laurens

Jazeker, ik zal jullie op de hoogte houden. Heb nu net de nieuwe binnen, ga ik vandaag- of in t weekend even installeren...... moet een 'makkie' zijn denk ik.....

Reinier


Laurens

@reinier, ik zou je nog op de hoogte houden van mijn nieuwe modem. Is nu ong. een week geleden aangesloten en tot nu toe geen problemen meer mee gehad. Doet gewoon goed en valt niet meer uit.....kortom......helemaal terechte !! Mijn dank !!

Reinier

Laurens, toppie. :icon_good: :icon_good:
Kon ook bijna niet anders dan de modem zijn die het probleem was.
Ik wens je er weer veel plezier mee, met dank aan Ziggo uiteindelijk..
De aanhouder wint zeg maar  :eusa_dance: :eusa_dance:

SMF spam blocked by CleanTalk