Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Microsoft browser

Gestart door Ericra, zaterdag 22 augustus 2020, 21:53:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Het zal waarschijnlijk iets van niets zijn maar hoe voorkom ik dat de microsoft browser opstart elke keer als ik mijn computer aan zet?

Reinier

Druk op Windows toets + R
Type: shell:startup
Druk op Enter

Als Edge in de opstart-map staat, verwijder het.

Ericra

Citaat van: Reinier op zondag 23 augustus 2020, 08:09:54
Druk op Windows toets + R
Type: shell:startup
Druk op Enter

Als Edge in de opstart-map staat, verwijder het.

Als het er in staat kan ik het niet vinden, komt altijd op samen met het verzoek Explorer versie 11 te instaleren. Is er nog ergens een plek waar het verstopt zou kunnen zitten?

Reinier

Welke versie van Win 10 gebruik je..?
Maak eens een screenshot van je systeem-info..?
Instellingen => Systeem => Info...

Wat gemarkeerd is moet leesbaar zijn zoals op dit voorbeeld:

Ericra

ok, ik hoop dat u dit kunt lezen.


Gerrit

#5
druk op alt crlt del
taskmanager openen
kies bovenaan het tabblad opstarten
vink af wat u niet mee wilt opstarten

Ericra

Tja,  daar staat dus geen microsoft browser bij


Reinier

Ik zie op de screenshot dat je nog met Win 10 versie 1903 werkt, je loopt dus 2 versies achter... :icon_eek1:
Na 1903 is er 1909 en op dit moment is de meest actuele versie 2004.
Ga dus eerst maar eens een berg updates inhalen.
Dat doe je via Instellingen => Beveiliging en updates => bovenaan klikken op Naar updates zoeken.

Dat zal wel de nodige tijd kosten maar dat is niet anders, doe dit net zo vaak totdat Windows meldt dat er geen updates meer zijn.
Kijk daarna hoe dan de situatie is.

Ericra

Ok, helemaal up to date, wel spannend want het zou niet de eerste keer geweest zijn dat mijn computer na een grote update er de geest aan geeft en niet meer op wil starten. In had automatische updates aan staan dus hoe ik zover achter ben geraakt snap ik niet, ook nu moest ik naar de kleine blauwe lettertjes helemaal onderaan de pagina om de update naar versie 2004 te vinden. Nog steeds geen microsoft browser in het opstart menu maar hij kwam helaas wel weer als eerste naar boven na de update.

Reinier

Maak eens een screenshot van de melding of het scherm wat je ziet na opstarten en plaat die..?
Ik kan nl. niet plaatsen wat er gebeurd....heb de afgelopen 3 jaar dik 100 pc's geïnstalleerd met Win 10 maar dit fenomeen nog nooit gezien of meegemaakt... :icon_eek1:

Ericra

Ik krijg geen melding na het opstarten, het scherm is de microsoft browser, klik ik die weg heb ik weer de tabs die ik open had bij het afsluiten. Bij het weg klikken van de microsoft browser sluit ik vaak een of meerder van de tabs eronder, daarom wil ik er van af.

Reinier

Hoe je voorkomt dat Edge of I.E. automatisch openen bij het opstarten:
https://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to-block-internet-explorer-edge-from-automatically-opening/
of
https://www.thewindowsclub.com/stop-windows-10-preloading-microsoft-edge-startup

Denk eraan dat je bij alles wat betrekking heeft op het register ( wijzigingen ) je altijd eerst een register-backup maakt vóór je wijzigingen aanbrengt !
Hoe je dat doet lees je hier: https://www.windows-helpdesk.nl/register-backup-maken/

Zelf adviseer ik altijd om een andere standaard browser te installeren en kies in dat geval voor Firefox.
Waarom geen Chrome..?
Omdat er voor Chrome teveel malafide extensies rondzwerven waarmee je rotzooi en problemen op je nek haalt, maar ook vanwege privacy, het is Google.
Die verzamelt meer over je pc-gebruik dan je lief is, net als Smoelboek, bijna een inlichtingendienst..

Ericra

Na enkele keren opstarten etc heb ik nu dit, en nu geen microsoft browser   :yay:


Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk