mep.exe - Toepassingsfout bij afsluiten

Gestart door hobbygirl, donderdag 11 juni 2020, 18:35:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hobbygirl

mep.exe - Toepassingsfout bij afsluiten

Een paar dagen geleden werkte alles prima van Windows 10  behalve tijdens het afsluiten een 'Toepassingsfout' krijg. De fout verdwijnt na enkele seconden, waarna Windows gewoon niet  verdergaat met afsluiten
Begrijp al wel dat het te maken heeft met Epson maar weet niet hoe ik het kan oplossen

Het meldingsscherm ziet er als volgt uit 

Reinier

Verwijder alle Epson software van je pc m.b.v. Revo Uninstaller neem de gratis versie.
Na verwijdering op "grondig zoeken" klikken , alle gevonden registersleutel selecteren en op verwijderen klikken.
Start hierna de pc opnieuw op.
Als je een Epson printer gebruikt ga je naar de website van Epson en download daar de laatste driver voor je printer en installeer deze opnieuw.
In geval de printer gebruikt wordt via een usb-kabel, de printer vóór installatie afkoppelen.
De installatie-software geeft zelf aan wanneer je de printer moet aansluiten.
Succes.

hobbygirl

#2
Bedank voor jullie hulp
Ik heb geen Epson printer
snap ook niet
hoe die software
op mijn laptop is gekomen
als ik revo gebruikt zal vast wel
een uitleg video van zijn
Want ben bang dat ik daarbij
Verkeerde dingen verwijderd
Of sluitels weg haal

John

#3
Onderstaande ff goed doorlezen  :koffielezen: :read4: :yess:

Beschrijving: Mep.exe is niet essentieel voor Windows en veroorzaakt vaak problemen. Het bestand mep.exe bevindt zich in een submap van "C: \ Program Files (x86)" (in de meeste gevallen C: \ Program Files (x86) \ epson \ MyEpson Portal \ ). Bekende bestandsgroottes op Windows 10/8/7 / XP zijn 2.391.248 bytes (30% van alle exemplaren), 2.387.440 bytes en nog 5 varianten.
Er is geen informatie over de auteur van het bestand. Het is digitaal ondertekend. Mep.exe is geen Windows-kernbestand. Mep.exe is een door Verisign ondertekend bestand. Het programma is niet zichtbaar. Mep.exe kan toetsenbord- en muisinvoer opnemen en toepassingen bewaken. Daarom is de technische veiligheidsbeoordeling 34% gevaarlijk . Houd ook rekening met de gebruikersrecensies.Deze variant verwijderen: de softwareleverancier biedt de optie om de software MyEpson Portal te verwijderen met behulp van de functie Een programma verwijderen van Windows Configuratiescherm (Windows: Start, Instellingen, Configuratiescherm, Een programma verwijderen). Belangrijk: sommige malware camoufleert zichzelf als mep.exe. Controleer daarom het proces mep.exe op uw pc om te zien of het een bedreiging is. We raden Security Task Manager aan om de beveiliging van uw computer te controleren. Dit was een van de Top Download Picks van The Washington Post en PC World .
Een schone en opgeruimde computer is de eerste vereiste om problemen met mep te vermijden. Dit betekent het uitvoeren van een scan op malware, het opruimen van uw harde schijf met 1 cleanmgr en 2 sfc / scannow, 3 programma's verwijderen die u niet langer nodig hebt, controleren op Autostart-programma's (met behulp van 4 msconfig) en het inschakelen van 5 Automatische update van Windows. Vergeet niet om periodieke back-ups te maken, of op zijn minst herstelpunten in te stellen.Mocht u een echt probleem ervaren, probeer dan het laatste wat u deed of het laatste dat u installeerde voordat het probleem voor de eerste keer verscheen terug te halen. Gebruik de opdracht 6 resmon om de processen te identificeren die uw probleem veroorzaken. Zelfs voor ernstige problemen, in plaats van Windows opnieuw te installeren, kunt u uw installatie beter repareren of, voor Windows 8 en latere versies, de opdracht 7 DISM.exe / Online / Cleanup-image / Restorehealth uitvoeren. Hiermee kunt u het besturingssysteem repareren zonder gegevens te verliezen.
Om u te helpen het mep.exe-proces op uw computer te analyseren, zijn de volgende programma's nuttig gebleken: Een Security Task Manager toont alle actieve Windows-taken, inclusief ingebedde verborgen processen, zoals toetsenbord- en browserbewaking of Autostart-vermeldingen. Een unieke veiligheidsrisicobeoordeling geeft aan hoe waarschijnlijk het is dat het proces potentiële spyware, malware of een Trojan is. B Malwarebytes Anti-Malware detecteert en verwijdert slapende spyware, adware, Trojaanse paarden, keyloggers, malware en trackers van uw harde schijf.
Doe voor de zekerheid deze stappen hier ff https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=3.0  :koffielezen: :read4: :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

hobbygirl

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp het is gelukt

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk