Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Uit het niets loopt systeem vast en krijg ik zwart scherm zonder tekst

Gestart door janmaps, woensdag 20 mei 2020, 00:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janmaps

Hallo,

Sinds een aantal dagen, misschien 2 weken nu, bevriest af en toe mijn systeem, en krijg ik vervolgens een zwart scherm zonder meldingen of wat dan ook. Het geluid van de applicatie die ik op dat moment gebruik gaat gewoon verder maar ik kan verder niets meer. Dit kan elk moment gebeuren, of ik nou een video kijk, of een spel speel.

Weet iemand hoe ik dit oplos? Begin me langzamerhand een beetje te ergeren aan het probleem.

Overigens als mijn pc opnieuw is opgestart kan ik weer mijn ding doen, maar kan het wel elk moment weer opnieuw gebeuren.

Reinier

Om je verder te kunnen helpen en van de nodige adviezen te voorzien is er meer info nodig omtrent de hardware van de pc.
Doe daarom het volgende:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de web-link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Vermeld daarnaast ook even het merk, type + vermogen van je voeding. Dat vindt je op de sticker aan de zijkant op je voeding.

Verder kun je eens in de Windows Logboeken kijken of je daar kritieke fouten vindt onder
de secties Systeem en Toepassingen..?
Als die er zijn, maak er een screenshot van en plaats deze als bijlage..?

Wolfke

ik kom dit item toevallig tegen. Ik had hetzelfde probleem met video kijken. Er bleek een update te bestaan voor mijn videokaart, daarmee i dat probleem bij mij opgelost.

Reinier

Deze topic gaat op slot aangezien er sinds 4 maanden geen enkele reactie op is geweest.
Lid is sinds 20 mei ook niet meer op het forum geweest.

SMF spam blocked by CleanTalk