Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wii spel branden probleem !

Gestart door Laurens, zaterdag 28 maart 2020, 19:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens

Hoi, ik zit met t volgende probleem: Ik heb een spel gedownload voor de Wii. Het is een ISO bestand en ik wilde hem gewoon branden met Imgburn. Heb hem gebrand op de laagst mogelijke optie (1X) en ik kreeg voor- tijdens en na t brandproces geen enkele (fout) melding. Toch blijkt er aan t eind 'van de rit' helemaal niets op de dvd te staan. Ik heb een dvd+r gebruikt. Wat kan er aan de hand zijn....iets met instellingen misschien ? Alvast dank.

Reinier

Heeft die ISO wel inhoud dan..?
Dat kun je zien door deze te openen in Winrar...

Laurens

Hoi Reinier, stom van me dat ik daar zelf niet aan heb gedacht......maar klopt inderdaad....... zal straks een nieuwe proberen te branden, laat t nog weten. Deze melding geeft ie....dus duidelijk....haha

Reinier

Opnieuw downloaden want als je deze melding krijgt van Winrar en het branden zou tóch lukken gaat de dvd niet gegarandeerd werken !

Laurens

Hoi, ik heb inmiddels meerder spellen gedownload maar blijf toch steeds precies dezelfde melding zien. Dat, terwijl er toch wel degelijk een bestand staat op de ISO. ( zie afbeelding).

Reinier

En ImgBurn is up-to-date...?

En wat als je het op deze manier probeert, dus zonder ImgBurn..?

Laurens

Ook inmiddels ( 6 keer) geprobeerd maar krijg melding:het schijfkopiebestand is beschadigd- of ongeldig. ( zie afbeelding). Is t een optie om een ander brandprogramma, zo ja welke, te gebruiken, of kan het ook aan de brander liggen. Dat ik er een extern brander op aan sluit bedoel ik....

Reinier

Controleer die ISO eens met IsoBuster...?
Misschien dat dat iets oplevert..?

Probeer die ISO anders eens te mounten in een virtuele dvd-drive en gebruik ImgBurn om er een nieuwe ISO van ew maken.
Probeer daarna die nieuwe ISO te branden..?


Laurens

Sorry voor mijn late reactie. Maar......er is iets vreemds aan de hand nu. Ik kreeg een Apje van mijn neefje dat zijn Wii inmiddels was gekraakt en dat t spel nu opeens wel doet. Vind ik vreemd omdat ik toch duidelijk een foutmelding kreeg....toch ? Trouwens, met dat programma Isobuster kan ik die ook gebruiken om bestanden van een externe HD terug te halen ? Ik heb nog een paar schijven van mij liggen, maar die geven aan dat er niets op staat....terijl ik zeker weet van wel.... of kan ik daar beter een ander programma voor gebruiken ? Groet, Laurens.

Reinier

#9
ISObuster is voor optische schijven, dus cd's, dvd's en Bluray's.
Voor HDD's gebruik je TestDisk of bijv. GetDataBack.

Testdisck is gratis en sterk maar is niet geschikt voor mensen met weinig pc kennis.
GetDataBack is ook sterk, erg goed maar niet gratis maar kost  $79

Uiteraard zijn er ook gratis data recovery programma's ( link ) maar deze zijn ofwel beperkt in wat ze kunnen of veel minder effectief.

SMF spam blocked by CleanTalk