Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Trojan Dynamer/AlphaPlayer

Gestart door MetalMike, donderdag 30 januari 2020, 17:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MetalMike

Ik hoop dat ik bij de juiste sectie op het forum plaats...

Ik had een paar cd's 2e hands online gekocht, 1 in de cd player gegooid en er gebeurde eerst niets. Opeens een Windows melding over een Trojan, ik keek goed naar de gegeven lokatie: dat was dus mijn cd/dvd drive. Meteen de cd eruit gehaald en die ligt nu in het vuil. Ik kreeg daarna de melding die ik hier upload.

Ik heb in fases mijn pc gescand met de windowscanner en de gratis Malwarebytes. In fases omdat: ik heb een beetje een inferieure pc (zie vorige posts) die ik dit jaar wil vervangen ook, met name mijn geheugen loopt te snel vol en mijn pc protesteert dan door heel traag te reageren. Ik heb kennelijk een inferieur moederbord oa is gebleken.
Een volledige scan rekent mijn pc op een volle dag aan tijd. Ik heb gister dus mijn c schijf en vandaag later losse f schijf gescand, plus nog eens vandaag nog eens mijn c schijf. Geeft geen virus meer aan. Is 'ie nu echt schoon?

Mvg,

Michael.

Reinier

Zoals de screenshot aangeeft is het probleem niet ( volledig ) opgelost of hersteld.
Ik zou daarom geen risico nemen en deze scanner downloaden en starten...
Als die hem er niet af krijgt gaan we verder kijken.

Het is aan te bevelen de pc op te starten in Veilige Modus met netwerk-mogelijkheden en dan de scan uit te voeren.
Mocht dat om welke reden dan ook niet kunnen / lukken, dan normaal opstarten en de scanner starten.
Meldt het resultaat, succes  :icon_good:

MetalMike

Hallo Reinier,

sorry in de eerste plaats dat ik het kennelijk toch bij de verkeerde draad heb geplaatst.

Ik zit nu in de Veilige modus met Netwerk mogelijkheid, totaal andere resolutie, dus hoop dat de foto goed overkomt. De Karspersky-scan geeft geen problemen aan.


MetalMike


Reinier

Blijkbaar is de eerste screenshot niet helemaal correct...of je hebt die gemaakt vóór de pc na de scan opnieuw werd opgestart..?
In elk geval mag je er nu vanuit gaan dat je probleem is opgelost  :icon_good:

MetalMike

Ik het screenshot gisteren gemaakt, ik heb vandaag dus nog een keer een scan gedaan (mijn draagbare schijf èn mijn c-schijf), gaven dus geen issues aan inderdaad. Staat nog altijd wel bij mijn "Beschermingsgeschiedenis" nog steeds hetzelfde. Dus eigenlijk wat er op de eerste foto hier staat. Maar ik kan er dus vanuit gaan dat dat inderdaad "geschiedenis" is?

Reinier

Inderdaad, dat is een weergave van de activiteiten-log ( geschiedenis ), dus niets om je druk over te maken.
Pc is schoon dus zeg ik Have fun, succes ermee weer  :icon_good:

MetalMike

Geweldig, een heel welgemeend dankjewel! Ben weer gerust  :icon_good:!

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk