Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

chrome en internet explorer volledig scherm

Gestart door gohigher, maandag 21 oktober 2019, 18:19:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gohigher

Bij mijn vrouw haar computer op het werk heeft ze sinds ze nieuwe pc's hebben een heel raar probleem. Het probleem doet zich niet altijd voor waar door het nog moeilijker wordt om op te lossen.
Probleem :


Ze opent een web browser ( chrome of internet explorer ). Ze doet een aantal opzoekingen op het internet, wat trouwens lukt zonder problemen. Maar dan keert ze een pagina terug en ineens is haar beeld in volledig scherm modus. Op zich geen probleem zou je denken en druk gewoon even op F11 en je bent terug op normaal scherm...
Was het probleem maar zo makkelijk. Als je nu bv dit zelf eens probeert en je opent google chrome en je drukt op F11. Dan is je scherm in volledige modus. Nu bij haar is dat ook zo maar als zij dan bv ergens in het witte gedeelte dubbelklikt , dan opent ze 1 van haar documenten die op haar bureaublad zijn opgeslagen. Dit dus van in het volledige scherm waar je dus niets van uw bureaublad kan zien... Dus haar scherm is zo te zien niet echt in volledige modus. Ze heeft ook niet zelf op F11 gedrukt, scherm gaat ineens zelf in volledige modus. Adres balk ( url balk ) is dus ook verdwenen op die moment. Ze gebruikt trouwens 2 monitors. Weet iemand hier wat het probleem kan zijn?

Gerrit

als u functietoetsen gebruikt ......is de terug weg altijd de escape toets naast de letter Q toets

gohigher

Citaat van: Gerrit op maandag 21 oktober 2019, 18:26:44
als u functietoetsen gebruikt ......is de terug weg altijd de escape toets naast de letter Q toets


Wat bedoel je dat ze dan gewoon op esc moet drukken om terug haar gewoon scherm te krijgen? Ze gebruikt trouwens geen fn toetsen zegt ze.

Reinier

Dit zou de IT-afdeling van haar werk moeten oplossen.
Zelfs als er bepaalde instellingen gewijzigd moeten worden is het maar de vraag of ze daarvoor de juiste rechten / machtigingen heeft, vaak is dat door de systeembeheerder afgeschermd.

Vind het ook onbegrijpelijk dat een bedrijf Chrome als browser toestaat... :icon_rolleyes:

gohigher

Ze hebben een externe firma die normaal problemen oplost maar ze geraken er ook niet aan uit . Ik zou dit gewoon graag opgelost zien voor mijn vrouw. Er is niets geblokkeerd . Ze hebben alle rechten om wijzigen uit te voeren. Wat is er mis volgens u met chrome? Niet veilig?

Gerrit

#5
een functie toets bijgebruik altijd escape zoals volledig scherm bij vlc of een ander programma wat volledig scherm gebruikt, om terug te keren in de oude stand.
fn toetsen zijn er omdat een keybord van een laptop klein is.....

tja dat chrome op een bedrijf pc is vragen om moeilijkheden......Trump kijkt mee :smokin:
en dat geld ook voor edge wat nu ook de chrome kernel gebruikt.
wilt u liever chinees?
kan ook safari.
wilt u veilig internetten nedscape( firefox)

gohigher

Bedankt voor de tips . Maar hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost . ☺

Gerrit


gohigher

Weet ik niet . Zoals ik reeds zei doet het probleem zich niet altijd voor . Heb het haar nu gezegd en ze gaat het uittesten. Ik laat hier het resultaat nog weten. Hopelijk is dit de oplossing.

Gerrit

goed dan ook een stripverhaal chrome terug in normale stand
tja waarom makkelijk als het heel moeilijk kan :smokin: :smokin: spyware zo simpel is dat chrome wat een bagger :icon_rolleyes:

Reinier

De [escape] toets werkt voor mij in zowel Win 7 als Win 10 om vanuit volledig scherm terug te keren naar geschaalde afmeting  :yess:
Ik gebruik echter uitsluitend Firefox als standaard systeembrowser op beide Windows-versies.

Wat Chrome betreft: er wordt ongelooflijk veel gebruikers-data verzameld en er zwerven erg veel malafide extensies voor deze browser rond op internet.
Gevolg:  veel gebruikers komen in de problemen door deze extensies met als vervelende bijwerking o.a. ongevraagde advertenties, pop-ups en notificaties.
Er zijn zelfs extensies bij die key-loggers en andere malware installeren.
Alleen al daarom zou ik als systeembeheerder nooit toestaan dat Chrome geïnstalleerd wordt.

SMF spam blocked by CleanTalk