Systeemregisterbestand beschadigd

Gestart door Robinson00, donderdag 04 april 2019, 17:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robinson00

Hallo, ik wil even wat vragen. Ik probeer mijn pc op te starten maar dat lukt niet meer, krijg de volgende melding: kan het besturingssysteem niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is. 
Bestand: \Windows\system32\config\system
Foutcode: 0xc0000017.

Hij geeft ook aan dat ik op F8 kan drukken voor opstartinstellingen, maar dan gebeurt er niks. Ik heb zelf geen installatieschijf in huis, heb ook al de stroom er af gehad, heeft ook niet geholpen, iemand nog een ander idee???

Robinson00


Reinier

#2
Download via een andere pc de Windows-installatie via het hulpprogramma op deze pagina.
Je hebt daarvoor een lege usbstick van minimaal 4 Gb nodig maar 8 Gb heeft de voorkeur.
Download en start het hulpprogramma en volg de aanwijzingen.
Kies voor "installatie-medium voor een andere pc" en vervolgens voor usb flash station.

Daarna even geduld hebben, de benodigde bestanden worden gedownload en daarna op de stick gezet, je krijgt een melding als dit klaar is.

Sluit de stick daarna aan op de niet startende pc en zet deze aan.
Druk direct na het aanzetten een paar x op F12 ( kan bij jouw pc ook een andere F-toets zijn ) om het opstartmenu te tonen ( ook wel boot-menu genoemd ).
Kies hier het usbstation als opstart-station en druk op [enter]

Kies in het opstartscherm wat verschijnt voor pc herstellen met behoud van bestanden.
Volg verder de aanwijzingen en het zou goed moeten komen.
Succes  :icon_good:

Robinson00

Hartelijk bedankt, hier heb ik wat aan. Ik ga morgen of in het weekend bij iemand proberen. De andere pc moet er wel Windows op hebben of mag het ook vanaf een Apple? En dan gewoon Windows 10 downloaden? Maakt het nog uit welke, ik zie 2x Windows 10 staan.

Reinier

Je moet voor de Windows 10 x64 versie kiezen, 98% van alle pc's draait nl. 64 bits Windows.
Of dat maken van die usbstick ook op een Apple werkt weet ik niet, nooit geprobeerd.
Als die Apple ook Windows kan draaien ( via Bootcamp bijv ) moet het kunnen volgens mij.

Robinson00

Ok, dank je wel, ik ga het voor de zekerheid wel bij iemand proberen met Windows dan

Reinier

Lijkt mij ook de meest logische en voor de hand liggende keuze.. :icon_good:

Robinson00

Ja, anders had ik bij mijn buren kunnen doen, maar die hebben dus Apple, was wel makkelijk geweest :-)

Robinson00

Ik heb het inmiddels geprobeerd met het hulpprogramma, maar daar lukt het ook niet mee. Ik kan kiezen tussen Windows 10 installeren of computer herstellen, uiteraard voor dat laatse gekozen, vervolgens op Problemen oplossen en daarna krijg ik een aantal mogelijkheden (Systeemherstel,  Updates verwijderen, Herstellen met installatiekopie, Opstartherstel en Opdrachtprompt), maar geen van alle lukt. Ik had voor de zekerheid ook een andere usb gemaakt (met ISO bestand, via Rufus) en een dvd met ISO bestand. Via deze usb krijg ik een melding 'Druk op een toets om te booten', waarna ik weer het scherm krijg waarbij staat dat het systeemregisterbestand ontbreekt/beschadigd is en via de dvd gebeurt er helemaal niks, nadat ik het opstarten via dvd heb geselecteerd krijg ik alleen maar een melding dat er een schijf in de dvd speler moet, terwijl deze er al in zit.

Reinier

Je hebt toch niet toevallig die ISO als data-bestand gebrand..?  Want dat gaat niet werken.
Die ISO kun je branden met IMGBurn ( gratis ), dan wordt het resultaat vanzelf een "opstartbare cd/dvd".
Het dvd-station kies je dan via het "opstart / boot-menu"...

Om een lang verhaal kort te maken:
indien geen van de herstel-opties voor je werkt omdat het registerbestand ontbreekt blijft er niets anders over dan een nieuwe, schone installatie uit te voeren. :redface:

Robinson00

O ja, dat heb ik inderdaad gedaan..is achteraf logisch dat het niet zomaar een bootable dvd wordt, zelfde principe als ik voor die ene usb gedaan heb met Rufus. Woensdag kan ik dat nogmaals proberen te doen, als het dan weer niet lukt dan helaas de schone installatie. Ik heb ook gehoord dat als hij echt niet meer wil opstarten ook de harde schijf kapot kan zijn. Deze zou ook sowieso, kapot of niet, vervangen kunnen worden, dan kan ik mijn huidige schijf in elk geval nog extern gebruiken om mijn bestanden te behouden, vooral de muziek, foto's heb ik gelukkig allemaal wel ergens op bewaard.

Reinier

Indien de schijf kapot is, of dusdanig beschadigd is dat deze vervangen moet worden is er maar 1 optie voor die schijf:
enkele reis bodem kliko.
Die is niet meer betrouwbaar en dus moet je dan afscheid nemen, zeker niet als ext. HDD gebruiken, dat is een slecht idee.

SMF spam blocked by CleanTalk