Usb 3 stick zeer traag na verwijdering windows installatie

Gestart door Silverwing, zaterdag 24 augustus 2024, 17:27:21

Vorige topic - Volgende topic

Silverwing

Ik heb een samsung usb 3 stick gebruikt om Windows 11 te installeren. Na de installatie heb ik de stick geformatteerd door eigenschappen>snelformatteren.
Nu kan ik maar met max 25MB/sec naar de stick schrijven waar dit voorheen veel hoger lag.Windows zegt ook soms dat het de stick niet herkent.Ik heb de stick dan opnieuw geformatteerd op de trage manier. WIndows 11 herkent de stick steeds maar het trage schrijven blijft.
Ik heb ooit eens voorgehad met een andere usb stick dat die niet meer herkent werd en had daar deze oplossing voor gevonden:

Uitvoeren :  diskpart
commands:
list disk 
select disk -het getal van de USB-
clean
create partition primary
sluit uitvoeren venster en formatteer USB!
Deze oplossing werkt niet, gelijk welk commando ik typ uit de lijst + enter er gebeurt niets en de lijst met mogelijkheden verschijnt opnieuw onderaan.
Is er nog een manier om de stick terug goed te krijgen?

Gerrit

Gerrit

Silverwing

Ik heb alles uitgevoerd maar geen resultaat, terwijl de magician zegt dat de stick goed is.
De snelheid die de benchmark van magician aangeeft haal ik nog niet eens, dat scheelt nog eens 10MB/sec.
Ik weet niet meer precies wat de schrijfsnelheid vroeger was maar sowieso is dit toch te laag dacht ik?

Gerrit

kijk nu zie ik het...... u heeft een nieuwe installatie gedaan maar vergeten op de site van de fabrikant te kijken voor de usb driver vaak hebben die voor de snelle poorten een aparte chip en die zit niet in de windows 11 standaard

Silverwing

Citaat van: Gerrit op zondag 25 augustus 2024, 20:41:42kijk nu zie ik het...... u heeft een nieuwe installatie gedaan maar vergeten op de site van de fabrikant te kijken voor de usb driver vaak hebben die voor de snelle poorten een aparte chip en die zit niet in de windows 11 standaard

Alvast dank voor de tips. Misschien even duidelijk maken dat de stick niet in mijn pc gebruikt is om Windows te installeren, op mijn pc zijn alle drivers up to date.2x/jaar worden alle drivers nagekeken en waar mogelijk bijgewerkt.
Nog suggesties?

Gerrit

Uitvoeren :  diskpart als u dit gaat doen wel als admin uitvoeren(cmd als admin)
commands:
list disk
select disk -het getal van de USB-
opdracht: let op mochten er meerdere partities wezen elk opnieuw met fdisk verwijderen
fdisk
clean
fdisk
create partition primary
sluit uitvoeren venster en formatteer USB!
jammer dat men zoveel vergeet duidelijk zelf nooit gedaan : wees uitermate voorzichtig hiermee soms gaat dit fout en dan is over en sluiten :icon_help1:

zoals u ziet is in D.O.S. nu cmd genoemd
dit verwijderd de partitie van uw stick en/of wat oplevert valt te bezien het is de controller chip die alles bepaald en volgens magic was die goed

Silverwing

Ik stel mezelf nu de vraag of ik überhaupt de commando's wel goed ingeef na de stick geselecteerd te hebben. Moet je telkens het cijfer van de stick als eerste zetten en moet er dan een spatie volgen? Of direct het commando fdisk?
Ik begrijp niet waarom ik steeds na een commando gewoon terug de lijst krijg.

alex

Je hebt nu achter diskpart 3 staan daar moet select nog tussen.
Dus als de usb 3 is moet daar staan select 3

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Silverwing

Citaat van: alex op maandag 26 augustus 2024, 21:03:22Je hebt nu achter diskpart 3 staan daar moet select nog tussen.
Dus als de usb 3 is moet daar staan select 3
Dus toch een fout van mij. Heb het nu zo gedaan maar verder lukt het nog steeds niet...

alex

Oeps mijn fout :redface:  :redface:  :redface:  de schijf heet disk 3.
Dus commando select disk 3.

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Gerrit

ik zou nu stoppen u leest geen verwijzingen betreffende commando's  die eronder staan dit gaat absoluut fout.
STOPPEN u kennis schiet nu te kort zou me eerst gaan inlezen

Silverwing

Citaat van: Gerrit op dinsdag 27 augustus 2024, 12:22:23ik zou nu stoppen u leest geen verwijzingen betreffende commando's  die eronder staan dit gaat absoluut fout.
STOPPEN u kennis schiet nu te kort zou me eerst gaan inlezen
Verklaar u nader en zeg mij wat ik niet gelezen heb. Ik zou het ook andersom kunnen stellen, op mijn vraag of ik het juist doe komt ook geen antwoord van u. Ik herhaal tot in den treure dat wat ik zie afwijkt van wat er mij opgegeven word. Mochten wel allemaal weten hoe het zit dan was er geen hulpforum nodig. Mijn kennis is niet volledig, maar door te vragen en proberen leer ik bij.
En als iemand foute info geeft is dat niet mijn schuld dat het dan niet werkt.
Ik blijf dankbaar voor elke tip en hoop toch dit tot een goed einde te kunnen brengen.

Gerrit

ik ben bang dat er onherstelbare schade kan ontstaan mede door uw vragen en feedback.
daardoor ben ik van mening dat u iets meer moet verdiepen in deze materie inlezen dus.
ben zeer voorzichtig ik zit er niet naast u om u te helpen en fouten voorkomen.
en met deze commando's is ervaring van groot belang werk hiermee al sinds begin jaren 90 en weet nog niet eens alles
hopelijk begrijpt u mijn gedachtegang in deze

SMF spam blocked by CleanTalk