Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mail in Windows 10

Gestart door sasin, dinsdag 21 mei 2019, 09:36:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasin

Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje aan het proberen WLM over te zetten naar het standaard emailprogramma van Windows 10, Mail.
Wat er niet lukt is het volgende:
op een of andere manier is mijn account daar al terecht gekomen (hoe snap ik niet, ik heb het niet ingevoerd),
maar ik kan er niets mee: als ik rechts of links erop klik, gebeurt er niets.
Je moet toch in je account kunnen?
Hoop dat iemand mij kan helpen.


sasin

Goedemiddag, dank voor je reactie.
Kom helaas niet verder met genoemde linken.
Bij punt 2 staat"selecteer account toeveogen", maar dat is dus al ingevuld, zonder dat ik iets heb gedaan....
Ook staat er bovenaan steeds: "bewerkingen niet opgeslagen" (zie bijlage).

Reinier


sasin

Dank voor je reactie.
Bij Apps en Onderdelen staat Mail er niet bij.....dat is vreemd, toch?

De tweede optie is wel heel rigoureus!  (Windows 10 eraf en opnieuw installeren).     

Reinier

Mail in Win 10 is wel degelijk een App en als die niet werkt kun je dat oplossen door herstel van de App-store.
Het feit dat hij niet bij Apps en Onderdelen staat geeft al aan dat er iets niet klopt, daar hoort hij nl. wèl te staan met als vermelding ( naam ) "Mail en Agenda" en onder "Standaard Apps" hoort "Mail" te staan bij Email als je tenminste geen ander email-programma hebt geïnstalleerd.

De 2e optie is net zo rigoreus als je zelf kiest:
Je kunt kiezen voor Systeemherstel, terug naar fabrieksinstellingen met behoud van bestanden, een volledige her-installatie etc.
Dat bepaal je zelf, vandaar eerst het advies om de App-store te repareren, als dat geen effect heeft kun je altijd nog verder kijken.
Maak vóór je iets doet altijd eerst een backup van je bestanden, zekerheid boven alles  :yess:

sasin

Ok, heb nu de app Mail & Agenda opnieuw ingesteld.
Als ik hem probeer te verwijderen (en daarna opnieuw instellen), blijft hij grijs, dus onaanklikbaar.
(zie bijlage).

sasin

Als ik nu in Mail kijk, zie ik nog steeds mijn account staan (zie bijlage), maar hij is niet aanklikbaar.
Ik kan hem dus niet verwijderen en opnieuw beginnen :-(

Reinier

Probeer de volgorde zoals hier uitgelegd eens en laat maar horen of het gewerkt heeft..?

sasin

Alles uitgevoerd zoals in link aangegeven en nu staan er 2 accounts, waarvan ik de eerste nog steeds niet kan verwijderen....:-(
zie bijlage

Reinier

#10
Probeer nogmaals de mail-app te verwijderen volgens deze aanwijzingen, herstart en installeer hem dan opnieuw.
Daarmee zouden ook beide accounts weg moeten zijn.
Anders moet je even zoeken naar de volgende locatie:  C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Packages\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe
Dat is de ( verborgen !! ) map waar de mail-app zijn data opslaat...

Overigens gebruik ik zelf Thunderbird als email-programma onder Win 10 vanwege de gebreken van de standaard mail-app ( bij gebruik van IMAP geen email kunnen backuppen, geen fysieke download van mail naar je HDD ( alleen bij gebruik van POP3 ) en meer van dat soort ongein.
Thunderbird kan dat allemaal wel èn het is gratis, een uitstekende vervanger voor Live Mail maar ook Outlook.

sasin

Hoi Reinier,
Heb Mail volgens link verwijderd. Zoek nu naar de verborgen Mailmap, maar kom helemaal niet zo ver:
als ik de map Users aanklik, krijg ik 2 mappen: Gebruiker en Openbaar Beide mappen nagenoeg leeg...). Geen AppData te vinden.

sasin

Betreffende Thunderbird, er is hier zelfs iemand geweest om hierbij te helpen omdat het steeds mislukte, en het is niet gelukt.
Ik ben geen beginneling, maar ik begon aan mezelf te twijfelen. Was dus niet nodig...:-).
Ik wil dit programma ook veel liever dan Mail, maar de mappen komen maar gedeeltelijk mee bij het overzetten en de adreslijst komt helemaal niet!

Reinier

Ik heb mijn mail van eerdere installaties van Live Mail en Outlook gebackupped m.b.v. MailStore Home.
Je kunt je backup daarmee in verschillende formaten exporteren en daardoor dus ook in een ander mail-programma weer eenvoudig importeren.
Het adresboek is een ander verhaal, dat moet je vaak apart exporteren, hetzij als txt, danwel .csv bestand maar er zijn meer opties.

Ik zou je er graag verder mee helpen maar de taxi staat ieder moment voor de deur, ik ga eerst 2 weken vakantie houden, beetje bijkleuren, aankomen en luieren  :BeerChug: :icon_good:
Ben 4 juni weer thuis als alles volgens planning verloopt, tot dan.
1 van de collega's neemt het wel over, succes  :icon_good:

sasin

Fijne vakantie, Reinier!

Heb ik allemaal gedaan, zoals overal staat aangegeven. Via Mailstore.
En toch worden niet alle mappen geïmporteerd en het .csv-bestand komt helemaal niet over.

SMF spam blocked by CleanTalk