Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hoeveel mb neemt bureaublad pictogram in beslag ongeveer ? Iemand ?

Gestart door GW, maandag 27 augustus 2018, 12:39:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Dag, heb Windows op wat kleine ssd. Zie nu dat rest ruimte redelijk snel slinkt. Programma's op andere schijf tuurlijk maar pictogrammen komen neem ik aan wel op c schijf te staan, zie hier bij eigenschappen tot ongeveer 400 mb wel voorkomen, dan is een extra gig gouw erbij van de schijf in gebruik. Iemand idee of dat wel klopt ? En of daar een oplossing voor is dat iemand weet (laastste zelf ook nog even googelen, nu toch hier, meteen maar ff bijgepleurd (wat minder netjes meteen maar te doen, niet zelf eerst proberen, maar ik ben lui).

Reinier

Bureaublad-pictogrammen zijn ongeveer 1 Kb groot, verwaarloosbaar dus als het om schijfruimte gaat.

Frank

Snelkoppelingen zijn meestal max 1 kb groot, maar als je op je bureaublad executables, zips, iso's etc hebt staan van ik weet niet hoeveel MB of GB, dan tikt het wel aan.

Veng

Ik neem aan dat je al een volledige schijfopruiming hebt gedaan, dus inc. de systeemfiles opruimen. Al je temp folders leeggemaakt. Je "Download" van "SoftwareDistribution" leeggemaakt. Je "Gebruikers" folder verplaatst.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

GW

Bedankt, als ik dat van die pictogrammen maar weet, klikte op eigenschappen en zag daar volgens mij tot 400 mb  bij staan, ik iets verkeerd gedaan dan denk ik, zal per ongeluk toch wat bij geïnstalleerd nog hebben, zoek het nog misschien eens uit. Bedankt voor de hulp, tijd, en dat al....

SMF spam blocked by CleanTalk