Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Welke grafische kaart

Gestart door Nol, maandag 13 augustus 2018, 19:10:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Mijn kleinzoon heeft een PC met een 6100SM-M2 moederbord en een simpele grafische kaart er in.
Om te gamen heeft die een beter kaart nodig en overweeg de Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB OC te kopen voor €150 maar hij en ik weten niet of die past op zijn MB
Weten jullie dat ?
Advies over de keuze is ook welkom.

Reinier

Ja, dat past.
Dat moederbord heeft 1 PCI-e 16x slot dat op 8x draait.
Niet geweldig dus maar belangrijker is welke processor er op het bord zit en hoeveel geheugen ( ram ) er aanwezig is...?

Het heeft nl. weinig zin te investeren in een snelle(re) videokaart als processor en geheugen de snellere data niet kunnen verwerken  :eusa_naughty:

Nol

Er zit een Athlon 64 x2 dual core  4400+ CPU in en DDR2-4GB

Reinier

#3
Die 4 Gb ram wordt een bottleneck, je hebt voor vrijwel alle spellen minimaal 8 Gb nodig, sommige spelen vragen tegenwoordig zelfs meer als 8 Gb.
Overigens, gezien de leeftijd van deze pc is het maar de vraag of het zin heeft om zo'n bedrag uit te geven voor zo'n minimale upgrade.
Voordeel van deze videokaart is dat de TDP op 75 watt ligt en deze dus vanuit het PCI-e slot gevoed wordt, dat houdt dus in dat je geen zwaardere voeding nodig hebt.

Hou wel de koeling in de gaten...die Athlon wordt knap heet dus het kan zijn dat je er een andere, grotere koeler op moet zetten als er nu een standaard koeler op zit.

Nol

Dank je wel, hij gaat het overwegen.
Het spel heeft maar 2GB nodig en is nu ook te spelen maar het grafische hapert en daarom wil die een andere kaart

Reinier

OK, duidelijk...
Tja, als het bij dat ene spel blijft...maar vaak gaat het van 1 naar meerdere met zwaardere systeem-eisen en dan heb je met deze gedateerde hardware een probleem of uitdaging.
Wat het uiteindelijk wordt, ik adviseer echt om hier, buiten die videokaart, verder niets meer in te investeren, dat is echt zonde geld.

SMF spam blocked by CleanTalk