Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

downloaden software probleem verbinden apparaat

Gestart door mhjch, donderdag 28 juni 2018, 17:59:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mhjch

Ik heb van een link gekregen om de software van mijn navigatieapparaat die in een loup zat te herstellen. Ik kan de software downloaden, maar het verzenden van pc naar navigatie lukt niet. Het apparaat is verbonden met de pc. Dat is wel goed, alleen blokkeert er iets lijkt het. Ik heb de firewall al een keer uitgezet, zonder resultaat. Weet iemand raad?

lucas

Om wat voor navigatie software gaat het en welke link is gebruikt  :icon_confused:

mhjch

Het gaat om een mio navigatie 7670LM. De kaarten wilden niet laden, slechts tot een bepaald punt en dan keerde het scherm weer terug naar een vorig scherm.
Mio heeft mij deze link toegestuurd.

http://download.mio.com/ServicePack/SmartST/Mio/SmartST_Spirit_7670_v7_60_0520.exe

Downloaden ging goed maar het overbrengen van pc naar mio niet. Toestel is wel verbonden met pc.

Hoop zo dat iemand weet waar de blokkade zit?

mhjch

Dit is wat ik zie en kan dus niet naar volgende klikken.

lucas

Ik denk dat het slimmer is even contact op te nemen met Mio.
Het is immers hun applicatie die hikt.

Wil je ons laten weten of dit gelukt is of niet?

lucas

Eerst de USB kabel losmaken dan de link laden kaarten.
Op het moment dat er om gevraagd wordt de Mio aansluiten mbv de USB kabel.

mhjch

Heb MIO al 2 keer aan de lijn gehad. Zij weten niet waarom ik niet verder kom dan het scherm dat ik bijgevoegd heb. Ik heb al van alles geprobeerd: andere USB kabel, ook pas aansluiten na het downloaden. Ik weet het ook niet meer en heb hem maandag nodig. lastig.

lucas

Je mio apparaat wordt niet herkend. Haal de USB kabel er eens uit en doe een computer herstart.
Start het programma van de link opnieuw op.
Als er om gevraagd wordt alsnog de USB kabel er in doen.
Als die weer niets doet kijk eens even op die USB poort of dat apparaat wel gekoppeld is of herkend wordt. Denk dat daar het probleem zit nl.

Gerrit

maak eens een nieuwe gebruiker aan noem die bv mio of wat u wilt.
geef die alle rechten en probeer het dan nog eens.
tevens is de kabel ook heel belangrijk deze kan vaak het verschil maken.
ook als hij in loop draait kan je hem toch met een spelt resetten?
tevens zal u hem nooit zien op uw pc maar wel in schijf beheer!
dit omdat het apparaat in een loop zit

lucas

Gerrit hij is al uit de loop en heeft een link gekregen om de kaarten te downloaden.
Daarna moeten de kaarten naar het navigatie apparaat.
Omdat dat navigatie apparaat niet herkend wordt blijft het scherm hangen waarin aangegeven staat dat het aparaat met een USB kabel moet worden verbonden.

Reinier

In de handleiding van het apparaat staat dat je hem altijd moet afkoppelen voor je de pc opnieuw opstart.
Als hij ook na een reset ( met paperclip aan de achterzijde ) geen verbinding wil maken zul je waarschijnlijk een beroep moeten doen op de reparatie-service...

mhjch

Hartelijk bedankt voor het meedenken. Jammer dat het niet het gewenste resultaat heeft. Zal morgen weer met MIO bellen. Ben bang dat ik het apparaat  idd op moet sturen. Zo komen we er niet uit. Nogmaals hartelijk dank.

lucas

#12
Heb je na het scherm sluit apparaat aan ook gekeken of het apparaat ook is aangesloten?
Met schijfbeheer kun je dat zien. Dat je het apparaat hebt aangesloten wil niet zeggen dat die herkend wordt. Als je niet naar volgende kunt is dat vaak de reden.

Het kan natuurlijk nog aan de USB poort liggen dit moet je nog even uitsluiten alvorens je de routeplanner op stuurt  :yess:

Welke Windows versie heb je? Speelt dit probleem sinds een update? Heeft het eerder wel gewerkt?

Gerrit

kijk eerst in schijf beheer .....is hij daar zichtbaar vermoed van wel.....
want hoe wil je anders hem opnieuw instaleren?

Hans

Word het toestel wel gezien door windows?
Gebruik eens een andere usb poort.
Nog beter probeer het eens met een andere PC.
Erg belangrijk is in dit soort gevallen dat je op USB aangesloten apparatuur veilig verwijderd als je zo maar het apparaat verwijderd dus niet veilig de boel in de war kan raken.

SMF spam blocked by CleanTalk