Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Opeens bluetooth foutcode (asus btc 4.0)

Gestart door Kees, donderdag 24 mei 2018, 21:13:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees

Hoi computervrienden

Er is iets mis met de bluetooth software.

Dit is wat er gebeurd is. Ik kon geen verbinding maken met mijn bluetooth apparaat op de pc, besloot om  de bluetooth verbinding op de pc opnieuw aan en uit te doen, kreeg ik een blauw scherm en deze fout/stopcode:'Driver_IRQL_not_less_or_equal. Wat is mislukt: bthport.sys

Volgende wat ik gedaan heb is de bluetooth software verwijderen en dat ging goed. Ik zag alleen in revu unistaller dat ASUS USB ACWlanCARD  Driver niet verwijderd is. Ik heb hem laten staan.

Software bluetooth installeren en na 100% installatie komt er popup van WIN10 en die zegt dat het geupdate moet worden, en werd installatie teruggedraaid.

Ik moet hier dus de software bluetooth updaten? Dat heb ik ook geprobeerd denk ik maar waarschijnlijk doe ik het verkeerd want ik zie nergens op het internet de software update.

Maar hij werkt wel, bluetooth doet het wel. USB Bluetooth weer in zonder de stuurprogramma en hij maakt wel verbindin. Ik zit te denken aan een fout of lek van Aus bedrijf? software\stuurprogramma werkt niet maar hij werk wel zonder. :read4:




Reinier

Hoogstwaarschijnlijk komt dat doordat de BT-driver nog niet aangepast / ge-update is voor de nieuwe Win 10 April-update...
Ik heb hier eenzelfde probleem gehad m.b.t. een scanner-driver die na deze upgrade ook problemen gaf.

Kees

Waar kan ik dan de driver installeren? Wat ik vreemd vind is dat ik in apparaatbeheer dit zie (foto's)

en in de instelling zie ik nog steeds de melding: stuurprogramma is niet beschikbaar

ps ik heb de namen va debluetoothapparaten gecensuurd, lijkt me wel veilig denk ik

Kees

Hey maar ik kreeg zojuist melding van virusbeveiliging die aangeeft dat mijn volgende drivers geupdate moeten worden. Ik klik erop en dan wil ik ze laten updaten maar ik moet dan virusbeveiliging upgraden naar premium.... :icon_o_O:

Ja dat ga ik niet doen. Het is nu wel duidelijk  dat de drivers geupdate moeten worden. Niet alleen van die bluetooth maar ook van die geluidkaarten enzo. Gebeurt dat niet automatisch dan? Windows Update is toch geheel automatisch?

Reinier

Welke virusscanner gebruik je dan, want er zijn er verschillende die dit soort meldingen geven...zowel gratis als betaalde versies..
Je kunt "Patch My PC" eens proberen...?


Kees

360security

En de patch myy pc uitgeprobeerd. Alle apps die opnnieuw geinstalleerd/update moeten worden zijn uitgevoerd. Ga ik naar apparaat beheer. Nog steeds die Headset en Onbekend apparaat aanduiding. Wat kan ik nu doen?

Bluetooth ziet wel goed uit in apparaat beheer maar niet in de instelling. Daar staat nog steeds stuurprogramma is niet beschikbaar

Reinier

Drivers voor je moederbord installeren.
Daarvoor ga je naar de support website van de fabrikant van je moederbord en download daar de meest recente beschikbare drivers en installeer die.

Kees

Hoe vind ik de drivers van de fabrikanten? Ik bedoel de juiste drivers? Moet ik de cd's die ik bijgeleverd heb weer uit de doos halen?

Reinier

Lees mijn bovenstaande reactie nog eens..?
Het staat er toch....?
En anders draai je Speccy, ook die geeft merk en type moederbord....Google doet de rest.

Kees

De bluetooth software werkt nog steeds niet. Apparaat wordt wel herkend en bluetooth staat aan. Wanneer ik hem uitdoe krijg ik de foutcode. Via de website product geregistreerd en nieuwste driver update geinstalleerd. Opnieuw gestart, nog steeds de melding in instelling 'stuurprogramma is niet beschikbaar'. Hij doet het wel maar werkt niet goed zeg maar.
Ik doe de cd software in en na het downloaden krijg ik deze melding:

The app you're trying to use was blocked from opening because it might damage your PC or result in loss of data. This is because some apps that worked with a previous version of Windows might not work in the same way with Windows 10.

Go to the support website for the app developer, and check if a new or updated version of this app is available for Windows 10.

Ik heb de website gecontroleerd en daar heb ik de stap 2 gedaan en nog steeds geen verbetering.

Ik heb in het engels meer informatie opgezocht en het is gewoon win10 issue. De besturingsysteem is niet goed gebouwd voor alle bluetooth apparaten. Ik moet gewoon wachten op de nieuwe update.

Voor de andere drivers ga ik nog van de week doen met specy. Had niet zoveel tijd meer

Gerrit

klinkt stom van mij maar staat er niet ergens een schakelaar op uit asus heeft er een handje van om een zo klein mogelijk schakelaar ergens verstopt te plaatsen.
krijg regelmatig een op mijn werkbank met uw klachten, "ik dacht dat dit voor geluid was"antwoord klant :redface:

Kees

Weet ik veel gerrit, jij overziet alles   :koffielezen:


SMF spam blocked by CleanTalk