Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows 10

Gestart door dijkrat, zaterdag 12 mei 2018, 09:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dijkrat

hallo

ik heb nu windows 7 en wil graag naar windows 10
maar kun je windows 10 ook een uiterlijk geven zoals windows 7
windows 7 draait nog verder prima
maar hoorde dat windows 10 wel iets sneller is


mvg

john

Reinier

#1
Afhankelijk van je hardware zal Win 10 ongeveer tot 8% sneller zijn als Win 7....
Wat betreft het uiterlijk van Win 10, gaat het je dan alleen om het start-menu of ook het bureaublad..?
Het laatste kun je aanpassen met o.a. Windows Blinds.
Het start-menu kun je de look van Win 7 geven m.b.v. StartisBack, ClassicShell ( maar dit wordt niet meer actief ontwikkeld ) en Start10.
Voordelige licenties voor Win 10 o.a. hier, hier, hier .

dijkrat

#2
gaat mij om start menu en buroblad van windows 10
dit is mijn systeem


Reinier

Antwoord hierboven wat betreft uiterlijk.
Wat betreft de Win 10 licenties:
probeer eerst een "upgrade" te doen van Win 7 naar Win 10 en voer daarbij je Win 7 cd-key in.
Officieel kun je niet meer "gratis" upgraden maarja, het is Microsoft dus je weet het nooit zeker.
Wil dat niet dan kun je altijd nog een voordelige licentie aanschaffen via de eerder geplaatste links. :icon_good:

dijkrat

jha oke

ik heb nu een windows iso downloader gevonden
Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 6.02
maar kun je met die tool ook altijd weer terug naar windows 7 zonder dat je bestanden kwijt raakt

Reinier

Daar heeft die tool niets mee te maken.
Overigens heeft die ISO download-tool bij mij nooit gewerkt...kreeg altijd een foutmelding "kan geen verbinding maken" o.i.d.
Je kunt Windows 10 ook gewoon direct van Microsoft downloaden m.b.v. het hulpprogramma op deze pagina.

Als je de upgrade uitvoert van Win 7 naar Win 10 wordt er op de HDD een map met de naam "Windows.old" aangemaakt waarin de oude Win7 installatie staat.
Je kunt dan via "Systeem-herstel" in Win 10 terug naar vóór de upgrade.
Let wel op: dit kan gedurende 30 dagen na de upgrade, daarna vervalt die mogelijkheid en moet je Win 7 opnieuw installeren als je daar naar terug wilt.

In dat geval moet je ook backups maken van je bestanden want Win 7 kun je niet opnieuw installeren "met behoud van bestanden" zoals dat bij de upgrade naar Win 10 wèl kan.

SMF spam blocked by CleanTalk