Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

melding in WIN10 (wi fi adapter en bluetooth 4.0)

Gestart door Kees, maandag 16 april 2018, 12:05:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees

Hi

Ik krijg steeds last van wi fi adapter en bluetooth 4.0 melding in de meldingvenster.

Deze geven aan dat de computer opnieuw gestart moet worden maar beide werken goed. Ik heb verbinding met wi fi signaal en bluetooth verbinding koppelt moeiteloos met mijn headset.

(even los van bluetooth en adapter: Wat doet logitech webcam in het audiogedeelte? Deze cam heeft wel ingebouwde microfoon maar gebruik hem niet, hoe schakel ik hem uit? De audio uit webcam....of nee ik denk de webcam uit audio? :icon_confused:?

je ziet in de foto dat ik verbinding heb met bluetooth headset

Reinier

De Logitech webcam is bijna zeker een usb-apparaat met ingebouwde microfoon.
Op 1 of andere manier wordt deze door Windows altijd in de apparaatlijst opgenomen, ook al wil je dat niet.
Heb zelf een Philips HD-cam via usb, zelfde verhaal...zelfs als ik een losse microfoon aansluit en een headset blijft die webcam-mike altijd als 1e selectie staan...
Geen idee waar dit gedrag vandaan komt maar gelukkig blijft de voorkeur-instelling wel bewaard, behale bij Skype zo af en toe na een update..

Die Bluetooth laat duidelijk zien dat een update niet voltooid is...
Dat wil niet zeggen dat de eerdere driver niet meer werkt dus dat de headset gekoppeld is, is op zich niet vreemd..
Het kan wel zo zijn dat de installatie niet lukt omdat de oude driver of een AV-programma in de weg zit..

Kees

Ja  ik weet het ook niet precies

Dit is elke keer wat ik krijg tijdens opstarten

en ja, ik als een noob gaat hem weer opstarten.... :icon_o_O:

Reinier

Verwijder dan het Bluetooth-apparaat uit je Apparaatbeheer en herstart daarna de pc.
Betreffende driver-update zou dan probleemloos geïnstalleerd moeten worden.
Dan moet die melding bij de volgende start ook weg zijn..?

Kees

sorry voor late reactie,

was even ontgaan.

Heb de bluetooth adapter verwijderd en pc opgestart. Uitgedaan, en adapter in. Pc opgestart en melding is weg  :yay: :icon_good:

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk