Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

snelle toegang en deze pc

Gestart door leonie, zaterdag 10 februari 2018, 12:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

leonie

u kan zien links boven , snelle toegang , dat start elke keer op als ik windows opstart , en dat wou ik graag weg willen , ik heb gelezen wat u in "dit" hebt voorgesteld , maar dat heeft niets te maken met die snelle toegang , die snelle toegang waar ik heb over heb is sinds de laatste upgrade van win10 erbij gekomen bij win 10 , dat is nog meer enkele weken zichtbaar , dat heeft dus totaal niets te maken met win 7 , het heeft ook niets te maken met " file explorer " . ik vind op pagina verder niets dat op die nieuwe vermelding van microsoft kan tellen , er staat natuurlijk niets van snelle toegang of deze pc vermeld , dit kan ook niet , vermits dit meer enkele weken terug via de microsoft update voor win 10 erbij is opgezet .
uw " dit " is dus eigenlijk dit = https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files-winpc/file-explorer-opening-on-startup-in-win10/0abb4e16-747f-4f2d-ab2a-81c2e88d76f9
daar staat wel wat oude dingen op voor startup , maar niets voor opstart van = snelle toegang of deze pc , en dat wil ik nu juist weg krijgen .
Op mijn bijgevoegde foto ziet u toch links van boven = snelle toegang ?? dat blad start elke keer bij opstart op , dit is als je uw pc gewoon opstart komt dit blad tevoorschijn , niet in explorer of zo iets gewoon in je windows als je die opstart ??
mijn schreenshot is idd.een voorbeeld van niet het verkenner-scherm , maar van snelle toegang of deze pc en zeker mijn vraag gaat over het opstarten van windows en automatisch opstarten niet van de verkenner maar van snelle toegang of deze pc dit kan je dan nog kiezen , maar wegdoen kan niet , wel wat er in die bladen opstart , als u mij begrijpt .

Reinier

Een heel verhaal en ik snap waar het om gaat, dat had ik reeds eerder begrepen maar dat is toch echt een instelling op jouw pc en niet gerelateerd aan een Windows Update want dan had iedereen dit moeten hebben nietwaar..?
Ik heb 2 pc's met Windows 10 erop en die hebben hier geen last van...dat is dan toch vreemd..?

Je kunt er ook voor kiezen om Windows opnieuw in te stellen ( met behoud van bestanden ) of Windows herstellen ( systeemherstel naar vóór de update of m.b.v. een installatie-medium ).
Dit zijn de herstel-opties in Win 10.
Let op !
Een aantal herstel-opties gaan gepaard met verlies van je data dus maak backups vóór een herstel-optie uitvoert.

Frank

Ik heb een heel klein vermoeden dat Leonie bedoeld dat Windows 10 steeds in tablet modus start.
Je krijgt dan geen bureaublad, maar een snelstart menu waardoor je meer het Tablet gevoel krijgt.

Leonie :
Ga eens naar Instellingen (WIN + I)
dan naar Systeem en daar zie je aan de linker kant in het menu een optie Tabletmodus staan. Klik daar op.
Dan staat er boven aan "Wanneer ik mij aanmeld" en daaronder kun je een modus kiezen.
Zet deze eens op "Bureaubladmodus gebruiken" en start dan Windows eens opnieuw op.

Ik hoop dat dit is wat je bedoeld !

Reinier

Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt Frank....nooit bij stil gestaan maar die instelling ook nog nooit gebruikt of gezien..
Nu werk ik weinig tot niet met Win 10 maar blijkbaar toch een instelling  :biggrin1:

leonie

hello ,

heb gedaan wat frank zegde , het is dat wat ik weg wil , ben naar instellingen - tabletmodus en dan bureaubladmodus aangeduid , dan reboot pc en ........nog steeds start de pc op met het blad = snelle toegang ??????
Misschien dit = ik heb een desktop en geen tablet ?? zeg zo maar iets hoor , ken er niet zoveel van als jullie

het moet dus nog iets anders zijn ? het ergste vind ik nog , dit is er pas enkele weken zo opgekomen met een update van microsoft , dat ze nergens vermelden hoe je dat kan uitschakelen ?

John

Helpt dit misschien :icon_o_O:

       
  • Open Windows Verkenner (Windows toets + E)
  • Klik op Beeld en vervolgens rechtsboven op Opties
  • Pas Verkenner openen in aan in: Deze computer
  • :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

leonie

dag John , dat ken ik hoor , je kan kiezen tussen = "snelle toegang" of " deze pc " maar dat wist ik al , maar ..... telkens ik de pc opstart komt een van de 2 open bij opstart , en ik wil dat weg , dus bij opstart verschijnt ofwel ... en dat kan ik kiezen een van beiden , maar ik wil geen van beiden , ik wil zoals vroeger gewoon dat mijn bureaublad opstart .
Dit is gekomen bij de laatste update van microsoft , dan hebben ze dat erbij gedaan , en ja je kan kiezen tussen een van beiden , maar een van beiden blijft opstarten bij opstart van de pc , en dat wil ik weg , ik wil mijn  bureaublad zien bij opstart ?

wat u mij zegt wist ik al lang hoor , gewoon dat ik kan kiezen tussen ' snelle toegang of " deze pc " maar ik wil geen van beiden zien bij opstart , wel gewoon als de pc opstart mijn bureaublad

Maar ok als jullie het probleem niet vinden , je kan niet alles vinden he , dan zoeken we wel verder , toch aan iedereen die geprobeerd heeft me te helpen , dank u



SMF spam blocked by CleanTalk