Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Brander

Gestart door Wgalien, woensdag 17 januari 2018, 20:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Hoi, om te beginnen  nog de beste wensen voor dit jaar. Maar nu heb ik een probleem met mijn brander ( NEC DVD RW ND-2510A ATA Device )ik wil mijn Mp3 bestanden branden op dvd, maar zowel via Wmp, als CD burnerxp als Nero Express/burningrom geeft hij een foutmelding....of de melding van schijf is niet compattible ( dit via Wmp )of power calibratiefout. Ik kom er via google niet helemaal uit . Ik gebruik W7 pro, heb de driver van de brander als eens verwijderd zodat die opnieuw erin gezet werd...geen verandering. Een Mp3 cd maken is geen probleem dat doet die zonder problemen. Kan het zijn dat de brander vwb een dvd branden is overleden? Ik hoor van jullie.

Mvg Wim

Gerrit

je denkt hij brand bv dvd's prima maar een data cd niet is dus stuk nou hoeft niet.
wat we vergeten van vroeger vuil op het lees oog en daarvan zijn er 2 in uw geval en heel simpel misschien is er een vuil.
dan kan die niet lezen......weet niet of er nog schoonmaak cd's verkocht worden met die kwastjes erop....cd's pffff heb nog 2 cakes brand er hooguit 1 per jaar nog :redface: :redface:

Wgalien

Mogge Gerrit

Nou dan gaan we eerst maar eens op zoek naar een schoonmaak cd met zo'n kwastje dr aan. Ik neem tenminste aan dat ik niet met een watten staafje en alcohol ( gedenatureerde ) in de brander kan komen om het oog schoon te maken. In ieder geval wat ik ook ga doen en wat ik heb gedaan ik kom hier nog wel even op terug of het gewerkt heeft ja of nee. Tot zover dank in deze.

Wim

Reinier

Als je nog aan zo'n schoonmaak-cd kunt komen zal dat wat betreft aanschaf en geïnvesteerde tijd niet opwegen tegen een nieuwe dvd-brander want die kosten geen ruk meer tegenwoordig...

Wgalien

Krijg net een mailtje van een oud collega die heeft nog zo'n cd met borsteltje, moet effe naar Oldenzaal daarvoor maar das zo gepiept. Klopt Reinier dat heb ik al gezien, ze kosten idd bijna niks meer. Eerst maar effe schoonmaken en als die dan geen verbetering geeft dan maar en nieuwe erin.

Wim

Wgalien

#5
Hoi....Nou via een schoonmaak cd/dvd de lenzen schoongemaakt maar geen resultaat, het bericht power calibratiefout blijft komen. Wat nu...hebben jullie enig idee? Hij wil gewoon mijn Mp3 niet branden op dvd, niet via Wmp ( geeft aan schijf niet compatible ) niet via Nero en Cdburnerxp ( power calibratiefout ). Waarschijnlijk toch een nieuwe brander?

John

Niet verder rommelen daaran, zonde van je tijd, ff morgen maar mediamarkt of zo, en voor paar tientjes hebt je nieuwe :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wgalien

John...ik ga ermee aan de slag, uiteraard meld ik me weer over hoe en wat als ik klaar ben....dank voor jullie hulp zover in deze en een prettige avond nog.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wgalien

#9
Komt wel goed....ik zag tevens dat ik nog 2 sata aansluitingen van de 4 op het moederboard over heb, en het blijkt dat mijn brander die er nu in zit geen sata kabel heeft, dus moet ik dr nog even een kabeltje bijkopen. HDD en dvd speler hebben wel de sata kabel. Klopt die brander bij mediamarkt had ik ook al gezien, even kijken of ze daar ook double layer branders hebben....die zit er nu ook in.

Reinier

ik kan mij eerlijk gezegd niet heugen dat er double layer dvdbranders waren met een PATA-aansluiting, deze zijn echter niet meer te verkrijgen...
En cd-branders zijn er nooit in double-layer geweest omdat er geen double-layer cd's bestaan..
Neem een SATA-kabeltje met vergrendeling, dat voorkomt lostrillen / slecht contact  :icon_good:

Wgalien

Mijn brander heeft wel de sata aansluiting maar is er niet op aangesloten dmv zo'n kabeltje. Zoals gezegd hebben alleen de harde schijf en de dvd speler de aansluiting sata via een kabeltje. Nee idd dat van cd branders begrijp en snap ik helemaal. Met vergendeling..oke zal ik voor zorgen.

Reinier

 :icon_eek1: :icon_eek1: , de data aansluiting niet aangesloten ( SATA aansluiting dus )....?
Dan vindt ik het niet vreemd dat'ie niet wil branden..
Afgezien van het feit dat ik nog nooit een brander heb gezien met zowel een PATA als SATA-aansluiting, maar dat terzijde...

Wgalien

Hoi...Ik heb dr ook geen verstand van Reinier. er zitten deze aansluitingen op de brander...stekker voor de stroom, ide kabel, master of slave stekkertje...dan een open stekker geval ( ik geloof iets met 4 a 5 polig ) en dan nog een geval voor een 2 polig stekkertje. Ik weet alleen dat hij wel een cd brand  zonder problemen alleen als ik dus mp3 op dvd wil zetten noppes....dus ging ik ervan uit dat alles te branden is/was... nu blijkt dus geen Mp 3 dvd. Heb dr wel een( W7 erop ) dvd mee gebrand zonder problemen.

Reinier

Kun je er eens een foto van maken en die plaatsen, gewoon uit nieuwsgierigheid..?

Kan trouwens even duren voor ik reageer, ben vrijdag door m'n rug gegaan en lig dus het overgrote deel v/d dag plat, stijf van de morfine, vandaar ook de schrijffouten, ik zie het niet zo helder....

SMF spam blocked by CleanTalk