Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Problemen Headset

Gestart door Erikvdr, vrijdag 12 januari 2018, 22:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erikvdr

Goedenavond,

Het volgende probleem doet zich voor.
Op de voorkant van mijn computer heb ik een ingang voor een microfoon en een AUX poort. Op het moment dat ik mijn oortjes van mijn telefoon in de aux poort doet heb ik geen enkel probleem en kan ik geluid prima horen. Kan ik ook aan de plug zitten zonder dat er iets gebeurt.
Zodra ik deze vervang met een headset en de plug van de headset erin doe kom ik het volgende probleem tegen.
Plug van de headset zit in de AUX poort, filmpje (online of eigen bestand) aan en ik heb geluid. Bij de allerminste aanraking van de plug van de headset valt het geluid uit en na enkele seconden houdt online het filmpje er ook mee op en eigen bestand is er een hapering in het afspelen.
Dit probleem doet zich dus niet voor bij de oortjes van mijn Sony telefoon, maar wel bij de headset. Ik heb trouwens meerdere, oude en nieuwe, headsets geprobeerd. Bij allen doet het probleem zich voor.

Voor de volledigheid heb ik ook een foto toegevoegd van de 2 pluggen. De zwarte is van mijn oortjes en blauwe van de headset.

Hoop echt dat iemand mij verder kan helpen, want mijn telefoon oortjes rustig gamen achter de computer kan echt niet.

Groet,
Erik

Michiel

Wat gebeurt er als je 'm aan de achterzijde van je pc inplugt?

de headset, die heeft wellicht een 2 x 3.5 mm aansluiting? die blauwe is je microfoon?

Reinier

Zoals duidelijk te zien is op de foto heeft de zwarte jackplug 4 contacten ( microfoon, Links, Rechts en massa ) en de blauwe heeft er 3 ( Links, Rechts en massa ).
Het is niet onwaarschijnlijk dat het chassisdeel in de pc schade heeft opgelopen door het gebruik van de oortjes want op de pc zijn microfoon en headset / luidsprekers gescheiden, dat is bij een smartphone-aansluiting niet zo.
Het feit dat andere headsets bij aansluiting op de pc hetzelfde euvel vertonen zegt voldoende...

Erikvdr

Beide bedankt voor jullie reactie.

Als ik hem achter in de computer plug is er niks aan de hand. Het probleem lijkt het, zoals Reinier zegt, inderdaad dan bij de ingang aan de voorkant zit.
Zelf had ik een geluidsinstallatie in de achterkant ingeplugd, blijkbaar zit er niks anders op dan de headset in de achterkant of de voorkant vervangen.

Bedankt voor jullie hulp.

Reinier

Een snoertje van een 50 of 60 cm met aan 1 kant een jackplug met 3 contacten en aan de andere kant een contra-jack ( female ) zou voldoende moeten zijn om daarmee de aansluiting op de achterkant van de pc naar voren te halen voor het makkelijk inpluggen.
Het chassisdeel in het front van je pc vervangen is vaak niet eenvoudig, bij sommige kasten is dat spul verlijmd en daardoor niet toegangkelijk.. :icon_twisted:

SMF spam blocked by CleanTalk