Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

goed begin van 2018, ook voor mij lappie

Gestart door Margriet, dinsdag 02 januari 2018, 18:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex

Opstarten vanaf de usb stick.
En niet via windows dus.
Booten vanaf de stick en dan windows installeren zoals aangeven.

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Margriet

Heb ik geprobeerd, ik dacht dat dat gelukt was, maar kennelijk niet  :icon_frown:.

Hoe moet dat dan?( ja ik heb d8 ik 3x goed gelezen 😧

Ik heb laptop uit.
Ik heb stick uit de compter en dan....

lucas

#47
Doe de laptop zonder stick aan. Wijzig de opstart volgorde eerst de USB en dan pas de rest. Stop de USB stik er in en doe een herstart. Je kunt aan de stick zien of die opstart (lampje knippert). Voer dan uit zoals eerder vermeld partities verwijderen en vervolgens installeren. Als het goed is wordt dit gevraagd of zichtbaar als er opgestart wordt vanaf de USB.

Dit werkt alleen met de stick waarop je het installeren van Windows hebt gezet. En niet de stick waarop je de bestanden hebt gesaved. Heb je trouwens wel een stick gemaakt om Windows te kunnen installeren? Ik betwijfel dit nl.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

Reinier

Je kunt de usbstick ook selecteren d.m.v. het opstartmenu.
Dat roep je op door, direct na het indrukken van de Aan / uit-knop, een paar keer op een F-toets te drukken.
Welke toets hangt af van het merk laptop, dat kan  de [Escape]-toets, F2, F8, F10 of F12 toets zijn.
Vaak is het de F12 toets maar dat is een kwestie van proberen of je zoekt even op Google welke toets het is voor jouw merk laptop.

Je vult dan op Google het volgende in: "opstartmenu acer laptop"  en je krijgt dan deze resultaten, waarbij het antwoord te vinden is in het 1e zoekresultaat, nl. dit.
Dit betekent dus dat bij een Acer laptop het opstartmenu wordt getoond door direct op F12 te drukken nadat je de laptop hebt aangezet  :icon_good:

Margriet

....volgens mij alles🤨? Goed gedaan.
Maar kan nog steeds geen internet verbinding krijgen: al modem gereset, laptop opnieuw opgestart. :icon_twisted:

Margriet


Margriet

...met CMD...ipconfig  heb ik wel weer verbinding. Het blijft mij een raadsel :icon_o_O: :icon_o_O:
Dit is toch niet de manier om internetverbinding te moeten krijgen :icon_confused:
(ook de laptop van mijn zoon, welke ik er ook de hele tijd naast heb, heeft hetzelfde euvel beneden; ook CMD om internet te krijgen) iPad en iPhone doen het goed.

Reinier


Margriet

....ik heb in december ergens een nieuwe witte modem gekregen van Ziggo
Ik zal morgen fff naar type kijken.

Reinier

#54
Zal waarschijnlijk een Connectbox (Compal CH7465LG)  of een Connectbox (Arris TG2492LG)  zijn.
Hiermee heb ik geen enkele ervaring want ik zit bij KPN met m'n internet-gedoe.
Op deze support-pagina van Ziggo staat de nodige info omtrent deze modem-routers, o.a. hoe je het WiFi-kanaal aanpast en meer.
Over WiFi-problemen zijn er genoeg topics op het Ziggo-forum, waaronder dezelfde problemen als jij hebt, kijk hier.

Margriet

....ik zal daar eens gaan neuzen. Tot zover start deze goed op;en heeft hij steeds internet :icon_biggrin1:
moet ik nu de windows nog updaten of is dat meteen gebeurd bij het opnieuw installeren?
En nog even anti virus opnieuw installeren.
Zijn er verder nog belangrijke dingen welke ik moet doen na deze schone installatie??

Reinier

Windows updates komen automatisch binnen maar je kunt Windows Update ook handmatig starten.
Als antivirus gebruik ik hier al geruime tijd en naar volle tevredenheid de gratis versie van Kaspersky maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Waar je op moet letten..?
Tja, de gebruikelijke dingen uiteraard:
* nooit mail openen van mensen of afzenders die je niet kent. Controleer de afzender ( een mail van PostNL die van een ander domein is verstuurd is bijv. foute boel, direct verwijderen ! )
* nooit op een link in een email klikken zonder het gelinkte adres te controleren ( ga er met de muis bovenstaan, dan zie je links onderin het adres waar de link naar verwijst )
* bij het installeren van zgn. "gratis" software nooit klakkeloos en zonder te lezen op "Volgende / next" klikken, kijk of er vinkjes staan van gebundelde software waar je niet om gevraagd hebt en haal die weg. Daarmee voorkom je allerlei bagger- en advertentie-programma's, browser-kapers etc. van de pc.

Veel plezier ermee de komende tijd  :icon_good:

Margriet

..even een reactie van mijn bevindingen;
1; we hadden geen rekening gehouden met mijn ssd kaart. Ik had het dus op mijn gewone schijf geinstaleerd. Inmiddels alles opnieuw gedaan door mijn zoon       
en windows 10 staat nu op ssd.

2: Nu weer een keer op lappie :yess: geeft hij weer dezelfde foutmelding van SSD aan  :icon_o_O: :icon_confused:. Het lijkt erop dat de modem daar invloed op heeft!? Want alle laptop welke hier beneden worden aangezet, hebben geen internet hierdoor.  Ik kan dit dan herstellen door CMD te gebruiken.

Een compleet raadsel voor ons :icon_frown: :nee2:

Reinier

Ik zou die laptop eens meenemen naar een familie-lid, vriend / vriendin en hem daar proberen op het WiFi-netwerk.
Als hetzelfde probleem zich daar voor doet, zit het probleem inderdaad in deze laptop, zoniet dan is er iets met jouw modem/router mis.

Het kan, naar mijn weten, niks met het gebruik vaneen SSD te doen hebben...

Dan zou je de 1e in meer dan 25 jaar computer-ervaring zijn waarbij dat het geval is.... :icon_eek1: :icon_confused:

Margriet

...van die ssd kaart staat het los hoor? Dit wilde k even ter aanvulling geven op het geheel.
   Wellicht is dit nog iets voor een ander elke ook alles eraf gegooid heeft, en opnieuw gaat installeren.

Dat ga ik zeker eerdaags doen. Maar daar er vorige week 3 andere laptops hier draaiden en allemaal tegen hetzelfde feit van de DNS( ik zie het al: in vorige reactie heb ik ssd geschreven) aanliepen, kan toch geen toeval meer zijn :icon_o_O: :icon_confused: toch?
Vereist dit een belletje :icon_frown: naar de ziggo toe dan? Het modem is 2a3 maand net nieuw geleverd :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk