Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

goed begin van 2018, ook voor mij lappie

Gestart door Margriet, dinsdag 02 januari 2018, 18:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margriet

even in omgekeerde volgorde geplaatste ( wel anderom gescand) want internet vliegt er tot nu toe om de 2 minuten :nee2: :nee2: :nee2: uit.
Dus tussen 6 x cmd toegepast te hebben eerst maar weer een gescand.
Nu heeft hij al 5 minuten achter elkaar internet :icon_eek1:

Reinier

Als je nu eens het advies hier opvolgt want het schiet gewoon niet op... :icon_rolleyes:

Margriet

Vrouwen  :eusa_hand:...waren ze maar zo slim als mannen : :abra_cadabra:
:schater: .
Gelukkig kan niet iedereen zoveel tijd en verstand van computers hebben.
  Omenteel ligt dehele laptop overhoop. Dat zelfs de driver van netwerkkaart is verdwenen en ik dus geen
internet heb op mijn laptop :respect: :icon_help1:

Ps Reinier merk je wel wat voor verschillende reacties julliegeven  :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :respect:

Reinier

Nee, sorry, dat merk ik niet want ik heb geen idee wat jou in een PM wordt verteld of gestuurd...
Afgezien daarvan is het niet slim om 2 topics tegelijk open te hebben want dat is verwarrend en gaat de boel door elkaar lopen zoals je nu merkt... :icon_eek1:
Maar we gaan het wel redden hoor, uiteindelijk komt het goed  :ohyeah: :ohyeah: :icon_good:

Margriet

....de eerst topic van DNS server en deze topic lopen door elkaar.

ik heb heb zelf kennelijk iets goed fout gedaan waardoor de laptop geen internet meer ontvangt en de netwerkkaart verdwenen lijkt te zijn :abra_cadabra: .  in systeemherstel doet hij ook niks meer; foutmeldingen.

Reinier

#35
Dan een herstel van Win 10 uitvoeren.
Op deze pagina wordt uitgelegd welke mogelijkheden er zijn en hoe dat werkt.
LET OP !
Bij een aantal van deze herstel-opties treed data-verlies op dus probeer voordien zo veel mogelijk te back-uppen....

Voor de meeste mogelijkheden heb je een installatie-medium van Win 10 nodig ( dvd of usbstick ).
Met deze tool kun je die maken.

Margriet

moet ik deze gebruiken dan;


De pc herstellen of opnieuw instellen met behulp van een installatiemedium

Margriet

Ik krijg deze keuzes;( dus niet de optie problemen oplossen. Laat staan geavanceerde opties. Wat nu te doen?

Hans

Met die bovenste opties behoud je de apps en je documenten programma's zoals office moet je dan opnieuw installeren.
Dit is namelijk geen systeem herstel maar een schone instal van windows dus alles wat in je windows map staat wordt overschreven.

Margriet

Citaat van: Reinier op dinsdag 09 januari 2018, 11:31:19
Dan een herstel van Win 10 uitvoeren.
Op deze pagina wordt uitgelegd welke mogelijkheden er zijn en hoe dat werkt.
LET OP !
Bij een aantal van deze herstel-opties treed data-verlies op dus probeer voordien zo veel mogelijk te back-uppen....

Voor de meeste mogelijkheden heb je een installatie-medium van Win 10 nodig ( dvd of usbstick ).
Met deze tool kun je die maken.

ik moest dit :icon_confused: doen. Maar kennelijk toch de verkeerde optie gekozen? gelukkig staat het op een usb".

Het lijkt voor jullie allemaal zo vanzelfsprekend terwijl ik me 3x "naar" zit te lezen en het dan nog niet zeker weet.
Ik kies dan maar wat ik denk dat er bedoeld wordt (dit x, zonder definitieve handelingen. Om maar wat tijd in te halen :icon_frown:)
Anders krijg ik weer op mijn kop :respect: . Vervolgens zit je dan de hele dag gefocust op de computer te w88 op reactie! Wat ik ook wel begrijp hoor; jullie hebben ook andere dingen te doen :icon_good: .

:icon_help1: :icon_help1:

Reinier

#40
Je moet op deze pagina even naar onder scrollen en dan de blauwe link "De pc opnieuw instellen" kiezen.
Lees de aanwijzingen daar en kies tijdens dit proces voor "Mijn bestanden behouden"...
Dan moet het goed komen.

En ja, inderdaad, ik was met andere dingen bezig, nl. een nieuwe website voor een transportbedrijf, deze..
Die heb ik vandaag voor 70% gemaakt....dus ik ben wel veel op het forum, maar niet altijd.

Margriet

#41
Goed opweg met je website. Ik dacht even dat men kon logeren in een 5***** hotel tussen het vee :icon_biggrin1:


.ik krijg al snel deze...melding:( zie foto). Er zit dus geen internet meer?? Op de laptop. De netwerkkaart lijkt verdwenen. Of de drivers? Geen idee of dit met deze melding te maken heeft. Desalniettemin .....

Reinier

Dan blijft er niet anders over dan een nieuwe, schone installatie.
Gebruik de aanwijzingen op de eerder genoemde pagina onder de blauwe link "Installatiemedia gebruiken om Windows 10 opnieuw te installeren".
Zorg dat je je documenten, foto's etc. backupt vóór je dit doet.

Kies tijdens het proces voor "Aangepaste installatie" en verwijder alle partities van de HDD zodat er alleen 1 schijf ( schijf 0 ) overblijft met "niet gepartitioneerde ruimte".
Selecteer die ( hij wordt dan blauw ) en klik op "volgende" om de installatie voort te zetten.

Lees ook je PM even... ?

Margriet


Margriet

 :icon_confused:
Ik krijg nu dit te zien ( bestand staat op stick)
....?? En nu??

SMF spam blocked by CleanTalk