Auteur Topic: JBL box  (gelezen 212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SMF

  • *
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
JBL box
« Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 19:40:49 »
Hallo allen,

Fijn dat er een site als dit bestaat. Ik heb nog nooit iets gepost, maar het lukt mij niet om mijn JBL box te laten werken op mijn laptop.
Hij werkt wel via de telefoon, dus met het kastje zelf is niks mis.
De box wordt wel gevonden door bluetooth van de laptop, maar vervolgens gaat die zoeken naar stuurprogramma's voor het apparaat (die volgens mij niet bestaan, ik heb ze niet kunnen vinden in ieder geval en ik heb gezien dat de box bij anderen gewoon werkte zodra die gedetecteerd was)
Er komt dan de foutmelding
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Iemand enig idee hoe je dit kunt oplossen? zou er erg geholpen mee zijn!

Fijne feestdagen trouwens!

Offline Reinier

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 315
  • Karma: +9/-0
  • Geslacht: Man
  • Het is bijna de hele dag donker......
    • Bekijk profiel
    • my Hobby
Re: JBL box
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 19:45:35 »
Oorzaak zou kunnen zitten in het verschil van gebruikte Bluetooth versies.
Als de JBL-box een hogere BT-versie gebruikt als de laptop ( wat erg waarschijnlijk lijkt ) dan gaat het volgens mij niet werken..
Je zult dan in de laptop een nieuwere versie moeten hebben of een usb BT-dongle gebruiken die de JBL-box wel ondersteund.

Offline Michiel

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 24
  • Karma: +1/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 19:46:45 »
Welke windows heb je?

Ik had hetzelfde probleem met mijn JBL box'je op windows 7, op windows 10 werkte het meteen.

Offline SMF

  • *
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 19:52:30 »
Ik heb windows 7

Dus daar zou het aan kunnen liggen, maar misschien dus ook aan de verouderde BT-versie?
Het is een 2e hands laptop, dus zal niet de nieuwste BT zijn.

Offline Michiel

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 24
  • Karma: +1/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 20:10:36 »
Hoop dat je wat Engels kan:


1. After adding JBL in your bluetooth devices.

2. Go to Bluetooth Settings.

3. Select "Audio" tab

4. Select "Bluetooth Stereo Audio" and click "connect".

5. After connecting click "Apply" and than click "ok"

6. Now right click on volume icon on taskbar and select "Playback Devices"

7. Right click anywhere and enable both "Show diabled devices" and "Show disconnected devices".

8. right click on your JBL sound device and select "set as default device"

Offline SMF

  • *
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 20:54:03 »
Het tabblad audio/geluid staat niet in mijn bluetooth settings.
Kon ook niet iets vinden over geluid in de settings.





Offline Michiel

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 24
  • Karma: +1/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 26 december 2017, 22:14:37 »
En wat staat er onder playback devices (of afspeelapparaten)?

kan je ook eens een screenshot tonen van apparaatbeheer ajb?

Offline SMF

  • *
  • Berichten: 4
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: JBL box
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 09 januari 2018, 21:59:39 »
Excuses voor de late reactie.
Maar het is gelukt. Had een nieuwe bluetooth dongel gehaald.
Bedankt voor jullie moeite!

Offline Reinier

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 315
  • Karma: +9/-0
  • Geslacht: Man
  • Het is bijna de hele dag donker......
    • Bekijk profiel
    • my Hobby
Re: JBL box
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 10 januari 2018, 06:37:05 »
Probleem dus met de gebruikte BT-versies zoals in mijn 1e reactie reeds als mogelijke oorzaak gemeld.
Mooi dat je het opgelost en met ons gedeeld hebt, waarvoor dank. :respect:
Daar hebben anderen in de toekomst ook iets aan.
Succes en veel plezier ermee  :icon_good: