:Kicon_rolleyes: mijn laptop geeft bij de meeste keren opstarten aan : de DNS server reageerde niet meer. Soms start ik hem opnieuw op en doet hij het even. Of hij blijft koppig volhouden na opnieuw opstarten. Modem resetten helpt ook niet.
Ik heb ziggo , Windows 10 ( :Keusa_hand: )
Wie kan mij op weg helpen, naar de oplossing?
:Kicon_question:
Kijk is op de site van je netwerkkaart of er een update is daarvoor :Kicon_o_O:
Die problemen zijn er wel vaker bij Ziggo neem een andere DNS doe dat op de volgende manier.
Kies Start > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
Kies Eigenschappen;
Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
Klik op Eigenschappen;
Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
Vul in: 8.8.8.8 in bij Voorkeurs-DNS server en 8.8.4.4 bij Alternatieve DNS server;
Klik op OK.
Kijk nu of het probleem opgelost is.
JOHN, WAAR KAN IK ZIEN WAT MIJN NETWERKKAART IS.?
Hans: deze oplossing heeft niet gewerkt. Heb inmiddels opnieuw opgestart.
:icon_help1:
Ik hoorde je schreeuwen Margriet :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_good:
Meestal Start ---> Configuratiescherm---> Apparaatbeheer ---> Netwerkadapters :yess: :icon_o_O:
Haha, jaja, ik moet wel een beetje schreeuwen om aandacht he! :icon_biggrin1: ( nooit typt de iPad alleen hoofdletters. De iPad had gewoon 'last' van telepathie en wist dat je online was :biggrin1: :biggrin1:
Gevonden; er staat dat het apparaat correct werkt . Kan niet op site zien of ik de goede update al heb, want zonder internet op je lappie :icon_o_O:
Nog meer ideeen?
En het bericht van Hans heb je ook geprobeerd :icon_o_O:
Leesvoer (https://www.dnsserverreageertniet.nl/)
Ja had je dus geprobeerd maar geen succes :icon_frown:
probeer het volgende eens:
1)ga naar zoeken bij windows
2) type daar in "CMD" (zonder de "")
3)in het zwarte scherm dat je krijgt type je in "ipconfig/release" ( weer zonder de "")
4)type hierna in "ipconfig/renew"(en weer zonder de "")
5)test je internet opnieuw :icon_o_O: :icon_o_O:
:yay: jah hij doet het nu John. :yay: :yay: zelfs na opnieuw opstarten :yay: :icon_good:
DANK JULIIE WEL :icon_good:
Nu de scannen erover....logje volgt ( jaja in andere topic) :icon_beer:
Prima weerrrrrr. we wachten je logje af :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
:icon_confused:
Mail binnen kunnen halen, neus gesnoten...en WEG is de verbinding weer :icon_eek1:
Probeer mijn bericht hierboven weer is :icon_o_O:
Ja nu doet hij het weer :icon_o_O:
Maar ik kan toch moeilijk elke keer deze handeling verrichten!?
Afijn, we weten nog steeds niet welke merk & type netwerk-adapter er in die laptop zit, zou toch prettig zijn dat te weten..?
Intel, Broadcom/Atheros, Realtek..?
Zet anders een Speccy (http://www.piriform.com/speccy/download/standard)-link naar het hardware-overzicht van de laptop in je volgende bericht.
CiteerSpeccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.
Qualcomm Atheros AR9485 wireless Network Adapter
Excuus, niet de juiste, ik kom zo met een nieuwe link..
32 bits driver hier (https://www.ath-drivers.eu/download-driver-for-Atheros-chipset-with-id-60-and-Windows10-32bit.html).
64 bits hier (https://www.ath-drivers.eu/download-driver-for-Atheros-chipset-with-id-60-and-Windows10-64bit.html).
Dit zijn de meest recente drivers.
Als hiermee het probleem niet opgelost wordt zou ik je aanraden om of een usb WiFi-adapter te kopen of de ingebouwde WiFi kaart in de laptop te vervangen.
Het is een bekend probleem met deze AR9485 en Win 10, er zijn veel gebruikers die er last van hebben...
Zijn dit de goede linken?
Maar hoe kan dat dan :icon_eek1: ik heb de laptop zo kant en klaar gekocht :icon_confused:
....welke moet ik hebben dan? 32 of 64?
Citaat van: Margriet op woensdag 03 januari 2018, 17:34:08
....welke moet ik hebben dan? 32 of 64?
Even kijken in je configuratiescherm bij Systeem daar staat het in wat je gebruikt.
is dit wat ik moet zien?? en gebruiken?
Heb jij geen virus op je laptop?
Je gaat naar Configuratie-scherm => Systeem...
Dan zie je het volgende plaatje en daar staat bij Systeem of het 32 of 64 bits is.
Bij mij draait hij ook 64. Maar als ik de linken van Reinier aanklik krijg ik zoveel extra linken en reclame, dat ik niet zeker weet welke update link ik nou moet gebruiken. :respect:
https://www.ath-drivers.eu/download-driver-for-Atheros-chipset-with-id-60-and-Windows10-64bit.html
Dit is het linkje van Reinier
Je hoeft maar 1 link aan te klikken om de driver te downloaden, en wel deze (https://www.ath-drivers.eu/qualcomm-atheros-download-drivers-nr-331-with-code-1321.html).
De download is een zip-bestand, opslaan, uitpakken en installeren...
Laat even weten of het hierna beter gaat of niet... :icon_confused:
Citaat van: Margriet op woensdag 03 januari 2018, 21:44:45
Bij mij draait hij ook 64. Maar als ik de linken van Reinier aanklik krijg ik zoveel extra linken en reclame, dat ik niet zeker weet welke update link ik nou moet gebruiken. :respect:
Dus als je op deze link klikt: https://www.ath-drivers.eu/download-driver-for-Atheros-chipset-with-id-60-and-Windows10-64bit.html
Krijg je extra reclame ik krijg een site waar je drivers kan downloaden?
en dan krijg ik uiteindelijk deze melding :icon_confused:
Via google las ik het volgende: http://decomputer.be/winzip-driver-updater/
Je moet eens beginnen met dat Winzip Driver updater van je computer af te trappen... :yess:
heb ik inmiddels gedaan
Driver gedownload via mijn eerdere link..?
.....een beetje verwarrend; dit probleem wordt ook in adw. topic beantwoord :respect: en behandeld :icon_confused: :respect:
Citaat van: John op dinsdag 02 januari 2018, 16:37:49
Prima weerrrrrr. we wachten je logje af :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
gisteren de hele dag gewoon verbinding gehad. Nu dus weer niet en het Cmd menu weer toegepast. :icon_confused:
Citaat van: Hans op zaterdag 23 december 2017, 22:35:32
Die problemen zijn er wel vaker bij Ziggo neem een andere DNS doe dat op de volgende manier.
Kies Start > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
Kies Eigenschappen;
Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
Klik op Eigenschappen;
Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
Vul in: 8.8.8.8 in bij Voorkeurs-DNS server en 8.8.4.4 bij Alternatieve DNS server;
Klik op OK.
Kijk nu of het probleem opgelost is.
eh dit dus
Ja, lost dit je probleem op :icon_o_O: En de driverupdate heeft ook niet geholpen :icon_o_O:
Citaat van: Margriet op vrijdag 05 januari 2018, 13:32:13
Citaat van: Hans op zaterdag 23 december 2017, 22:35:32
Die problemen zijn er wel vaker bij Ziggo neem een andere DNS doe dat op de volgende manier.
Kies Start > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
Kies Eigenschappen;
Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
Klik op Eigenschappen;
Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
Vul in: 8.8.8.8 in bij Voorkeurs-DNS server en 8.8.4.4 bij Alternatieve DNS server;
Klik op OK.
Kijk nu of het probleem opgelost is.
eh dit dus
Had je dat nog niet gedaan dan?
Ziggo staat er bekend om dat ze regelmatig DNS problemen hebben, ik zelf gebruik nooit de DNS van Ziggo en zet hem altijd op het DNS van Google.
Mocht je liever niet die van google gebruiken zijn er hier nog een paar andere opties.
Alternatieve DNS-servers op een rij
OpenNIC (zegt geen logs op te slaan)
Primair: 31.220.43.191
Secundair: 151.236.29.92
OpenNIC 2
Primair: 31.220.27.4
Secundair: 95.85.9.86
Google DNS
Primair: 8.8.8.8
Secundair: 8.8.4.4
Open DNS
Primair: 208.67.222.222
Secundair: 208.67.220.220
Norton DNS
Primair: 199.85.126.10
Secundair: 199.85.127.10
Citaat van: John op vrijdag 05 januari 2018, 13:37:06
Ja, lost dit je probleem op :icon_o_O: En de driverupdate heeft ook niet geholpen :icon_o_O:
Kennelijk niet. Die had ik nog gedaan , van het pb linkje, John .
Ook net vloog internet er na 10 minuutjes af :nee2:.
Weer opgelost met cmd. :icon_confused:
Heb je niet toevallig een WiFi usb-dongle liggen of een kennis of vriend o.i.d. die zo'n ding heeft..?
Daarmee kun je testen of het probleem in de WiFi-kaart van de laptop of ergens anders zit als de verbinding via die dongle wel in stand blijft... :icon_confused:
als het goed is heeft mijn zoon 1 in zijn tv...morgen maar even bietsen :icon_o_O:
maar ik keek net nog eens naar het programma waarmee ik de driver geupdate dacht te hebben. Maar het lijkt wel gedownload; echter kan ik hem niet bijwerken :icon_confused:
Ik heb geen idee waar je mee bezig bent maar dit is ook weer zo'n programma waar je voor moet betalen om daadwerkelijk te kunnen updaten...
Verwijder dat maar, hier heb je helemaal niks aan... :icon_bad:
In elk geval heeft dit niks te maken met de driver die ik eerder voor je gelinkt heb.. :icon_confused:
Citaat van: Margriet op zaterdag 06 januari 2018, 19:09:05
als het goed is heeft mijn zoon 1 in zijn tv...morgen maar even bietsen :icon_o_O:
maar ik keek net nog eens naar het programma waarmee ik de driver geupdate dacht te hebben. Maar het lijkt wel gedownload; echter kan ik hem niet bijwerken :icon_confused:
Programma doet wat het doen moet, als je klikt op bijwerken opent windows verkenner met de bestanden, klik met rechts op een van die bestanden, je krijgt dan een menu waarbij installeren bij staat, is dus een .inf bestand, klik op installeren en je driver wordt bijgewerkt :yess: :icon_good: :smokin:
....dat is het hem net John: als ik dat aanklik moet ik de proversie kopen. Of de serialkey geven.
Er zijn idd bestanden toegevoegd , maar volgens mij geen installatie bestand ....
Ik ga morgen nóg beter zoeken :sleep:
Lees je PB :read4: :koffielezen: :yess: :smokin:
Inmiddels zijn we op pagina 3 aangekomen en ben je nog geen moer opgeschoten dus ik stel voor dat je het volgende doet:
Maak een nieuwe map op je bureaublad, hoe je die noemt maakt niet uit.
Vervolgens download je dit (https://drive.google.com/open?id=1eob7UqF878hmx8qme3WFppYNQC2owQjM) zipbestand van mijn Google Drive en pak dat zip-bestand uit in de nieuwe map op je bureablad die je zojuist gemaakt hebt.
Daarna klik je met de re-muisknop op Start en kies Apparaatbeheer in het menu wat tevoorschijn komt.
Klik in Apparaatbeheer op Netwerkadapters en daarna met je re-muisknop op je WiFi adapter ( die Broadcom Atheros dus ) en kies voor "Stuurprogramma's bijwerken".
In het scherm wat je dan krijgt kies je voor " Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" en blader naar de nieuwe map waar je het zip-bestand hebt uitgepakt.
Daarna klik je op OK.
De nieuwe driver wordt geïnstalleerd.
Als dat klaar is herstart je de laptop en vertel of het nu is opgelost of niet..?