Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

opstarten zeer traag

Gestart door piet1, dinsdag 29 oktober 2019, 11:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet1

hoi reinier
dankje voor de link ik heb wat geprobeerd maar kom er helaas niet door .begrijp het allemaal niet meer zogoed is heel vervelend maar niks aan te doen helaas
stuur nog ff een screenshot mee staat nu zoveel op zie door de bomen het bos niet meer

piet1

ikheb nog wat geprobeerd miss id ernu wat schot in de zaak gekomen reinier


Reinier

Het gaat dus om schijf 3, dat moet 1 schijf worden met 1 partitie.
Dat werkt als volgt:
Open schijfbeheer, scroll naar schijf 3.
Klik met je re-muisknop op het gedeelte wat H: heet.
Kies dan voor "Volume verwijderen", en bevestig.
Herhaal dit voor de andere 2 delen op schijf 3, dus de 100 Mb NTFS en de 1 Gb OEM.

Dan heb je 1 lege schijf met "niet toegewezen ruimte.
Nogmaals met je re-muisknop klikken op deze "niet toegewezen ruimte" en kies voor "Nieuw Volume"..
Dan volgt een schermpje met de max. grootte van dat nieuwe volume, klik op OK
Daarna nogmaals re-,uisknop => kies formatteren NTFS.

Als dat afgerond is heb je 1 lege schijf, NTFS geformatteerd.
Welke schijfletter deze krijgt bepaald Windows...

Succes  :icon_good:

piet1

het is bijna gelukt reinier  alleen die oem krijg ik niet weg ,als ik daarop ga staan en rechtsklik heb ik alleen de optie help

maar heb vanmorgen alleen de c schijf eraan gehangen maar het opstarten is nog net zo traag ,miss moet ik ermaar mee leren leven

tot zover super bedankt toppie

grt milano

Reinier

#19
Als je die OEM-partitie niet weg krijgt kun je dat altijd nog proberen m.b.v. Minitool, dat is een partitiemanager die iets krachtiger is als Schijfbeheer van Windows.
Minitool is overigens gratis  :icon_good:
Anders laat je het gewoon zo, dat stukje is maar 1 Gb, dus 0,06% van de totale schijfruimte...

Tja, als het opstarten traag blijft:  HDD ( C ) vervangen door een SSD en liefst Windows opnieuw installeren...dan vliegt'ie er overheen...
Ik heb dat een half jaar geleden gedaan met een oude HP laptop ( 2007 ) die met Win XP uit de winkel kwam en die draait nu probleemloos Win 10 vanaf die SSD.

Windows "vervuilt" zichzelf na langere tijd gebruik:
overbodige registersleutels, backups van updates, restanten van verwijderde programma's etc....
Daar doe je niks tegen behalve Windows elk jaar of elke 2 jaar opnieuw installeren... :icon_rolleyes:

piet1

hoi reinier

hartelijk dank voor de super uitleg ben weer een hoop wijzer geworden
ben ff met minitools bezig geweest maar dat lukt me nog niet helemaal .krijg die 1gb wel weg maar krijg m niet bij dat andere op .nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn engels ook niet helemaal top is haha

zal het in overweging nemen om windows op een nieuwe schijf te installeren dat komt goed .wel super dat de ene schijf miss nog net optijd is gered

reinier mag ik je hartelijk danken voor de service en je je nog een fijne dag toewensen

toppie weer echt

mvg milano

Reinier

Hier een uitleg hoe je met Minitool met partities werkt ( vergroten, verkleinen, samenvoegen etc ) met plaatjes..
https://www.pcleek.com/hardware-basiskennis/doe-het-zelf-tips/1785-partitioneren-met-minitool-partition-wizard
De afbeeldingen kunnen afwijken met hetgeen jij ziet, dat verschilt per Minitool-versie maar ik denk dat je er hiermee wel uitkomt.  :icon_biggrin1:
Succes weer  :icon_good:

piet1

hoi reinier dankje voor de uitleg ik ga er ff naar kijken .maar ik ben nu bezig met overzetten van bestanden van de schijven ,kan het dan nog wel??

grt milano

Reinier

Ja hoor, dat is geen probleem zolang je maar geen bestanden op die OEM-partitie zet want dan ben je ze kwijt als je die straks verwijderd !

piet1

hoi reinier

het is gelukt dankjewel hoor , het viel idd mee maar je moet het wel weten
mag ik je heel hartelijk danken voor de goede hulp en de goede service ,ben er heel blijk mee :respect:
ik kom vast nogwel een keer aanwaaien want op pc gebied is het nog niet veel haha

nogmaals bedankt en een heel fijn weekend :icon_good: :icon_good:
mvg milano

Reinier

Iedereen moet alles leren Milano, dat geldt dus ook voor mij.
Kennis komt niet aanwaaien en niemand wordt ermee geboren...maar na ruim 25 jaar met computers en hardware blijft er wel 1 en ander hangen  :icon_biggrin1:
Fijn te horen dat het is opgelost...jij ook een fijn weekend gewenst.
Zo een hapje eten, onderuit en vroeg de koffer in, deze ouwe gaat over een weekje of 6 bijna de 60 halen dus  niemand is te oud om te leren zeg maar  :icon_good: :icon_good:

piet1

hoi reinier

de techniek staat niet stil dus je zult nogwel aan het leren blijven  :icon_biggrin1:maar wel super dat je dat dan weer delen wilt hier
vraagje reinier heb je hier ook ergens staan of een linkje hoe je windows 10 moet intalleren want dat word ook nog weer een feest hahaha
ach oud reinier ie bunt nog een jonge kerel haha ik heb makkelijk praten ik ben jonger .maar dat hoeft niet te betekenen wijzer  :ohyeah:
reinier zet m op ,nogmaals super bedankt en ook een heel fijn weekend :respect:

grt milano

alex


Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Reinier

Staps gewijze uitleg, incl. screenshots van wat je ziet ( hoort te zien)  hier:
https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/windows-10-opnieuw-installeren-vanaf-usb-stick.htm
Veel makkelijker wordt het niet maar het gaat je lukken, zeker weten  :icon_good: :icon_good:

piet1

hoi reinier

super bedankt voor de link en de hulp
mocht ik er binnenkort een keer aan beginnen zal ik hier heelveel aan hebben .maar denk dat ik miss nogwel hulp nodig heb .maar dan weet ik waar ik miss nog om raad kan vragen :ohyeah:
nou reinier rustig aan en nogmaals hartelijk dank toppie

grt milano

SMF spam blocked by CleanTalk