Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wie O wie kan mij helpen met mijn PC problemen op te lossen?

Gestart door Tangere Mundi, woensdag 09 oktober 2019, 16:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tangere Mundi

Beste PC Help Forum, ik zit met en probleem waar ik nu al letterlijk meer dan een half jaar mee aan het puzzelen ben, maar ik kom er niet uit.
Ik ben niet echt een nerd die alles over computers weet maar ik zal proberen zo pressies mogelijk te beschrijven wat ik voor pc opstelling heb en wat het probleem is.

Ik heb een:
Asus sabertooth 67 moederbord met 22gb ram
Matrix hd 7970 3gb  beeldkaart.
Windows 10 64bit
Hierop heb ik 4 monitors aangesloten:
1x samsung 4k tv (van DP naar HDMI)
1X Philips 221EL (van DVI naar DVI)  (deze werkt nu momenteel als enige)
2x HP L1950g (van DP naar AVI)

Ik heb deze pc nodig om muziek te componeren en om prototypes te ontwerpen  met google sketschup e.d.

Wat is nu mijn probleem? Er zijn verschillende dingen die het vrijwel onmogelijk maken om hier mee te kunnen werken.
Beginnende met het opstarten dit ging in het begin binnen 30 seconden, nu duurt het vaak 3a 4 mintuen en als hij dan is opgestart heeft hij geen internet en zegt hij dat de kabel moet worden aangesloten. deze is uiteraard goed aangesloten want als ik hem dan herstart duurt het vaat 30minuten en soms wel tot een uur om op te starten. dan heeft hij wel internet, zonder dat ik aan de kabel men gekomen!
Volgende probleem dat zich voordoet is dat ik alleen maar beeld krijg op de 22"Philips monitor, deze is dan als hoofd monitor maar mijn hoofd monitor moet de Samsung 4K zijn. ook de 2 HP monitors voor en achter de setup krijgen geen beeld(op dit moment)
Wat gek is is dat wanneer windows start de samsung en de philips beeld geven maar na het welkom scherm/inloggen valt de tv uit.

In beeldscherm beheer zie ik diverse monitors staan maar als niet actief (terwijl ze wel aan staan maar kort daarna in slaapstand gaan)

Nog een raar ding is dat de monitors soms verschuiven (de ene keer is de tv hoofdscherm  volgende keer starten philips  volgende keer hp enz)
Het is me nog niet gelukt om alle 4 monitors tegelijk te gebruiken, en dat terwijl de graphics kaart er 6 zou moeten aankunnen.

Ik wordt hier echt serieus totaal gek van, ik probeer rustige muziek op te nemen maar voordat de pc eindelijk klaar is met opstarten ben ik bijna altijd razend opgefokt, en dan kan ik geen rustig stuk meer spelen.
ik hoop echt dat er hier kennis is die weten wat er gedaan moet worden om dit probleem eens en voor altijd op te lossen.
O ja , voordat ik het vergeet, soms geeft het beeld op de Philips bewegende golven op het scherm en bij herstarten is dat vaak weg/minder.
De grafische kaart heeft uitvoerige tests doorstaan en schijnt niets mis mee te zijn.

PLEASE HELP FORUM!  Alvast bedankt

John

Ook u gaan we proberen te helpen, deze regels weer ff geleend van Reinier, Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


John

Oke thanxx, kan je ook vertellen wel merk en type voeding er in je pc zit :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Tangere Mundi


lucas

#5
Je hebt meerdere problemen John is goed bezig om te checken of er wat met de hardware is.

Voor het trage opstarten doe je het volgende. Download en installeer Malwarebytes Ga met de pc in "Veilige modus" opstart en dan MBAM uitvoert, klik op "Verwijderen".

Herstart daarna de pc en boot nogmaals in "Veilige modus" en herstart naar de normale modus.

Download AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.

Kopieër de tekst in je volgende bericht Samen met het logje van malwarebytes.

John

Onderneem eerst ff de stappen die Lucas aan geeft :yess: :icon_good: Via Gerrit kreeg ik te horen dat je TOSHIBA harddisk op BAD staat, en dat klopt idd :icon_frown: Download CristalDiskinfo en start die ff op, selecteer ff die Toshiba harddisk, en kijk of die goed is, zet anders ff een printscreen van cristaldiskinfo neer hier, download kan je dat programma hier https://www.guru3d.com/files-details/crystaldiskinfo-download.html  :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Sorry dat ik het zeg maar je setup is een puinhoop.
Er zitten 3 verschillende merken geheugenbanken op het moederbord waarvan er ook nog 1 bij is die een andere CL-waarde heeft als de rest... :icon_rolleyes:
Lijkt een beetje op een bij elkaar geraapt zooitje zeg maar.
Voor een stabiel en goed werkend systeem moet je eigenlijk 4 dezelfde geheugenmodules gebruiken, in elk geval moet je ervoor zorgen dat de CL-waardes van de modules allemaal gelijk zijn.
Zit er verschil in zoals in jouw geval, dan kun je wazige en vrijwel niet te herleiden problemen krijgen.

Wat je voeding betreft: die is onderbemeten:
CiteerHD 7970 - On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit.
Met 4 monitoren aangesloten loopt deze kaart vrijwel continue boven z'n gemiddelde prestaties en trekt dus ruim meer stroom als met 1 scherm gebruikelijk is.
Ik zou er dus voor kiezen om minimaal een 620 - 650 Watt A-merk voeding te plaatsen.

Het lange opstarten wordt veroorzaakt door de kapotte TOSHIBA HDD.
Koppel die maar eens af, je zult zien dat het opstart probleem ( grotendeels ) verdwenen is.
Het aantal aangesloten HDD's, incl. de ext. SSD, helpt ook niet bij het verbeteren van de opstart-tijd...( evenals het stroomverbruik bij opstarten )...

Verder vraag ik mij af hoe het met de koeling zit in je systeemkast..?
Hoeveel case-fans zitten er in en wat is de blaasrichting..? ( kast in / kast uit ).

Tangere Mundi

Hallo allemaal, dank jullie voor het meedenken. Dat waardeer ik zeer. Ik heb de malware logs in bijlage gezet. Ook de Disc info van de Toshiba. De H schijf is het recovergedeelte van de M schijf welke ooit een bootschijf was. Ik heb de boot op een andere gezet een poosje terug. Op dit moment ben ik de bestanden die ik vanaf de M wil behouden aan het back uppen en daarna haal ik die schijf eruit.

Wat het geheugen betreft, daar hebben jullie gelijk in. Ik heb van alles bij elkaar geraapt. Ik heb veel geheugen nodig voor het maken van muziek. Ik ga hier naar kijken. Ook de voeding ga ik voor kijken. Ik kom voornamelijk 600 voedingen tegen. Is dit ook voldoende?

Bedankt voor de inzet!!!


Tangere Mundi


Tangere Mundi

Citaat van: John op woensdag 09 oktober 2019, 18:49:50
Onderneem eerst ff de stappen die Lucas aan geeft :yess: :icon_good: Via Gerrit kreeg ik te horen dat je TOSHIBA harddisk op BAD staat, en dat klopt idd :icon_frown: Download CristalDiskinfo en start die ff op, selecteer ff die Toshiba harddisk, en kijk of die goed is, zet anders ff een printscreen van cristaldiskinfo neer hier, download kan je dat programma hier https://www.guru3d.com/files-details/crystaldiskinfo-download.html  :icon_o_O:

In bijlage

John

Oke duidelijk allemaal, maak een backup van die Toshiba harddisk die slecht is, en haal die uit je systeem, je malware en Adwcleaner log kijkt Lucas of Reinier ff naar en krijg je ook advies over vervolgstappen, voor je voeding die dus onderbemeten is voor je setup, wacht daar ook ff op op advies van Reinier :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Met de scan-logs is niks mis, systeem is schoon... :icon_good:
Ik zou er ook niet om gevraagd hebben overigens aangezien er in de start-post met geen woord over pop-ups, advertenties etc. gesproken wordt.

Wat de voeding betreft zou ik voor deze Seasonic kiezen.
Modulair, dus geen overbodige kabels in je behuizing ( beter voor de luchtstroom ). goede garantie en support van de importeur en 80+ Bronze certificaat.
Deze moet het systeem probleemloos aankunnen  :yess:

Wat je werkgeheugen aangaat:
de modules die er nu inzitten zijn niet meer verkrijgbaar... ik kon alleen deze set van 4x 8 Gb nog vinden, dan heb je 32 Gb ( ook de max. van je moederbord trouwens ) voor een schappelijke prijs.

Gerrit

@Renier heb je de temperaturen gezien?? best hoog vind ik persoonlijk :redface:

Reinier

Praat je dan over de temps in het Speccy overzicht Gerrit of ergens anders vandaan..?
Die van het Speccy-log zien er verder prima uit...
Processor zou een paar graden koeler mogen maar dat heeft volgens mij met gebrekkige kast-ventilatie te maken.
De HDD temps zijn verder prima, videokaart ook  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk