Hoofdmenu

Doorgebrande voeding

Gestart door Davidoffo, maandag 23 september 2019, 18:27:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Kabeltje naar m'n moederbord en kabeltje naar mijn voeding. Eigenlijk alleen de kabel naar de voeding is er uit en in gegaan. Veel fout kan ik hier niet doen leek mij. Bestaat er een kans dat bij het doorbranden van mijn oude voeding mijn hdd en ssd ook geraakt zijn? :icon_confused:

John

Kan je die testen in een andere pc, of heb je een slave waar je 1 van de 2 in kan doen en zo testen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Citaat van: John op zaterdag 28 september 2019, 17:16:41
Kan je die testen in een andere pc, of heb je een slave waar je 1 van de 2 in kan doen en zo testen :icon_o_O:

Helaas niet, dit maakt het erg lastig om te testen. Ik heb toch het vermoeden dat ze kapot zijn, hoewel me ook sterk lijkt dat ze meteen beide kapot zijn

John

Wel, als er een piekstroom doorheen gaat kan dat zomaar gebeuren :icon_frown: Heb je ook in de bios gekeken met de kabels gewisseld :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Zie bijlage. De bios blijft aangeven dat er niets aangesloten is  :icon_frown:

John

Kan je ook een foto maken van je voeding in je bios, dus van je 3.3V rails en je 5V rails en verders :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Ik krijg op het moment een 500 als ik foto's probeer te uploaden. Ik zal ook even foto's maken van de kabels om dat uit te sluiten. Hopelijk werkt het uploaden zo weer.

John

Verklein de foto dan ff in paint, wel zodat die nog goed kijkbaar is :yess: :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Ik hoop dat ik het juiste scherm heb gefotografeerd anders moet je me even op weg helpen  :redface:.
De gekleurde kabels zijn de kabel van mijn oude voeding en die gaan van mijn hdd en ssd naar mijn moederbord en voeding. De zwarte kabel zat bij mijn nieuwe voeding maar deze past niet in mijn hdd en ssd. Deze kabels zouden gewoon moeten werken neem ik aan?

John

Voeding ziet er goed uit, toppie :yess: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :icon_good: Aan de kabels valt hiervandaan niks te zien, maar zien er ook goed uit :icon_good: Die zwarte is geloof ik voor je grafische kaart :icon_o_O: Kijk is goed op je moederbord of je daar bolle elko's (condensators) ziet :icon_eek1: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

In tegenstelling tot mijn oude voeding zien deze er naar mijn mening nog goed uit. Ik heb wat foto's toegevoegd, maar dat is waarschijnlijk lastig te zien.

Davidoffo

Wel vreemd overigens dat er bij mijn nieuwe voeding geen nieuwe sata kabels voor hdd/ssd naar de voeding bij zitten. Althans degene die er bij zitten (de zwarte op de foto in mijn vorige post) passen niet in mijn hdd en ssd (klikken er net niet in). Misschien dat ik toch een nieuwe kabel moet aanschaffen om te kijken of dat het wellicht oplost.

John

Heb je ook verschillende Sata poorten geprobeerd op je moederbord :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Citaat van: John op zaterdag 28 september 2019, 20:39:45
Heb je ook verschillende Sata poorten geprobeerd op je moederbord :icon_o_O:

Ook geprobeerd ja. Ook zonder success. Ik realiseer me nu wel dat in het begin 1 van mijn sata kabels aan mijn hdd zat en mijn cd drive. Dit schakelde mijn pc bij aan zetten direct uit en die heb ik daarna meteen los gekoppeld. Dit werkte prima met mijn oude voeding, maar wellicht toch weer anders met mijn nieuwe voeding?   :icon_eek1: :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk