Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Toshiba A300 - 1A9 start niet meer op

Gestart door j0hn-038, donderdag 23 augustus 2018, 09:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

j0hn-038

:yay:

Wie o wie heeft een antwoord voor mij. Ik heb een Toshiba Satellite A300 notebook en na een half jaar zonder problemen start hij van het een op het andere moment niet meer op.. tot aan de bios en dan krijg ik een blauw balkje te zien waarin om een Password word gevraagd.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb zelf geen password aangemaakt.. BVD mensen!

John

Reinier

Wellicht heb je iets aan de info op deze pagina en de Cmos password recovery tools 5.0 daar.

Wat bij sommige Toshiba's ook schijnt te werken is:

       
  • Verwijder de accu
  • Verwijder de geheugenslot afdekplaat
  • Verwijder het geheugen
Er moet dan een W-vormige uitsparing zichtbaar worden, deze moet je kortsluiten met de behuizing ( d.m.v. een test-draadje o.i.d. ).Dat zou zowel de BIOS resetten naar standaardwaarden en ook het wachtwoord verwijderen...


Overigens zou het met elkaar verbinden van de 2 soldeervakjes in de cirkel op de foto hetzelfde effect moeten hebben...

Mijn reactie op jouw vraag is een uitzondering want wij hebben hier op het forum onderling de afspraak dat wij aan dit soort vragen geen medewerking verlenen aangezien wij niet kunnen controleren of jij inderdaad de rechtmatige eigenaar van deze laptop bent.
Ding kan ook van de "laadklep gevallen zijn" of anderszins uit andere "niet frisse kring" verkregen zijn, vandaar.

Met bovenstaande aanwijzingen zul je het dus moeten doen of anders contact zoeken met Toshiba en het apparaat voor garantie terugsturen als er sprake is van een toestel van  6-7 maanden oud.

Deze topic gaat nu dus op slot vanwege eerder genoemde afspraak m.b.t. wachtwoorden.
Succes.

SMF spam blocked by CleanTalk