Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies nodig om pc te updaten.

Gestart door Soldaat, maandag 26 april 2021, 19:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soldaat

Hey!

Ik heb een klein beetje advies nodig. Mijn huidige pc loopt voor mijn gevoel ontzettend traag. Ik speel voornamelijk games. Bijvoorbeeld WarZone loopt echt ontzettend traag, is gewoon niet speelbaar. Maar met Black Ops loopt alles prima.
Ik heb momenteel geen geld om een nieuwe pc te kopen, dus vraag ik mij af of ik iets kan upgraden / vervangen om mijn pc wat vlotter te laten lopen, en dat WarZone sowieso gewoon speelbaar is.

Specs:

Operating System
   Windows 10 Home 64-bit
CPU
   Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz   42 °C
   Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
   12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
   Gigabyte Technology Co. Ltd. Z77-D3H (Intel Core i7-2600 CPU @ 3.40GHz)   26 °C
Graphics
   S24D390 (1920x1080@60Hz)
   4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (Gigabyte)   57 °C
Storage
   465GB Western Digital WDC WD5002AALX-00J37A0 (SATA )   27 °C
   111GB INTEL SSDSC2CW120A3 (SATA (SSD))
   1863GB Western Digital WDC WD20EARS-00MVWB0 (SATA )   24 °C
Optical Drives
   ATAPI iHAS122
   HL-DT-ST DVD-ROM GDRH10N
Audio
   NVIDIA High Definition Audio


Alvast bedankt voor de tips.

Gerrit

zijn uw spec's tijdens gamen gemaakt?
dit ivm temperaturen

Reinier

Aanvullend en niet geheel onbelangrijk: Wat is het max. budget voor een event. upgrade..?

Daarnaast zou het fijn zijn even te vermelden op welke instellingen je de games speelt ( low, medium, high, ultra )..?
Ook de vraag op welke van de 3 aanwezige schijven Windows draait..?

De pc heeft ook een ongebruikelijke hoeveelheid geheugen dus ik zou graag een link van het hardware-overzicht van de pc zien.
Graag het volgende uitvoeren:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.



Pearl

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/opstartprogrammas-wijzigen-in-windows-10/
Er hoeven alleen items over drivers, AV en het eventuele back-up tool mee op te starten, de rest kan allemaal weg, dat is o.a. de reden waarom de boel wordt vertraagt, zo ook One-Drive, die kan ook de boel behoorlijk vertragen door het syncen, gebruik je die niet?, uitzetten.

Soldaat

Citaat van: Reinier op dinsdag 27 april 2021, 09:52:45
Aanvullend en niet geheel onbelangrijk: Wat is het max. budget voor een event. upgrade..?

Daarnaast zou het fijn zijn even te vermelden op welke instellingen je de games speelt ( low, medium, high, ultra )..?
Ook de vraag op welke van de 3 aanwezige schijven Windows draait..?

De pc heeft ook een ongebruikelijke hoeveelheid geheugen dus ik zou graag een link van het hardware-overzicht van de pc zien.
Graag het volgende uitvoeren:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Tja mijn budget... eigenlijk nog niet, maar als jullie nav deze gegevens wat meer kunnen, wat zouden jullie dan als eerste aanpassen.
Dan kan ik mij daar wat meer op focussen qua aankomende kosten.

Ik speel de games die ik speel zo goed als op low settings, en Warzone speel ik al helemaal op low (zelfs dat helpt nu niet).
Ik speel alleen Warzone op de SSD schijf, meer ruimte voor andere games heb ik daar niet.
De andere games op mijn harde F schijf.

Ook valt het mij op dat als ik firefox op wil starten dat dat ook maar lang duurt en volgens mij was dit niet zo...

Hierbij de Speccy link:

http://speccy.piriform.com/results/cgRkOUCTsgvcsUC80GQEAPz


Reinier

Uit het Speccy overzicht maak ik op dat je windows draait vanaf je 500 Gb WD SATA schijf.
Om je prestaties te verbeteren zou ik om te beginnen Windows op de SSD installeren, die is vele malen sneller als die WD schijf.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om een nieuwe SSD te kopen van minimaal 500 Gb, 1 Tb is nog beter en sneller.
Bijv. 1 van deze 2 Samsung's of deze Crucial.
Daarmee wordt je systeem minstens 6 - 8x sneller als met de WD schijf.

Verder zou ik even kijken in welke geheugensloten de grootste bankjes van 4 Gb zitten.
Gevoelsmatig zou ik deze in de sloten DDR3_1 en DDR3_2 zetten en de kleinste, van 2 Gb eruit halen of in de overblijvende sloten zetten.
8 Gb ram is voor de games die jij speelt ruim voldoende, van die 4 Gb extra wordt het niet sneller maar testen kun je het uiteraard altijd.

Daarnaast is de GTX 1050Ti eigenlijk wel het minimum voor Warzone waarvoor een GTX 1650 wordt aanbevolen...
Het houdt dus niet over, dat kan ook 1 van de redenen zijn maar videokaarten zijn momenteel erg slecht verkrijgbaar en bovendien extreem duur door de aanhoudende chip-tekorten.
Dat upgraden is dus eigenlijk op dit moment geen optie.

Ik zou dus in 1e instantie voor een nieuwe, grotere SSD gaan en daar een schone installatie van Win 10 op zetten en kijken wat dat oplevert...  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk