opkuis na upgrade naar win10

Gestart door Wolfke, zaterdag 25 januari 2020, 17:15:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Hallo,
juist win7 geupdate naar Win10. Ik veronderstel dat de map "Windows old" (14GB) zonder probleem mag verwijderd worden? Zijn er zo nog mappen.bestanden die verwijderd mogn worden na die upgrade?

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wolfke


Reinier

Als je die map weggooit kun je met Systeemherstel niet meer terug naar Win7 als je dat zou willen.
Deze map wordt na 30 dagen automatisch verwijderd, zo niet, kun je dat altijd nog handmatig doen.

Wolfke

super. Ik heb wel een probleem op mijn Pc denk ik. Daar is maar 16GB vrij, dus nit genoeg voor win10 :-( 

Reinier

Ook niet voor Win7...
Windows heeft graag 30% van de totale schijfruimte vrij...wordt die ruimte kleiner dan wordt Windows steeds trager..
Dat geldt overigens voor alle Windows-versies.
Dus schijfopruiming draaien ( ook systeembestanden opschonen ), de partitie vergroten indien mogelijk of een grotere HDD / SSD aanschaffen.

Wolfke

het is een SSD, ik zal dus een grotere moeten kopen en hopen dat clonen lukt.

Reinier

Klonen is vrij eenvoudig, dat kun je doen m.b.v. de gratis tools MiniTool of Macrium Reflect Free bijv.
Heb afgelopen week zelf Minitool nog daarvoor gebruikt...

Wolfke

oke,de laatste keer dat ik dat deed was met clonezilla en toen was er een probleem met de MBR-record en wou de PC er niet mee opstarten. (dit is al wel geleden van met winxp, hopeiijk lukt het nu wel). Ik zal die tools eens bekijken.

Reinier

Als je gewoon een volledige kloon maakt van alle partities op de SSD wordt automatisch ook de bootsector mee gekloond
Die hoef je dus niet apart te selecteren, wat bij sommige andere kloon-programma's wel moet.
De nieuwe SSD is daarna dus een exacte kloon van het origineel dus opstarten daarmee mag geen punt zijn.

SMF spam blocked by CleanTalk