Hoofdmenu

Psu mogelijk defect?

Gestart door gericko, maandag 17 juni 2019, 14:12:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gericko

Hoi allemaal.

Sinds gisterochtend begon mij brennsthun stekkerdoos ineens een harde toon te geven(Wat de surge protection blijkt te zijn) Na wat testen met stekkers er uit te halen/switchen bleek dit enkels te gebeuren als ik de pc inplugte. Dus nu heb ik het vermoeden dat er wat mis us met de psu. Computer start  nog wel gewoon op daarintegen. Heb voor zekerheid nieuwe psu besteld die morgen binnenkomt maar wou toch even weten war mensen hiervan dachten.

Heb voedingkabel ook gewisseld voor zekerheid maar zelfde blijft.
Heb pc in zowel master,prime en slave gedaan maar probleem blijft.
Heb ook andere machines op stekkerdoos aangesloten en pc eraf om defect stekkerdoos uit te sluiten

Voeding is nog geen 2 maanden oud dus sowieso raar als hij kapot blijkt te zijn maar kan altijd gebeuren.

Natuurlijk te bang om pc nog aan te zetten dus vandaar me post. Alvast bedankt voor de reacties

Gerrit

ja en prijs u gelukkig dat u aan een beveiligd geaardcontact verbonden was, het is gewoon een gelijkrichter .
als er een vreemde stroom vloeit word deze over de aarde afgevoerd,dat kan duiden op een defect in de gelijkrichter (voeding)
en leeftijd zegt helemaal niets een slechte condensator of transistor of spoel en het is gebeurd met de koopman.
vaak eindigt niet zo als in uw geval maar veel erger

Reinier

Ik twijfel er aan of de PSU de oorzaak is, zou de 1e keer zijn dat ik meemaak dat een voeding na / binnen 2 maanden kapot gaat.
Kan uiteraard altijd , niets is onmogelijk.
Mijn vermoeden gaat echter uit naar die stekkerdoos, dat het gedonder begint bij een bepaald vermogen dat door de beveiliging loopt.
Ik zou eens een andere proberen, met of zonder beveiliging....die beveiliging kan nl. voor ongewenste "bijwerkingen" zorgen....

Gerrit

#3
@Renier komt helaas nog vaak voor vroeger waren dat toch nog een stuk of 20 op de duizend, en in mijn werkzaam leven toch 6 keer brand gehad en/of ernstige rookontwikkeling.
en dat waren nog 250 watt voedingen.....
en aangezien het merk van de beveiliging niet een van de minste is , ga ik uit van een defecte voeding die eenvreemde puls afvoert dat is nl de diode die met het huis van de voeding is verbonden.
en vandaar dat ik ook altijd vraag bij storingen is uw voeding aangesloten op een randgeaarde wandcontactdoos, en een advies van gewoon aansluiten is in dit geval lichtzinnig

SMF spam blocked by CleanTalk