Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hoe open je niet opgeslagen documenten in LibreOffice?

Gestart door Bubbleblower, woensdag 22 maart 2023, 09:18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bubbleblower

Inmiddels heb ik me helemaal suf gegoogeld, maar alle hits gaan kennelijk over Word of ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het gaat om documenten die ik nog nooit had opgeslagen, dus technisch gezien zijn ze niet verwijderd en ze staan helaas niet in mijn prullenbak.
Elke keer dat ik een wel opgeslagen document opende werden deze ook automatisch geopend, maar net clickte ik op de optie annuleren en werkt dat niet meer.   

John

Ook niet met rechtsklik op een document en dan kiezen Openen met...  :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Bubbleblower

#2
Het gaat om niet opgeslagen bestanden.

Op één of andere manier heb ik er wel één terug getoverd en dan heet ie: "geen titel 1.odt",
Nou moet ik nog de overige "geen titel" documenten zien terug te krijgen, maar ik durf nu nergens meer op te clicken.

<edit> Dat document dat terug getoverd leek, was bij nader inzien een exacte kopie van het laatst geopende bericht. Onder recent geopende berichten staan overigens alleen de opgeslagen documenten </edit>

John

U hebt het bestand niet opgeslagen

       
  • Ga naar Bestand >Info > Document beheren > Niet-opgeslagen documenten herstellen.
  • Selecteer het bestand en selecteer openen.
  • Selecteer opslaan als op de balk boven aan het bestand om het bestand op te slaan.
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Bubbleblower

Waarschijnlijk heb ik een andere versie van LibreOffice writer, in ieder geval is er onder bestand geen info veld.

Met trial en error ben ik inmiddels via Extra >> Opties >> Paden op Reservekopieën terecht gekomen, waar ik op herstel heb geclickt maar dan gebeurt er niets.
In het veld C:\Users\UserName\AppData\Roaming\LibreOffice\4\user\backup staan ook geen back ups (terwijl mijn bestanden wel altijd automatisch gesaved werden).

Maar toch moeten die geen titel documenten ergens zijn opgeslagen, want anders konden die in het verleden nooit openen.
Ik sloot die bestanden dus altijd door mijn PC uit te zetten en opende ze weer door LibreOffice te openen, dat is jarenlang goed gegaan tot ik vandaag op annuleren clickte. 

John

Oeps mijn fout, ik keek bij Office, en jij moet LibrOffice hebben, we kijken ff verder voor je :yess: :icon_eek1: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Bubbleblower

Dat was een zware bevalling met een paar honderd Gb om te scannen.

Hij vond de documenten terug, maar toen ik ze wilde openen kreeg ik de melding dat dat niet kon omdat ze beschadigd zijn en het lukte LibreOffice niet om die te repareren.
Office Writer opende het document wel en dat gaf dit soort tekens: ö€O...#...;è°¬ñ,### die veranderen als ik de ASCII filteropties verander.

Nou heb ik in ieder geval de documenten terug, maar nu moet ik ze nog zien te repareren.
Op het moment dat ik EaseUs wil afsluiten vraagt ie of ik wil upgraden naar pro, want die kan de bestanden wel repareren.
Ik vind het vreemd dat ze beschadigd zijn. 

Bubbleblower

Inmiddels begrijp ik dat ik zal moeten betalen om mijn documenten te laten repareren.
Het gaat om 5 odt bestanden van enkele Kb's, die gisteren nog onbeschadigd waren.
Waar kan ik dat het goedkoopst laten doen, zowel EaseUs als een andere die ik had gevonden Recoverit vragen daar 70 euro voor en dat vind ik wel erg gortig.

Als ik op repair odt files Google kom ik bv SysTools Open Office Writer Recovery tegen, maar die kan ik niet betalen, want kost 29 dollar, bij voorkeur betaal ik met Ideal. 
Ik kwam ook nog een gratis optie tegen, maar die vertrouwde ik niet; https://online.officerecovery.com/fix-damaged-writer-file-online/ (en terecht als je de comments onder hun video leest).

Aan opties ontbreekt het niet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en niet alles is te vertrouwen.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk