Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

telefoon goed verwijderen

Gestart door iemand85, maandag 06 juni 2022, 19:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

iemand85

hallo,
ik schijn iets raars te doen met het loskoppelen van mijn telefoon, zie afbeelding in de bijlage
meestal gebruik ik hardware veilig verwijderen, maar blijkbaar gaat er iets niet goed, hoe ruim ik dit op, en hoe voorkom ik het?
groeten
ik gebruik windows 10, dell vostro 3000 serie en een huawei p20 lite telefoon,

iemand85

nog even ter aanvulling, ik kan die dingen per stuk wegklikken, maar het worden er steeds meer die ik weg moet klikken, en zometeen moet ik een heel scherm vol wegklikken, vandaar mijn vraag.

Jurjen

#2
Hallo!

Wat is de melding die ervoor staat?
Zie in de taakbalk uitroeptekens staan, dit lijkt van de telefoon zelf te komen, dus niet het ontkoppelen van de hardware.
Normaal zie je rechtsonderin apparaat verwijderen en zou er een ander pictogram moeten verschijnen als dit niet goed gaat.  :read4:

Gebeurd dit alleen bij het ontkoppelen? (dus veilig verwijderen)  :abra_cadabra:
is dit elke keer?

Je zou eens die driver eraf kunnen gooien, dit kan bij aparaten in het configuratiescherm.
Ontkoppel daarna de telefoon, sluit hem opnieuw aan, dan zal hij nieuwe drivers downloaden.


iemand85

hallo,
de melding die ervoor staat is van firefox, die heeft er niets mee te maken, ik zie nu een melding: shell infrastructure, ook met zo''n gele driehoek, nee, het gebeurt niet elke keer,, ik ben er nog niet uit wanneer wel of niet, ik heb c-cleaner geprobeerd om die meldingen weg te krijgen, maar zonder succes.

Wat mij opvalt is dat ik volgens mij altijd de melding krijg dat ik de hardware veilig kan verwijderen,
fijn dat je helpt!,
groeten

iemand85

ik zie dat ik een deel van je antwoord gemist heb:
als ik bij aparaten in het configuratiescherm ga zie ik daar niets over drivers, typ ik daar driivers in in het help vak dann krijg ik een melding van windows update, daar staat een optionele update: 2022-05 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 21H1 voor systemen op basis van x64 (KB5014023)

dell heeft een site waar veel drivers staan, maar dat bedoel je niet geloof ik?
groeten

derkdejong

iets heel anders, maar misschien helpt het...
als ik mijn gsm aan de pc koppel, moet ik op de gsm instellen dat de usb-verbinding bedoeld is om data over te zetten.
als ik daarmee klaar ben ga ik wederom naar dat menu op de gsm, en stel in dat het enkel om opladen gaat.
sindsdien ben ik nooit meer in onzekerheid of ik nu wel of niet het apparaat veilig kan verwijderen (omdat gsm, gps e.d. wel als station openen in de verkenner, maar niet in het rijtje veilig verwijderen voorkomt) 

iemand85

Citaat van: derkdejong op dinsdag 07 juni 2022, 13:39:03
iets heel anders, maar misschien helpt het...
als ik mijn gsm aan de pc koppel, moet ik op de gsm instellen dat de usb-verbinding bedoeld is om data over te zetten.
als ik daarmee klaar ben ga ik wederom naar dat menu op de gsm, en stel in dat het enkel om opladen gaat.
sindsdien ben ik nooit meer in onzekerheid of ik nu wel of niet het apparaat veilig kan verwijderen (omdat gsm, gps e.d. wel als station openen in de verkenner, maar niet in het rijtje veilig verwijderen voorkomt) 

ok, ga ik zo doen, moet lukken denk ik, die meldingen zelf zijn ook weg, dus probleem opgelost,, dank jullie wel!

iemand85

hellaas, als ik de optie: alleen opladen laat staan, en dus geen veilig verwijderen kan kiezen doet hij het ook.

Jurjen

Bij hardware en geluiden - apparaten -  zie jij je telefoon staan, klik op de telefoon rechtermuisknop en klik op apparaat verwijderen.

iemand85

mijn telefoon stond daar 2x, 1 ging weg met de rechtermuisklik verwijderen, de ander blijft gewoon staan. ik heb configuratiescherm opnieuw opstarten en verwijderen met telefoon weghalen geprobeered, maar nog steeds de hele rits meldingen onder in mijn scherm.  nu heb ik daarop geklikt en meldingen sluiten, eerder kwamen ze dan weer terug bij het aan enn afsluiten van mijn telefoon. ik heb dat nu zo geprobeerd als hierboven beschreve, en het komt niet terug, dus probleem lijkt opgelost, dank jullie wel!

SMF spam blocked by CleanTalk