Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

W11 Externe schijf

Gestart door MetalMike, zondag 30 januari 2022, 16:02:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurjen

Probeer eerst die recuva, en die van gerrit, daarna zien we verder  :respect:

Pearl

Ding afschrijven, wordt trekken aan een dood paard.

MetalMike

Goeie god, wilde al eerder reageren, maar vandaag veel last van een instabiele internetverbinding. Uploaden van mijn data gaat niet of nauwelijks, waardoor de "hulpschijf" niet leeg komt en ik dus niet aan de recuva toekom. Door omstandigheden ben ik morgen en overmorgen niet thuis, hopelijk kan ik zondag meer gedaan krijgen.

Pearl, verschillende mensen proberen mij te helpen dit paard nog een paar meter verder te krijgen naar de juiste plek, waardoor ik gemakkelijker afscheid kan nemen door er nog flinke lappen uit te snijden. Wat ik apprecieer. Dus ik ga eerst hun tips na in de hoop dat er nog voldoende vers vlees eraf valt te krijgen. Ik vat dat niet alles meer verhapstukken zal zijn.

MetalMike

Was vrij laat in de middag weer thuis, maar heb nog aardig wat kunnen bereiken in de zin van mij hulp-schijf leeg te maken. Echter met Recuva en de WD tool heb ik geen contact kunnen maken met mijn externe schijf, herkenden de schijf niet.
Eigenlijk het enige wat mijn schijf herkent is de verkenner (links) en de gratis versie HDD Regenerator. Ik ga nog via de link van Eskimo gratis versies testen en anders dan maar de koop versie van HDD Regenerator proberen, zal niet meer kosten dan hem wegbrengen vermoed ik. Weet het anders ook niet meer, in ieder geval hartstikke bedankt voor de geboden hulp, als jullie nog wat weten, laat het me weten... morgen nog een vrije dag om te testen.

MetalMike

Btw, zegt Kernel-PnP 400, 410, 440 jullie iets? Bij Eigenschappen dit tegengekomen (zie foto):


MetalMike

Twee andere dus.

helpt het niet, dan misschien helpt het voor andere inzichten voor jullie eventueel, dat het anderen helpen kan mettertijd.

Jurjen

na mijn weten, zijn dat enkel meldingen dat die disk gezien wordt, verder niet.
kun je dus niets mee.
Daarnaast heb ik nog nooit betaald voor hdd generator. waarbij ik dus moet aangeven hoe, en betrouwbaar dit is.
Ook wordt aangegeven dat een disk niet altijd gefixt kan worden, dit staat ook op hun site.
dus mocht je de betaalde versie kopen, is er dus nog geen zekerheid.  :nee2:

Persoonlijk wat ik nu zou doen als de data zo belangrijk is, is bij een pc winkel vragen of ze dit kunnen fixen. en wat de prijs zal zijn.
natuurlijk wel onder een voorwaarde, mocht het gefixt worden krijg je betaald. aangezien jij / wij al veel dingen geprobeerd hebben.  :respect:

MetalMike

Thanks man, denk dat dat de beste optie is inderdaad. Hebben al veel geprobeerd, zeker!

Hartstikke bedankt voor je hulp, je hebt zeker je best gedaan en wordt zeer gewaardeerd!  :respect: En nog een fijne dag!

Jurjen

Mocht je tijd hebben, laat dan even weten als je bij een pc winkel bent geweest!
We zijn dan erg benieuwd wat zij dan hebben uitgevoerd!  :icon_good:
opgelost of niet.  :yess:

MetalMike

Will do. Zo helpen we elkaar ten slotte.

Kennis van me zei nog met cmd "chkdsk met fix", maar probleem is dus dat mijn schijf daar vaak niet herkend wordt (pas na ontkoppelen en koppelen), wil geen risico dat ik de verkeerde schijf opeens aanmeld daardoor. Maar ik ga het wel proberen, twijfel laat ik het. En nog even hard over nadenken of ik HDD Regenerator aanschaf, tot nu toe het enige programma wat mijn schijf herkent. Zestig Euro is wat dat aangaat nog een risico waard, niet niks (voor mijn pc van 500 moest ik ruim 300 euro lenen) maar wegbrengen kan vermoedelijk nog duurder uitpakken. Even de opties afwegen.

Las ook nog iets over low level format? Maar dan verander je ook de schijf, kan ik misschien beter aan de pro overlaten lijkt me.

Gerrit

#40
ik heb nog iets vanuit de oude doos wat ik vroeger deed met hd
een nachtje in de vriezer wel goed beschermen tegen vocht!
soms wil de schrijver lezer van de hd vast zitten en komt deze los door de kou zogauw hij weer op bedrijftemp komt slaat vaak weer vast dus snelheid is wel geboden.
misschien heb je er wat aan ps alleen voor hd niet voor ssd die vriezen stuk


https://www.youtube.com/watch?v=nHBg0mrHXOQ

MetalMike

Ah, koel (okay, zeer flauw)

Ik schuif de mogelijke koop nog even voor me uit, misschien eerst bij een echte zaak langs volgende week zaterdag (als ik weer vrij ben) en vragen wat hun service mij gaat kosten. De juiste zaak vinden wordt al een zoektocht an sich lijkt me. Kan ik ondertussen ook jouw tip uitproberen als alternatief, als cmd optie + fix niet werkt. Een nacht lijkt dan beter inderdaad, de persoon op het filmpje deed het voor ene paar uurtjes,was wel kort. Top wederop voor het meedenken :yess:!


Pearl

Een low level format tool voor een IDE/ATA schijf bestaat helemaal niet, zijn gewoon 0'en schrijvers die daarvoor worden aangeboden.
https://www.seagate.com/nl/nl/support/kb/how-do-i-low-level-format-a-sata-or-ata-ide-hard-drive-203931en/
Vraag of ze mee gaan trekken.
Verder lees ik nergens een uitdraai van s.m.a.r.t., met een Linux live kan de schijf miss. wel worden gezien.
https://askubuntu.com/questions/528072/how-can-i-check-the-smart-status-of-a-ssd-or-hdd-on-current-versions-of-ubuntu-1

MetalMike

Cool, top zo leer je weer wat, als no-know zijnde.

Nah, moet niet te druk worden, wordt hier al genoeg getrokken.

Ik gaf de info die mij werd gevraagd, als ik in gebreke was gebleven daarin was ik neem ik aan op mijn vingers getikt door de anderen hier neem ik aan!? Ben ik in gebreke gebleven?

MetalMike

#44
Ik heb met een app (SysTools Hard Drive Data Recovery v17.1) wat teruggevonden, tip van een kennis. De app/tool vindt veel mappen en heb als test al wat terug gezet en dat lukte met deze app en die ziet de schijf kennelijk ook als NTFS ipv RAW.
Vindt dus veel folders, behalve die waar het mij juist om gaat. Ik heb een vermoeden btw waarom ik die andere mappen niet vinden kan met deze app. Althans in mijn hoofd klinkt het logisch:

ik heb ooit de tip gehad om enkele door het systeem standaard toegewezen mappen als Afbeeldingen en Muziek naar mijn externe schijf te transformeren en mijn C-schijf puur voor het systeem te houden. Dat heb ik toen (2 pc's geleden) gedaan met de mappen Afbeeldingen en Muziek. En laat dat nou JUIST de mappen zijn die deze app níet kan vinden (en zo te zien al het andere wel)!
Moet ik een manier vinden om de schijf weer als partitie F of E aan te duiden? Zit daar de crux nu zit om de mappen weer zichtbaar te maken, of klinkt dat raar? Lukt me dus niet in Schijfbeheer. Lijkt bijna te toevallig dat juist díe mappen niet vindbaar zijn.


SMF spam blocked by CleanTalk