Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Lage fps met Assassins creed origins

Gestart door Tolgahan, donderdag 22 april 2021, 17:57:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tolgahan


Reinier

#16
OK, een Seasonic voeding dus...dat is positief maar er is niets te zien over het vermogen van de voeding.
Dat staat op een sticker aan de zijkant van de voeding en daarvoor moet je een zij-paneel van de kast verwijderen.
Die sticker zou er zo uit moeten zien:



Het is en blijft een vreemd iets:
de games die je noemt moet je zelfs met mindere systeem hardware probleemloos op medium kunnen spelen, een paar zelfs op high instellingen maar dat kun jij niet.
Marktplaats is niet de plek om een pc te kopen, zeker niet nieuw maar ook niet gebruikt.
Er wordt teveel gesjoemeld met zaken die daar verkocht worden.
Het zou maar zo kunnen dat bijv. de processor beschadigd is doordat de vorige eigenaar deze heeft "overclocked"  en deze dus veel te heet is geweest.

Een voeding met te weinig vermogen kan ervoor zorgen dat zowel de processor als ook de videokaart niet op hun max. prestaties werken als de voeding de benodigde stroom niet kan leveren, vandaar mijn vraag over het vermogen van de voeding.
Verder is ook de temp. van belang.
Als deze te hoog wordt zal de processor of videokaart of beide op lagere prestaties werken om te voorkomen dat de boel oververhit raakt en je spullen stuk gaan.
Dit wordt met een duur woord throtteling genoemd.

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je er geheugen van verschillende snelheden in hebt zitten.
2 geheugenbankjes zijn DDR4-2666 ( 2x 4 Gb ) en de andere 2, van 8 Gb, zijn DDR4-2132.
Met name deze laatste 2 zijn voor een Ryzen 5 veel te langzaam en zorgen ervoor dat de andere 2 ( de DDR4-2666 ) ook op deze te lage snelheid gaan werken.

Ik zou er voor kiezen om alle 4 de geheugenbankjes eruit te halen en een nieuwe set DDR4-3200 te kopen ( 2x 8 Gb ).
Aan 16 Gb geheugen heb je meer dan zat voor gamen, zelfs met zwaardere games als die jij speelt.
Welke geheugenmodules je dan kunt gebruiken staat in deze lijst van Asus.
Het geheugen wat hier wordt genoemd is getest op jouw moederbord en werkt dus zeker zoals het moet.

Ik kan mij niet voorstellen dat je deze pc zo gekocht hebt maar dat je er zelf, later, geheugen bij geplaatst hebt...
Is dat zo..?
Haal dan de bankjes van 8 Gb eruit ( dat zijn de langzaamste ) en probeer de pc eens met de snelste bankjes( DDR4 2666 )  alleen..?
Je houdt dan 8 Gb over maar dat is voor deze games ook zat.
Kijk eens of je fps dan hoger is..?

Tolgahan

Nee heb zelf geen geheugen ingeplaatst.. denk dat mijn enige optie dan een nieuwe ram geheugen kopen is...

Tolgahan

Kan je me ook helpen wat voor ram geheugen ik het beste kan kopen ?

Reinier

#19
Heb je mijn laatste reactie wel goed gelezen..?
Daarin staat nl. een link aar een lijst van Asus met geheugenbankjes die op jouw moederbord zijn getest.....

Maar ik zou eerst eens beginnen met de bankjes van 8 Gb te verwijderen en de pc te testen met de 2 snelste bankjes (DDR4 -2666).
Dan heb je totaal 8 Gb geheugen maar is ruim voldoende voor de games die jij speelt.
Als dat goed werkt, dus met speelbare fps, hoef je voorlopig niks nieuws te kopen.

Dus: Eerst testen wat ik hierboven aangeef want ik kan niet 100% garanderen dat sneller geheugen jouw probleem oplost, het kan ook nog in de processor zitten......

De handleiding van jouw moederbord vindt je hier.
Dat heb je nodig om te zien welke 2 geheugensloten van je moederbord je moet gebruiken als je maar 2 i.p.v. 4 bankjes geheugen gebruikt.

Tolgahan

Ik merk dat de fps nu stabiel loopt, heb de ram eruit gehaald.. bedankt !!!

Reinier

Is het aantal fps nu hoger dan voorheen..?
Zo ja, hoeveel ongeveer..?
Wat noem jij stabiel...? Op hoeveel fps draait het nu dan..?

Ook die andere games die je noemde al geprobeerd of alleen Assasins..?

Tolgahan

#22
Hij stotterd niet meer als ik met de camera beweeg ik speel het nog wel op medium (60 fps) met vsync aan.. andere games ga ik zo testen

Reinier

Laat maar horen hoe de andere games draaien... :icon_good:

hannesvanrij

Ik had soortgelijke problemen. Mijn eerste gedachte was om het spel en de drivers opnieuw te installeren. Helaas hielp dat niet. Toen raadde mijn vriend aan te controleren op virussen en toen ik een anti-virus installeerde, was er een ton. Dus installeerde ik Windows opnieuw en daarna was alles in orde. Controleer of je PC ook. :slotje:

sjaak

hoi
ik heb mijn pcgamer op markplaats gekocht
bij mij speeld alles goed af 140gb gaat goed  ook assassins

en ik kan alle spellen binnen halen ff in typen  en ik kan hem downloaden

SJAAK  :yay:

SMF spam blocked by CleanTalk