Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows 10 opstartherstel loopt vast

Gestart door piet1, vrijdag 24 augustus 2018, 23:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

#15
Als de schijf vergrendeld is heb je mogelijk te maken met een pc die in een bedrijfs-domein zit..?
Is het een privé computer voor huis-, tuin- en keukengebruik dan kan het zijn dat de virusscanner dwars ligt.
Het vreemde in het verhaal is dat Windows niet actief is als de pc opstart vanaf de stick en de virusscanner dus eigenlijk niet in aanmerking komt als mogelijke oorzaak.

Wellicht had je een wachtwoord ingesteld dat nu dwars ligt..?

Een andere, botte manier om het probleem op te lossen is de pc op te starten van een Linux Live-cd / usbstick en daarmee de bestanden die bewaard moeten blijven te kopiëren naar een ext. HDD of usbstick en daarna de hele HDD leeg te maken en vervolgens Windows opnieuw te installeren.

piet1

het is gewoon een huis en tuin pc .maar ik had toch in boot wat verzet moet ik nog wat terugzetten???ik kan me zo niets herinneren van ww.dus van de herstelusb is niks te bereiken?

Reinier

De stick is een installatie-medium waarmee je zowel alle mogelijke herstel-opties kunt uitvoeren als ook een compleet nieuwe Windows-installatie kunt uitvoeren.
Wat er aan jouw kant niet goed gaat snap ik even niet, bij mij levert zo'n stick nooit een probleem op bij gebruik.

Je mag morgen ook met de pc deze kant op komen, dan doe ik het voor je maar ik weet niet waar je vandaan moet komen..?
Ik zit in Zeewolde, Flevoland, 12 Km van Harderwijk.

piet1

hoi reinier dat is super aangeboden maar ik kom nogwel een eindje weg.maar ik heb het volgende gezien de c schijf is vergrendeld en alles is eraf.ik heb de 20e een backup gemaakt met ashampoo en denk dat daar iets niet goed is gegaan.als ik die c schijf nu van de vergrendeling af krijgen zou daar de backup niet opkunnen?

piet1

heb hier een foto van gemaakt.de 2 schijfen wie eronder staan zeggen me niet zoveel

Reinier

sda"x" is de linux-aanduiding voor de HDD, sdd"x" zal de cdrom-drive zijn vermoed ik..

Je moet eens op de 319 Gb Volume...en sda_3 klikken en kijken wat daar zichtbaar is.
Je kijkt nu in de Systeem-partitie, die is maar 100 Mb dus daar zit vrijwel geen data in, hooguit de bootmanager en wat logbestanden.
Het mooiste zou zijn als je de schijf uit de pc zou kunnen halen en deze als 2e schijf in een andere pc zou kunnen aansluiten of in ext. HDD behuizing of HDD-dock.
Dan kun je vanuit een andere Windows-versie ook gewoon op de schijf kijken.
Die mogelijkheid heb ik hier ook..

Overigens volg ik niet helemaal wat je met je laatste opmerking bedoeld...die backup van Ashampoo staat zo te zien ook op deze schijf dus als je die leeg gooit is je backup ook weg, of mis ik iets..?

piet1

nou weet niet wat er precies gebeurd is maar het scheen dat ik de hele c schijf gebackupt had dus de 298 gb was allemaal weg.zag ik op de sda 2 die 298gb precies vrij staan heb heb daar de backup op losgelaten.en hoe het kan mij een raadsel maar alles is weer inorde.denk echt beginnersgeluk

Reinier

 :icon_confused:  :icon_confused:  Start de pc nu wèl weer op dan..??  :icon_rolleyes:

piet1

hoi reinier

ja de pc doet het als vanouds.heel apart .als er geen windows opstaat kan de herstel cd het ook niet doen.maar ben wel heel blij met je hulp .want dankzij jou heb ik de herstel stick wel inorde gekregen .toppie hoor

mvg piet

Reinier

Wonderbaarlijke genezing, misschien iets voor een heiligverklaring...  :icon_eek1: :icon_eek1: :schater:
In elk geval wens ik je er weer plezier mee  en bedankt voor de terugkoppeling  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk