Hoofdmenu

OneDrive

Gestart door Herma, vrijdag 22 november 2019, 21:19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herma

Ik gebruik Google Backup en Synchronisatie. Nu zit Google Drive vol. Ik wil OneDrive erbij gebruiken, maar begrijp niet helemaal hoe het werkt. Ik heb Mappen van "Deze pc-Afbeeldingen" geĆ¼pload naar One Drive. Als ik op mijn pc bij "Deze pc-Afbeeldingen" een bestand verwijder, wordt deze dan ook automatisch uit OneDrive verwijderd? Of moet ik dat alsnog ergens instellen?

lucas

Verwijderen van uw OneDrive maar niet van uw harde schijf

Als u een bestand, foto of map op uw computer wilt houden, maar niet op OneDrive, gebruikt u Verkenner (of Mac Finder als u een Mac gebruikt) om het bestand buiten uw OneDrive map te plaatsen naar een andere map op de harde schijf.

Verwijderen van de harde schijf, maar niet van uw OneDrive

Als u een bestand, foto of map op uw OneDrive wilt houden, maar niet op uw computer (omdat u de ruimte niet wilt gebruiken), plaatst u het bestand in uw OneDrive map en schakelt u vervolgens files on-demand (of files on-demand (Mac)) in. U ziet nog steeds het bestand in de map OneDrive op uw computer, maar er wordt geen ruimte vrijgemaakt voor de harde schijf.

Verwijderen van uw OneDrive en van uw harde schijf

Als u uw OneDrive met uw bureaublad/harde schijf hebt gesynchroniseerd, kunt u bestanden, Foto's en mappen zoeken en verwijderen met behulp van de Verkenner (of met de Mac-Finder, als u een Mac gebruikt).👍👍

Herma

Erg bedankt voor uw zeer uitgebreide antwoord! Ik ga het eens goed nalezen.

Uw laatste zin begrijp ik niet helemaal. Kan ik mijn OneDrive ook synchroniseren met slechts bepaalde geselecteerde Mappen op mijn pc? Met als resultaat dat wanneer ik een bestand op mijn pc bewerk, die gewijzigde versie automatisch ook in OneDrive wordt opgeslagen (net als bij Google Backup en synchronisatie).
Als ik Desktop kies via (r.o. in taakbalk Instellingen-Backup Beheren) beslaat dat meteen heel veel ruimte. Of zie/doe ik dat verkeerd misschien?


SMF spam blocked by CleanTalk