Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows 10 update

Gestart door Ericra, woensdag 28 augustus 2019, 17:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerrit

druk op zoeken type "uitvoeren"
dat gebeurd als je windows en r toets samen indrukt

Ericra

Ik heb nu dit als resultaat, ben ik nu klaar om het nog een keer te proberen?

Gerrit

ja maar niet met opera maar met windows explore....
en een Chinese browser lijkt mij niet echt veilig......... vivaldi is de opvolger en wel veilig

John

linksonder bij je start pictogram zie je dan geen schermpje verschijnen van uitvoeren :icon_o_O:
Sorry, jullie waren al verder :redface: :redface: :redface: :redface: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Ericra

Helaas, bij 89% van de installatie ging het weer mis. Ik heb deze laptop anderhalf jaar geleden nieuw gekocht, het kan toch niet waar zijn dat ik hem nu al weg moet gooien? Wat kan ik nog meer proberen om die update te instaleren?

Gerrit

herhaal het vorige windows en r
type dan" cmd"
nu komt het: rechtermuisknop=> als administrator uitvoeren.
u krijgt een zwartscherm niet schrikken we gaan nu heel diep.
type nu : "sfc  / scannow
let op na de sfc een spatie
na dat u dit getypte heeft druk op enter en ga net als ik naar Eva kijken kan afhankelijk van de fouten even duren :icon_good:

als extra een filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=gAps2LzBRVE

Ericra

Bezig maar ik vind dit doodeng :nee2:

Gerrit

nee hoor vroeger deden we niet anders windows is een schil op een msdos achtige kern vroeger moest je dit doen elke pc starte op met dit scherm pfff word nu echt heel oud :redface: :redface: :redface: windows 3.0 zucht floppy's gaatje maken 1.44mb ipv 720mb alles zelf bouwen en uitzoeken 256kb geheugen zucht gaat allemaal zo snel :icon_rolleyes:

Ericra


Gerrit

we zijn gelukkig weer wat verder: u ziet niet alles is gelukt.
teken dat er toch iets niet helemaal tof is.
gaan we kijken of dat ligt aan windows
deze computer=> openen=> kies uw windows schijf=> rechtermuisknop=>eigenschappen doe eerst schijf opruiming vergeet niet ook op dat viekantje onderin oude systeembestanden opruimen aan te vinken.
als dat gedaan is kiest u bovenaan het tabblat extra
kies daar u kunt het al raden uw systeembestanden controleren op fouten.
schijf opruiming  eerst omdat rommel vaak een hoop tijd kost om te scannen vandaar mijn advies om dit eerst te doen
ps kan beide afhankelijk van de verzamelde ellende soms erg lang duren :icon_rolleyes:

Ericra

Ik zie zo snel geen eigenschappen etc. Ik begin ook erg moe te worden, mag ik dit morgen doen? In ieder geval heel veel dank voor alle hulp.

Gerrit

prima slaap lekker
ps realiseer me dat het voor mij gesneden koek is voor een ander best intensief is, goed dat u aangeeft stop nu .
morgen ben ik er niet en Joep en John  nemen dan de zaken waar hier op het forum.
wij gaan even bijkletsen op het einde van de wereld  :schater: :schater:Groningen er is nl niets erboven ps erin ook niet hoor :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:

lucas


Reinier

Veel plezier daar in het hoge noorden vandaag, ik gedachten ben ik erbij...  :icon_good:

Ericra

Citaat van: Gerrit op vrijdag 30 augustus 2019, 22:43:34
we zijn gelukkig weer wat verder: u ziet niet alles is gelukt.
teken dat er toch iets niet helemaal tof is.
gaan we kijken of dat ligt aan windows
deze computer=> openen=> kies uw windows schijf=> rechtermuisknop=>eigenschappen doe eerst schijf opruiming vergeet niet ook op dat viekantje onderin oude systeembestanden opruimen aan te vinken.
als dat gedaan is kiest u bovenaan het tabblat extra
kies daar u kunt het al raden uw systeembestanden controleren op fouten.
schijf opruiming  eerst omdat rommel vaak een hoop tijd kost om te scannen vandaar mijn advies om dit eerst te doen
ps kan beide afhankelijk van de verzamelde ellende soms erg lang duren :icon_rolleyes:

We hadden gisteren bezoek (pffffff) dus pas vadaag verder. Ok, alles gedaan en krijg de boodschap dat er geen fouten gevonden zijn. Ik heb gezien dat er een herstel functie bestaat, zou dat iets zijn?

SMF spam blocked by CleanTalk