Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows 10 update

Gestart door Ericra, woensdag 28 augustus 2019, 17:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Ik krijg de melding dat belangrijke updates beschikbaar zijn die nodig zijn voor het goed funcioneren van Windows. Bij zoeken naar updates wordt er niets gevonden en krijg ik een fout melding, probeer het later nog een keer. Wat te doen?

Reinier

Later nog eens proberen, updatesworden gefaseerd uitgerolddus het kan zo zijn dat de update al wel bekend is maar nogniet op je systeem gedownload is.

Ericra

Citaat van: Reinier op woensdag 28 augustus 2019, 18:10:03
Later nog eens proberen, updatesworden gefaseerd uitgerolddus het kan zo zijn dat de update al wel bekend is maar nogniet op je systeem gedownload is.

De laatste update is al meer dan een jaar oud, er zal sindsdien toch wel iets beschikbaar zijn?

Gerrit

druk op start uitvoeren en type daar ....msinfo
wat geeft hij daar aan?
betreffende versie en updates

Ericra

Ik ben oud, erg oud, dus druk op start uitvoeren en typ gaat me iets te snel. Bij aan/uit zie ik geen plek om iets in te typen. Sorry voor het ongemak, ik wou ook dat ik nog 18 was. :icon_biggrin1:

Gerrit

ziet u een vergrootglas staan naast uw window icoon of starticoon=zoeken type daar msinfo.
tja 18 dat is een hele tijd geleden kan me het niet meer voor de geest halen :redface:

Ericra

Citaat van: Gerrit op woensdag 28 augustus 2019, 22:51:09
ziet u een vergrootglas staan naast uw window icoon of starticoon=zoeken type daar msinfo.
tja 18 dat is een hele tijd geleden kan me het niet meer voor de geest halen :redface:

Ik krijg een waslijst van gegevens maar niets betreffende updates. (voor zover ik weet)

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

daar staat bij windows versie buildinfo en die wil ik weten.
uitleg hele oude windows 10 versies worden niet geupdated  vandaar mijn vraag aan u

Ericra

Met de bovenstaande link ben ik een heel eind gekomen, ik heb versie 1803? en moet 1903? hebben. De download begon maar windows update assistant is bij 99% blijven hangen. Ik heb de computer aan laten staan maar hij komt niet verder. Wat kan ik nu doen?

Reinier

Geforceerd uitzetten ( aan / uit knop vasthouden tot de pc uitgaat ) en vervoilgens na een minuutje opnieuw aanzetten en even afwachten wat er gebeurd.
Normaal gesproken gaat hij dan vanzelf verder.

Ericra

Gedaan wat je gezegd hebt, update assistant is nu opnieuw aan het downloaden.

Ericra

Ik ben een heel eind gekomen maar bij 89% instaleren van de update krijg ik de volgende melding.

Er is iets misgegaan, schakel antivirus software uit, foutcode 0x 80070005

Ik heb geen antivirus software op mijn laptop al heeft Avast wel geprobeerd zich te instaleren, dat heb ik toen uitgezet.

Dus na de geforceerde herstart, een nieuwe download met dit keer een poging om te updaten die gestopt is met 89% voltooid. Wat kan ik nu doen?

Gerrit

 Windows Logo toets  en de R toets tegelijkertijd in.
Typ  "Control.exe " =>  Enter.
Probleemoplossing
Systeem => beveiliging => Windows Update

Ericra

Windows logo plus R tegelijk indrukken heeft geen resultaat, gebeurt niets  :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk