Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe videokaart of niet?

Gestart door Ricos, donderdag 09 april 2020, 15:10:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricos

Beste forumleden,

Ik speel sinds een tijdje Cities: Skylines. Alleen nu doet de laatste tijd het probleem zich voor dat het spel te traag is voor woorden. De GPU staat continu op 100% te werken en de temp loopt soms wel op tot 75/80 graden.

Dit zijn de specs van mijn pc, http://speccy.piriform.com/results/iAZeYfMcXCt0fYK658aCxo5

Kunnen jullie hier wat mee? En mocht de GPU toch outdated zijn, hebben jullie dan advies voor een alternatief?

ps, ik heb al wel de nieuwste drivers van Nvidia gedownload en geïnstalleerd.

Reinier

Probleem zit in de hoeveelheid Vram van je videokaart, dat is maar 1 Gb terwijl je toch 2 Gb nodig zult hebben om enigszins fatsoenlijk te kunnen spelen...
Wat werkgeheugen betreft voldoet 8 Gb, je processor is ook al behoorlijk gedateerd, 2e gen Core i5 maar die zou het wel moeten kunnen trekken.

Alternatieven zijn er genoeg maar die zijn wel afhankelijk van je budget dus de vraag is wat zo'n nieuwe kaart mag gaan kosten..?


Ricos

Hai Reinier,

Dat vermoeden over mijn videokaart had ik al. Ik was al aan het kijken om hem te overklokken maar dat heeft geen zin. Hij zit al op maximale specs. Een nieuwe mag zo tussen de 80 en 150 euro kosten. Kan ik trouwens mijn i5 ook vervangen voor een snellere core? En heeft dat trouwens wel zin op dit moederbord?

Reinier

Processor vervangen is een optie maar dan zul je al naar een 3e generatie Core i5 of i7 moeten, een i5 3570 of een i7 3770 om er een beetje vooruitgang in prestaties uit te halen.
Wat er aan processors op jouw bord kan zie je hier.

Videokaart is veel belangrijker...
Voor jouw budget komen er echter maar 2 kaarten als mogelijke kanshebber in aanmerking:
* Deze GTX 1050 Ti 4 Gb of deze Radeon RX570 8Gb OC.

De GTX is daarvan de meest aantrekkelijke wat prestaties en stroomverbruik betreft.

Ricos

Poe. Had ik niet verwacht dat er eigenlijk zo weinig alternatieven zouden zijn. Ik ben niet zo gek op Radeon, vraag me niet waarom, zal wel iets met het verleden te maken hebben. Maar hoe kan het dat 4 Gb sneller/beter is dan 8 Gb? Sorry, ik heb deze pc zelf gebouwd en toen was het aanbod een stuk minder en was het allemaal wat makkelijker. Ik ben een beetje vastgeroest zal ik maar zeggen. Hij werkt nog steeds lekker en doet het perfect. Maar ja niet met dit spel.
Dank je wel voor de BU en ik denk dat ik toch voor de GTX ga.

Reinier

#5
Er is uiteraard meer aanbod tot een max. van rond de € 150 maar de rest presteert allemaal minder goed als genoemde 2.
Wil je beter dan moet je je budget verhogen naar rond de € 200.
Dan kun je voor deze GTX 1650 Super gaan....
Heeft alles te maken met de GPU, meer als met de hoeveel Vram.
Ik ben ook niet zo van de Radeons, met name vanwege het hogere energieverbruik ( en dus meer warmte-ontwikkeling ).

Vergelijking van deze 2 kaarten ( GTX 1650 vs GTX 1050Ti ) hier

SMF spam blocked by CleanTalk