Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Virusscript

Gestart door thijsthijs, vrijdag 11 januari 2019, 12:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

John

Ja dat mag, geheel vrijblijvend, hoeft natuurlijk niet, wij zijn en blijven een gratis forum :yess: :icon_biggrin1:
Lees deze topic als je dat toch wilt doen, https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=144.0  :read4: :koffielezen: :smokin:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hans

#16
Je hebt zo te zien 2 spaties gebruikt alleen na sfc een spatie dan een / en dan direct scannow  dus na de slash geen spatie het wordt dan    sfc /scannow

thijsthijs

Hoi allemaal,

Ik heb scannow nogmaals geprobeerd, maar krijg dezelfde melding.
Tevens C op fouten gescand en geeft geen foutmeldingen.

Als ik windows uiteindelijk wil resetten via PC instellingen->systeemherstel->Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren krijg ik wel een foutmelding. Tevens kan ik taakbeheer nog steeds niet openen.

:(
Wellicht nog andere stappen ?

Groet,
Thijs

John

Probeer dit is :icon_o_O:
kies start uitvoeren en typ MSCONFIG .exe kies tabblad opstarten, alle opstartprogjes uitschakelen behalve je virusscanner, opnieuw opstarten en kijk dan is.
Anders dit, kies start uitvoeren en typ MSCONFIG .exe kies tabblad hulpprogramma's, scroll naar taakbeheer en klik op starten :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

thijsthijs

werkt helaas beide niet. Optie 1 stuurt me door naar taakbeheer (en die krijg ik niet open)
Optie 2 kan ik tot het opstartvenster komen, als ik dan op opstarten klik doet hij niks..


thijsthijs

deze krijg ik helaas niet geopend. Ik kan er wel op klikken, maar geen reactie vanuit de PC :lachnee:

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Download de ISO van Win 8.1 m.b.v. deze tool.
Zet de ISO op een usbstick m.b.v. Rufus of brand hem op dvd.
Start de pc opnieuw op en druk een paar keer op F12 / F10 ( kan ook een andere F-toets zijn ) om het Opstart-menu te tonen.
Kies hier de stick of dvd als opstartstation.
Kies na het laden van de bestanden voor " Deze computer herstellen" en volg verder de aanwijzingen op het scherm. :icon_good:

thijsthijs

@John: Dat was helaas niet het probleem :(
@Reinier: Ik heb alles gedownload en op een USB Stick gezet, ga zo de reboot doen. Hopelijk stuur ik vanavond een bericht dat alles gelukt is!

Reinier

Succes Thijs... :icon_good:
Ik zal vanavond waarschijnlijk niet meer reageren want ik ga vroeg gestrekt  :sleep: :sleep:, heb morgen een reis van ruim 1000 Km voor de boeg om weer thuis te komen, vandaar. :icon_biggrin1:

Gerrit

wacht nog op een antwoord :icon_confused:

thijsthijs

Het duurde allemaal wel even, maar tijdens de nacht is alles opnieuw geinstalleerd. Werkt nu helemaal top weer !

Moet alleen nog een plek vinden om Office vandaan te halen en dan is hij weer zoals oud.

Enorm bedankt allemaal!!! :yay: :yay: :yay: :yay:

thijsthijs

Hebben jullie nog een voorstel voor een goede virusscanner? Bij voorkeur gratis, maar anders betaald.


Reinier

Gebruik Kaspersky Free al 2 jaar, top  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk