Windows 10 Update werkt niet

Gestart door Dilbert, dinsdag 27 maart 2018, 21:38:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dilbert


Hallo Iedereen,

Het updaten van Windows 10 lukt niet. Ook al zijn er nog updates beschikbaar.
Probleem ontstaan na herinstallatie van Windows.
Weet er iemand raad?

Bedankt,
Dilbert





Reinier

#1
De betreffende update ( KB4056892 ) is bedoeld om het, veel in de media besproken, "Spectre" probleem in Intel-processors op te lossen.
Als je een pc met AMD-processor hebt moet je deze update niet installeren want dan krijg je opstart-problemen.

Je kunt deze update ( KB 4056892 ) echter "verbergen" door deze update ( KB 3073930 ) te installeren.
Na downloaden de update starten, klik op "Volgende", en wacht tot het klaar is met het zoeken naar beschikbare Windows Updates.
Klik op het "Verberg Updates"-menu.
Scroll door de lijst en selecteer de update ( KB 4056892 ). Zet een vinkje in de box naast de update en klik daarna op "Volgende" om de wijzigingen te bevestigen.

Indien dat het probleem niet oplost, kan het zijn dat het update-bestand beschadigd of niet compleet is.
Ga dan naar de volgende map : C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
Verwijder alle bestanden in deze map, hierdoor zal Windows, na een reboot, opnieuw naar updates gaan zoeken en deze downloaden en installeren.

Mocht dit het probleem niet oplossen, maak dan een nieuw installatie-medium ( dvd of usbstick ) m.b.v. deze tool ( blauwe knop "Hulpprogramma" )
Mogelijk is jouw versie van de Win10 installatie-bestanden niet actueel aangezien dit een update betreft uit januari en we zitten nu eind maart.
Bij gebruik van het hulpprogramma hierboven zou je altijd de meest actuele versie van de installatie-bestanden moeten ontvangen.

Je kunt vervolgens met de usbstick of dvd een Win 10 "herstel" uitvoeren, de beschikbare herstel-opties vindt je op deze pagina.
Bij een aantal herstel-opties treedt data-verlies op dus maak, indien nodig, backups voor je dat uitvoert !

Succes, laat maar horen of het gewerkt heeft..?

Dilbert

Hoi Reinier,

Het probleem is ontstaan na een herinstallatie van Windows 8 (vanaf scratch). Deze versie heb ik geüpgraded naar versie 8.1 en dan versie 10.
Het gaat inderdaad om een systeem met een AMD processor. Inmiddels heb ik de inhoud van de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download verwijderd,
maar het probleem is nog bestaande. Ik ga even proberen om die Spectre update over te slaan, zoals je zei, al begrijp ik niet goed waarom Windows Update die
update überhaupt selecteert en wilt installeren. Ik ging er steeds van uit dat Win Update de aanwezige hard-en software kon detecteren en bijgevolg enkel  noodzakelijke updates zou installeren. Bedankt voor je advies.

Groetjes,
Dilbert

Reinier

Je weet het antwoord op de vraag: "Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan", niet dan...? :ohyeah: :ohyeah:
Je bezorgd jezelf onnodig veel werk en extra risico door telkens een upgrade te doen.
Als de pc voorheen Win 10 gedraaid heeft kun je gewoon direct Win 10 opnieuw installeren.
De sleutel staat op de server van Microsoft dus als de internetverbinding werkt wordt er automatisch geactiveerd.

Het beste advies wat ik je kan geven is: opnieuw beginnen maar ditkeer direct een schone installatie van Win 10 uitvoeren en geen upgrade.
Verwijder tijdens de setup-procedure alle aanwezige partities van je HDD, Win 10 maakt deze zelf aan indien nodig.
Succes  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk