Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Captcha probleem

Gestart door Nol, donderdag 17 januari 2019, 13:53:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit

ohja vergeten :redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface:
ik lees terug en lees dat er meerdere pc's cq laptop's in uw net werk hangen........die moet u ook scannen volgens de uw bekende methode.....mijn excuses :redface:

Reinier

Het probleem waar jullie mee zitten Nol is het feit dat het mail-adres van jouw vrouw op een mailing-list staat die onder spammers wordt doorverkocht.
De afzenders van die mails zijn "gespoofed", dus vals.
Dit betekent direct ook dat het zgn. "afmelden" niet werkt maar uitsluitend een bevestiging is voor de spammer dat de mail ontvangen is en het mail-adres nog steeds actief is.

Kort samengevat:
blacklisten van de afzenders heeft geen zin omdat het valse adressen zijn die continue wisselen.
Het gebruik van eerder genoemd programma "Mailwasher" ( neem de gratis versie ) voorkomt dat deze mails via je mail-programma toch op je computer binnenkomen omdat je ze op de mailserver reeds kunt verwijderen.

Mijn advies is :
Maak bij Gmail 2 nieuwe mail-adressen aan voor je vrouw, 1 voor normaal gebruik met familie, overheids-instanties etc. en het 2e mail-adres gebruik je dan om in te vullen op websites waar een mail-adres wordt gevraagd bij bestellingen e.d.

Dat 2e adres is dus in feite de spam-vanger, het 1e mail-adres gebruik je primair privé en vul je nooit in op social media, marktplaats en andere meuk-sites.
Op die manier hou je je mailbox schoon.

Loopt de mailbox van de spam-vanger ( het 2e mail-adres dus ) na verloop van tijd ook vol met meuk-mail, dan neem je afscheid en maak je een nieuw email-adres aan.
Zo eenvoudig is het.

Ik heb een privé mailserver waar ik zelf de mail-adressen van beheer en aanmaak of verwijder indien nodig, daar heb ik nu 5 mail-adressen draaien.
Daarnaast heb ik nog 3 Gmail email-adressen waarvan 2 met als doel spam af te vangen, die gebruik ik dus op internet bij bestellingen etc.
Het 3e gmail-adres is een backup van 1 van mijn privé-adressen, die krijgt de mail gewoon doorgestuurd van mijn eigen mail-server, gewoon voor het geval m'n email-programma crasht. :icon_good:

Nol

@Gerrit
Inmiddels de andere PC ook gescand en enkele spam gevonden maar geen virussen

@Reinier
Ik snap wat je bedoeld en haar emails komen op mijn PC binnen, vandaar dat het me opviel, en ik ga je manier van aanpak uitvoeren
Is het zo dat als er niet meer gereageerd wordt of als ik dat meail adres verwijderd dat het "spammen" stopt omdat er een melding terug gaat dat het email adres niet bekend is ?

Gerrit

en online al gekeken? heet vaak webmail daarin kan u bekijken of u daar ook de betreffende mails kan blokken

Reinier

#19
Als je in staat bent het betreffende email-adres bij de provider te verwijderen / veranderen, dan stoppen ook die spam-mails ja.
De mailserver zal het bericht dan weigeren omdat de geaddresseerde ( mail-adres ) niet bekend is.

Het mail-adres alleen op jouw pc uit het mail-programma verwijderen helpt niet.
Jij ziet die mails dan wel niet meer en je ontvangt ze ook niet meer omdat het email-programma die betreffende mailbox niet controleert en leeg maakt maar die spam komt dan nog steeds op de mail-server in de mailbox binnen.
Dit kan er na bepaalde tijd toe leiden dat je meldingen krijgt van je provider dat je mailbox "vol" is en in dat geval wordt vaak alle andere mail geweigerd totdat je opruiming houdt en betreffende mailbox leeg maakt.

Ik weet niet welke mail je gebruikt, gmail, hotmal of van je ISP...?
In elk geval zou je het betreffende mail-adres bij je ISP of Gootgle bijv. echt fysiek moeten verwijderen, dan ben je definitief van het probleem af. :icon_good:

Nol

Het is een versatel email adres en ik kan op de server niets vinden om de mails te blokkeren
Nu sleept ze de mails naar de spam map maar dat is eigenlijk niet wat ze wil alleen tot nu toe zie ik geen andere oplossing
Dit email adres laten vervallen is niet wat ze wil want dit is haar belangrijkste email adres wat bij belangrijke instanties en vrienden bekend is.
Ik heb inmiddels een apart gmail adres aangemaakt voor haar die ze kan gebruiken voor diverse onbelangrijke dingen.
Ik heb op ACM gekeken en nu weet ik niet of het spam is of phising.
Ik kan de inhoud hier plaatsen of als bijlage toevoegen maar dan hoor ik het wel

Reinier

Indien er niet om betaalgegevens of bevestiging daarvan gevraagd wordt betreft het ordinaire spam, anders gaat het om phising.

Als de provider geen spam-filters biedt op de mailserver en je wilt van die mail af zijn er 2 opties:

* gebruik het al 2x eerder genoemde Mailwasher of
* stuur alle contactpersonen en instanties een mail ( met ontvangstbevestiging ) dat dit Versatel mailadres komt te vervallen en stuur direct het nieuwe mail-adres mee.

Dan hebben jullie je plicht gedaan en ligt de bal bij de ( vaak lakse ) ontvanger(s) om hun administratie bij te werken.

* Bewaar of print in dat geval de te versturen wijzigingsmail zodat je die bij toekomstige correspondentie als bewijs kunt bijvoegen dat men tijdig van de wijziging op de hoogte is gebracht.
Dit voorkomt eindeloze discussies en weeles/niets toestanden.
Email is een nl. wettig bewijsmiddel.

Succes.

SMF spam blocked by CleanTalk