Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

pc ugraden

Gestart door stekun, dinsdag 20 augustus 2019, 16:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stekun

Ik wil mijn pc upgraden en wat op de toekomst voorbereiden. Er worden veel op gegamed. (tomb raider COD)

Dut is wat ik nu heb:
Coomas cm690 II advanced
Be quiet straight power e7 700 watt
Asus p7p55d
Int core i7-860 2800 1156 box
Scythe mugen 2 rev.b scmg -2100
16 gb intern geheugen DDR 4 ... is er 2 jaar geleden in gegaan en weet niet precies welke specs
Nvidia 970 ook 2 jaar geleden erin gegaan
Creative x-fi xtreme gamer
SSD 250 GB is er ook later in gegaan.
In mijn huidige behuizing ook 2x 3.0 usb laten plaatsen
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz 49 °C
Lynnfield 45nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel DDR3 @ 802MHz (9-10-9-26)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P7P55D (LGA1156) 51 °C
Graphics
S243HL (1920x1080@60Hz)
SAMSUNG (3840x2160@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc) 45 °C
Storage
465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB (SATA (SSD)) 36 °C
931GB Seagate ST31000524AS (SATA ) 32 °C
7452GB Seagate Backup+ Hub BK SCSI Disk Device (USB (SATA) )
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7240S SCSI CdRom Device
Audio
Creative X-Fi Audio Processor (WDM)

Ik zit te denken aan :

AMD Ryzen 7 3700X Boxed
Antec P101 Silent Black( tenzij huidige behuizing voldoende ruimte heeft voor de veranderingen)
Corsair RM650x 650W (2018)
Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit
Gelid Phantom
MSI MPG X570 Gaming Plus

Wel behoud van SSD en harde schijf, 2x USB 3.0 poorten, Nvidia videokaart 970

Of zijn mijn huidige voeding en cpu koeler/case koeler nog voldoende?
Scythe mugen 2 rev.b scmg -2100 ipv de gellid phantom
Be quiet straight power e7 700 watt ... moet waarschijnlijk wel vervangen worden
Coomas cm690 II advanced ipv antec p101

is de combi cpu en moederbord ok of kan het ook met minder.

Ik wil met deze game pc zeker wel weer 10 jaar doen met misschien een enkele upgrade tussendoor.
Zo wie zo de videokaart op korte termijn ook vervangen naar 4k/ VR ready van Nvidia

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Thanks




Reinier

Citeer16 gb intern geheugen DDR 4
Kan niet, moet DDR3 zijn, moederbord ondersteunt uitsluitend DDR3 ( heb vrijwel hetzelfde bord, alleen de P7P55D E-EVO met daarop een Core i7 870.)

Ik zou gewoon de Be quiet straight power e7 700 watt overzetten...die is meer als voldoende met z'n Silver certificering.
Om daar een nieuwe "Gold" voeding voor te kopen is echt zonde geld.
Behuizing zou ik wel nieuw kopen i.v.m. de frontpanel-aansluitingen ( usb 3 bijv ).

Zoals reeds in je andere topic opgemerkt zou ik zo'n systeem nooit op een MSI moederbord bouwen maar iets van Asus, Gigabyte of ASRock kopen.
SSD, HDD, dvdrom, case-fans kun je allemaal meeverhuizen...

Kort gezegd zou je het beste uit zijn met een upgrade-kitje en nieuwe behuizing, dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Iets als dit maar dan met een Ryzen 3700 i.p.v. die in de lkit.

stekun

wist niet eens dat dat soort kits bestonden  :biggrin1:
dan kom je in mijn geval uit op deze https://www.coolblue.nl/product/837516/amd-extreme-upgrade-kit.html#product-information

maar als ik de componenten optel die ik opnoemde kom je qua prijs ook aan zo iets (is dan wel de behuizing erbij) en nieuwe voeding
1   AMD Ryzen 7 3700X Boxed   € 344,00   € 344,00
1   Antec P101 Silent Black   € 90,00   € 90,00
1   Corsair RM650x 650W (2018)   € 103,05   € 103,05
1   Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit   € 91,50   € 91,50
1   MSI MPG X570 Gaming Plus   € 192,00   € 192,00
1   Scythe Mugen 5 PCGH Edition   € 50,74   € 50,74
totaal 871

em bijv moederbord Gigabyte B450 Aorus Pro kan ook in combi met de processor.

wat vind je hiervan?


Gerrit

#3
ik heb de 470 pro gekocht is beter en meer mogelijkheden......en goedkoper :yess:
staar je niet blind op de processor die is in games totaal niet zo belangrijk in uw geval is de 3600 of 2600 zonder de x factor meer dan zat.....zelfs uw huidige opstelling is goed.
denk en dat word vaak vergeten goede koeling als uw huidige pc geen goede airflow heeft gaat die behoorlijk terug klokken zou eens testen zonder de zijschermen let op beide weg.
doe dan eens een bench test....kan soms wel eens meer wezen dan wat u denkt......waardoor een upgrade soms niet nodig is.
een videocard wat bedekt is met een laagje stof kan al 40% minder zijn :smokin:
en al die bench die sites weergeven 10 procent beter merk je niet je kan het meten maar merkt er niets van, stof is de grootste belemmering

stekun

Dank je wel Gerrit

Dus met de 450 zou ik al een heel end zijn en is de rest qua aanschaf niet echt nodig? Ik heb met gamen op dit moment  niet echt problemen hoor. Ik wil alleen in de toekomst ook 4K kunnen gamen
Als ik voor de 450 ga en besluit om de videokaart te upgraden. Wat zou dan een goede Nvidia kaart zijn om voorlopig weer mee vooruit te kunnen?

stekun

Citaat van: stekun op dinsdag 20 augustus 2019, 21:51:22
Dank je wel Gerrit

Dus met de 450 zou ik al een heel end zijn en is de rest qua aanschaf niet echt nodig? Ik heb met gamen op dit moment  niet echt problemen hoor. Ik wil alleen in de toekomst ook 4K kunnen gamen
Als ik voor de 450 ga en besluit om de videokaart te upgraden. Wat zou dan een goede Nvidia kaart zijn om voorlopig weer mee vooruit te kunnen?

Of de 470 kan ook natuurlijk

Reinier

GTX 20xx met Raytracing.....zeer geschikt voor 4K..... :icon_good:

stekun

Bedoel je dit bord dan Gerrit? Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming?

En passen daar al mijn bestaande componenten bij? En kan hij in mijn huidige behuizing?

Welke kaart kan dan voor mijn pc Reinier? GeForce RTL 2080 bijv?

Gerrit


Reinier

2070 (Ti ) of 2080 inderdaad...
Ligt een beetje aan je budget.

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming is gewoon een ATX moederbord dus ook die past in je Coolermaster cm690 II advanced.
In die behuizing mis je echter wel USB3 front-panel aansluitingen, daar heb je alleen usb2.
Zit met hetzelfde ( zelfde behuizing ) en usb3 op het front is toch wel verrekte handig, hoef je niet telkens op je knieën om die usb3 poort te bereiken.

stekun

Inheb 2 USB 3.0 poorten aan de achterkant laten inbouwen. En idd het is soms even vogelen.
Hmm bedankt heren dan ga ik toch overwegen om alleen voor het moederbord de 470 en de videokaart de 2070 te gaan.
Zeker als de rest het gewoon nog aankan. Dat komt dan later wel
:yay:

stekun

Hoi Reinier,

welke kaart zou dan voor mijn pc geschikt zijn?
gigabyte-geforce-rtx-2070-super-gaming-oc-8gb
gigabyte-geforce-rtx-2070-super-aorus-8gb
gigabyte-rtx-2070-super-ventus-oc-8gb


stekun

Ik heb het voorstel voor het moederbord en videokaart aan anderen voorgelegd en die gaven als reactie :

de voeding absoluut vervangen! Dat ding is oud en versleten.
Met een GTX 2080 Super ga je een gigantische cpu bottlekneck creeren als je bij de i7-860 blijft.
Alleen het moederbord vervangen is onmogelijk want je huidige cpu, cpu koeler en geheugen zijn niet compatibel.

ik ben nu even het spoor bijster  :icon_eek1: :icon_confused:

Reinier

Citeerde voeding absoluut vervangen! Dat ding is oud en versleten.
In mijn ogen onzin...natuurlijk, het is niet de nieuwste meer maar zeker betrouwbaar, je loopt geen overmatig risico door de oude voeding over te zetten...
Een nieuwe voeding kan ook binnen een jaar het loodje leggen dus die opmerking is nergens op gebaseerd.
CiteerMet een GTX 2080 Super ga je een gigantische cpu bottlekneck creeren als je bij de i7-860 blijft.
Alleen het moederbord vervangen is onmogelijk want je huidige cpu, cpu koeler en geheugen zijn niet compatibel.
Dat gaat ook nergens over want je gaat toch voor een Ryzen..?
Dan moet je zo wie zo een ander moederbord hebben i.v.m. de cpu- socket ( AM4 ), een AMD cpu past niet in een Intel-scket en andersom.
Daarbij is een Ryzen bij uitstek gebaat bij snel DDR4 ram, dus kijk voor geheugen van minimaal 3000 MT/s.

stekun

o dat is mijn fout dan. sorry. ik dacht dat alleen moederbord en videokaart voldoende waren omdat Gerrit zei: zelfs uw huidige opstelling is goed. :redface:
dus even resume.
Videokaart gigabyte-geforce-rtx-2070-super-aorus-8gb, moederbord Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming en dan moet er dus toch een andere cpu bij, zoals de ryzen 2600?
en dat kan allemaal in mijn huidige behuizing bij de overige componenten?

SMF spam blocked by CleanTalk