Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

canon imagerunner c1028if - softxare laat zich niet installeren

Gestart door Ronny, vrijdag 18 mei 2018, 23:36:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronny

Ook zoeken naar nieuwe apparaten heeft de oplossing niet gebracht...

Ronny


Gerrit


Ronny

Na verwijdering van scanner en printer werd de scanner en printer niet vanzelf gevonden via apoaraatbeheer.
Inmiddels software opnieuw geïnstalleerd, doch hetzelfde probleem blijft zich voordoen.
Heeft iemand een oplossing?

Reinier

Welk IP heeft de multi-functional in het netwerk, afgelezen in het display van de printer..?Als je hem met de usb-kabel aansluit wordt hij tijdens de software-installatie ook niet gevonden..?

Ronny

192.168.1.50

225.225.225.0

192.168.1.1

Ook met de usb-kabel niet gelukt.


Reinier

Als de software hem ook via de usb-kabel niet kan vinden zit er duidelijk iets niet goed in de multi-functional.
Zou het apparaat eens een harde reset geven...
Hier zie je hoe je de diverse resets uitvoert:

https://www.youtube.com/watch?v=FIb1knhH39s

Ronny

De machine werd reeds gereset. Maar ook dat was niet de oplossing.

Reinier


Ronny

Sorry, maar deze reactie is geen reactie van een forum welk pretendeert informatieproblemen te kunnen oplossen.
Groeten, R

lucas

#40
Citaat van: Ronny op zaterdag 26 mei 2018, 15:05:18
Sorry, maar deze reactie is geen reactie van een forum welk pretendeert informatieproblemen te kunnen oplossen.
Groeten, R

Hoezo niet, er wordt aangegeven dat het nu op houd. Hij kan jouw geen oplossing bieden. Wat is hier eigenlijk mis mee? Zelf volg je de adviezen niet op regelmatig krijgen we het antwoord heb ik al eens gedaan enz. Handleiding heb je uitgeprint op het advies als het printen goed gaat kijk dan eens in de handleiding voor de instellingen van de scanner. Geen enkele reactie hoever je hiermee gekomen bent. Je feedback is onvolledig en slecht. Het begon al met de start van het topic. Een paar regeltjes dat iets het niet doet. Terwijl je al vele dingen hebt gedaan zonder dit op voorhand te beschrijven.
Wil je hulp dan zul je toch iets meer tijd moeten steken in het formuleren van de dingen die je doet en al gedaan hebt. Er zijn nu bijna 3 pagina's vol geschreven met adviezen. Lees maar eens door dan zul je zien dat je gaande weg pas aangeeft dat je dat al eens gedaan hebt. Als het nu nog niet lukt dan ligt het toch echt aan degene die achter het beeldscherm zit. En niet aan degene die jouw helpt. Wij pretenderen informatie problemen te kunnen oplossen. Dit geldt niet voor eigenwijze mensen die het beter weten en alleen maar dingen doen die hen goeddunken. Maar wel graag gratis geholpen wil worden.
Ik zou als ik jouw was iets minder van de hoge toren blazen als ik jouw was.

Reinier

#41
Inderdaad, voor mij houdt het op, maar je bent niet van mij alleen afhankelijk, er zijn nog meer helpers op dit forum.
Daarnaast wil ik er nog even op wijzen dat ik nergens heb beweerd alwetend te zijn, ik doe mijn best, meer kan ik niet doen.

In reactie op Lucas wil ik nog opmerken dat hij inderdaad gelijk heeft met het oog op jouw onvolledige informatie en reacties op adviezen die je in het verloop van deze topic zijn gegeven.
Nog steeds hebben wij geen helderzienden binnen het forum, mij tenminste niet bekend, en zonder te weten wat jij reeds hebt geprobeerd komt het dus voor dat je advies of tips krijgt waar je niets meer aan hebt maar dat is niet onze schuld.
Als je volledige informatie geeft en ook de zaken noemt die je reeds geprobeerd hebt dan is dat voor ons ook minder frustrerend dan steeds informatie uit jou te moeten "trekken".
Voel me soms een beetje als een trekpaard met een wortel voor de neus op deze manier en dan ook nog met zo'n reactie komen...?

Je wordt bedankt !

Gerrit

de ip's die je gaf lijken mij niet correct hij geeft er nl een en/of een naam......wanneer doe je wat ik vraag en op de printer een uitdraai maken ?
want daar staat precies op wat je moet instellen......
want ik weet zeker dat je dit niet heb gedaan ,en dan klagen .....ben je manager?

Ronny

#43
Ik begrijp niet wat er mis is met mijn reactie?

Ik begrijp ook niet goed hoe het komt dat Lucas en Gerrit zich hier plots in het debat mengen. Misschien hadden ze beter wat meer van zich laten horen toen om advies werd verzocht in plaats van nu, nu het kalf is verdronken, een onjuiste analyse van de zaak te maken. Bovendien raakt hun analyse noch kant noch wal. Op elk moment werd de op dat ogenblik beschikbare informatie meegedeeld. Hun adviezen, zoals: "volg de handleiding", betreft "advies" op het niveau de kindertuin.  Niet te verwonderen dus dat dit forum geen bezoekers trekt. Wanneer door de onderwerpen wordt gescrold dient vastgesteld te worden dat diegene die om hulp verzoeken vaak sterker onderlegd zijn dan diegene die hier pretenderen informaticakennis in huis te hebben.

Wat Reinier betreft, heb ik mijn standpunt reeds meegedeeld waarom ik hierop ook niet meer terugkom.

Indien dit forum niet meer in zijn mars heeft lijkt het mij beter dit forum gewoon op te doeken.

Reinier

#44
Jouw reactie getuigt wederom van een behoorlijke portie arrogantie en onwetendheid over hoe dit forum werkt.
Daarom durf ik ook met zekerheid te stellen dat je, voor je hier je vraag plaatste, niet de moeite hebt genomen om onze Forum Regels door te nemen maar deze gewoon hebt weggeklikt omdat je dat toch "allemaal al dacht te weten".
En dus heb je het mis, dit forum is geen professionele helpdesk en dat wordt ook nergens op dit forum, in welke vorm of uiting ook, gepretendeerd.

Wat jij moet doen is de helpdesk van Canon bellen of mailen en daar om assistentie vragen want je laat duidelijk blijken dat de moeite die hier gedaan wordt om jouw probleem te helpen oplossen, niet gewaardeerd wordt.
Deze vraag gaat daarom op slot, een welles / nietes discussie zit niemand op te wachten en daar is ook niemand bij gebaat en zonde van de tijd.
Succes met het oplossen van je probleem.

SMF spam blocked by CleanTalk