Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Netwerk niet goed

Gestart door John, maandag 19 februari 2018, 08:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reinier

Zo'n utp kabeltester kost iets van € 7 -10 dus valt mee en je kunt er beter mee als om verlegen zitten.
Heb al jaren zo'n ding en altijd veel gemak van gehad.
Vraag me nu af waar die Asus zijn internet-signaal ( WAN aansluiting ) vandaan krijgt..?

John

Die asus krijgt van ziggo connect box zijn internet, maar als je de wifi bedoeld, dat vraag ik me ook af nu, temeer omdat me dochter gisterenavond liep te klooien om wifi te krijgen, en mijn wachtwoord voor de asus router niet gepakt werd :icon_o_O:
Zal ik die ziggo wifi maar uit knallen :icon_o_O:
BTW, die horizon er tussen uit gehaald en netwerk blijft nu wel goed, voor de zekerheid alle kabels maar gaan vervangen, sommigen zijn nog gebruikt vermoedt ik in het adsl tijdperk :icon_tongue: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Als het werkt, dan werkt het....
Het is niet zo dat de moderne kabels beter zijn als die van 10 jaar geleden..aders zijn dunner om maar wat te noemen en sommigen nemen het niet zo nauw met de kwaliteit.
De WiFi van de Horizon-box is, naar horen zeggen en lezen, niet geweldig dus die zou ik uitzetten en de WiFi van de Asus gebruiken, die is ook dual-band dus....zal allicht beter worden.
Gebruik 2 verschillende SSID's voor 2,4 en 5 Ghz.....heb ik ook gedaan ( maar wel met hetzelfde wachtwoord in mijn geval ).

John

Wel nu die horizon er tussen uit is is het weer gewoon stabiel zoals het altijd was :icon_biggrin1: :yay: :yay: :yay: :icon_good:
Gewoon een vette blunder van mijn mijn kant dat ik die er ook bij hing, ging er vanuit zoals bij alle apparatuur dat nr1 een ingang was :redface: :redface:
Heel soms en niet te vaak hoor, is het soms toch verstandig als je het boekje leest wat je er bij krijgt :koffielezen: :read4: en niet zoals gewoonlijk aansluit en het werkt, dus dat was het :redface: :redface: :redface:
Hiervoor was de horizon niet aangesloten op een switch, maar na de verschuiving van alle spullen hier in huis dacht ik, sluit die horizon ook maar aan, nooit moeten doen dus :lachnee:
Maar morgen of overmorgen ff gaatjes boren, meteen mooiere nieuwe cat6 kabels aansluiten, zodat ik weet welke naar wat toegaat :yess:
En ja ik gebruik 2 verschillende SSID's en voor beiden 1 wachtwoord :yess: :icon_good:
Reinier iig bedankt weer voor het meedenken en je tijd en de gouden tip van die horizon :yess: :bedankt: :bedankt: :bedankt: :respect: :respect: :respect: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Ach, je weet het John, ik doe m'n best en heb veel tijd, dus kleine moeite, groot plezier... :ohyeah: :ohyeah: :icon_good:
Ik heb inmiddels m'n beide IP-cams ook werkend op de nieuwe DS918+, nu nog zien dat ik dat DScam aan de gang krijg...die wil niet laden op m'n Galaxy S5 Neo... :icon_eek1:
Zal wel iets met portforwarding te maken hebben, moet daar eens uitgebreid voor gaan zitten..

SMF spam blocked by CleanTalk