Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

twee videokaart werken waarschijnlijk niet samen

Gestart door bastenelsen, donderdag 29 oktober 2020, 22:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bastenelsen

dag lezers

ik heb een laptop met twee video kaarten maar ik heb het idee dat mijn laptop alles maar over 1 kaart heen trekt hoe kan ik dat controleren. en veranderen?
HP ZBook 15u G6 Mobile Workstation om deze laptop gaat het Radeon Pro WX 3200 / UHD Graphics 620 deze video kaart zitten er in. zelfs minecraft gaat op high niet helder dat lijkt me toch raar als je de specificaties hebt?.... Core i7 8565U / 1.8 GHz - Win 10 Pro 64 bits - 16 GB RAM - 512 GB SSD NVMe - 15.6" IPS aanraakscherm 1920 x 1080 (Full HD) - Radeon Pro WX 3200 / UHD Graphics 620

zou iemand mij kunne helpen

groet Bas ten Elsen

Reinier

Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met HP laptops over de laatste 10 jaar en dus ook niet weet hoe HP deze configureert t.a.v. processor en GPU gebruik.

In het algemeen is het zo dat alle niet veel eisende taken worden uitgevoerd door de interne GPU, in jouw geval dus de Intel UHD Graphics 620 die in de processor is geïntegreerd.
Bij zwaardere grafische taken zou het systeem automatisch moeten overschakelen naar de Radeon Pro WX 3200.

De "belastings-drempel" zo gezegd waarbij dit plaats vindt is, naar mijn weten, niet instelbaar. Deze waarden stelt de fabrikant zelf in.
Je kunt echter, in de UEFI instellingen, bijna altijd de keuze maken om dit omschakelen van GPU aan het systeem over te laten ( Auto ) of om het systeem te dwingen altijd de Radeon Pro WX 3200
te gebruiken. Dit gaat echter wel ten koste van je accuduur omdat deze GPU meer stroom verbruikt.

Deze instelling is vaak verstopt onder de Geavanceerde modus van de UEFI software en wordt door veel fabrikanten anders genoemd.
Het kan bijv. "Video Output Device" zijn of "Primary Display" of "Hybrid Graphics".

In geval van HP ZBook:
https://support.hp.com/us-en/document/c04070522

Zou dat eens proberen... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk